از دست دادن بکارت و اولین رابطه جنسی چه حسی دارد؟
از دست دادن بکارت زمانی است که یک زن با یک مرد رابطه دخولی برقرار کنید. ولی حقیقت این است زمانی که صحبت از بکارت به میان می آید باید انواع دیگر رابطه جنسی را هم در نظر بگیرید

از دست دادن بکارت چه حسی دارد؟

اگر در زندگی خود هنوز رابطه جنسی را تجربه نکرده اید یعنی باکره هستید.  البته در مورد نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند از دست دادن بکارت زمانی است که یک زن با یک مرد رابطه دخولی برقرار کنید. ولی حقیقت این است زمانی که صحبت از بکارت به میان می آید باید انواع دیگر رابطه جنسی را هم در نظر بگیرید. خیلی از دختران نگران اتفاقی هستند که موقع از دست دادن بکارتشان رخ می دهد. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا اطلاعاتی که می خواهید را بدست آورید.


وقتی بکارتتان را از دست می دهید چه اتفاقی می افتد؟

اغلب دختران تا رسیدن به سن 17 سالگی رابطه جنسی را تجربه نمی کنند.  بسیاری از آن ها با وجودی که در این سن ازدواج می کنند ولی چون هیچ آگاهی ای در مورد زمانی که بکارتشان را از دست بدهند ندارند از داشتن رابطه اجتناب می کنند.

مهم ترین نکته برای زنان این است که بدانند فقط زمانی بکارتشان را از دست میدهند که پرده نازکی hymen که درون واژن قرار گرفته در طول رابطه دخولی از بین برود یا به اصطلاح پاره شود.

در زمان اولین رابطه جنسی پرده بکارت کشیده شده باز می شود و حتی ممکن است باعث ایجاد دردی مختصر و کمی خونریزی شود.
  برخی زنان باید با انگشت بکارت خود را به صورت کامل بردارند. پرده بکارت زمانی که پاره شود دیگر به هیچ عنوان رشد نخواهد کرد یا دوباره به هم جوش نخواهد خورد و ترمیم نمی شود. در برخی موارد پرده شما در حین رابطه جنسی پاره نمی شود مگر این که دخول عمقی انجام شود.

از سوی دیگر زنان معمولا متوجه درد رابطه دخولی نمی شوند مگر این که میزان روان کننده ترشح شده در واژن کم باشد. اگر حین رابطه جنسی درد دارید بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تادلیل مشکلتان را پیدا کند.

نکته مهمی که حتما باید در نظر داشته باشید این است که حتی با وجود بکارت بدون رابطه دخولی، یا در اولین رابطه و حین از بین رفتن بکارت احتمال بارداری وجود دارد. مایع منی یا مایعی که قبل از انزال از بدن مردان خارج می شود اگر در روی واژن یا داخل واژن بریزد ممکن است منجر به بارداری شود. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از بارداری ناخواسته و همچنین عفونت از قرص های هورمونی یا کاندوم استفاده نمایید. 


چگونه می توان درد اولین رابطه جنسی را کاهش داد؟

بکارت

بسیاری از زنان در مورد این که هنگام پاره شدن بکارت واقعا چه اتفای می افتد و قرار است در حین رابطه جنسی بعد از آن چقدر درد بکشند نگرانی داشته و سوالات زیادی برایشان بوجود می آید. در اولین رابطه جنسی ممکن است کمی درد احساس کنید ولی اگر زمان کافی برای پیش نوازی صرف کنید و به اندازه کافی روان کننده از واژنتان ترشح شود و عمل دخول به آرامی و با حوصله انجام شود حینن دخول درد کمتری احساس خواهید کرد و شاید هم دردی حس نکنید.

اگر برای رابطه ترس داشته باشید باعث می شود درد بیشتری حس کنید بنابراین لازم است آرامش خود را حفظ کرده و ترس تان از اتفاقی که قرار است بیوفتد را کناری بگذارید تا دردی حین رابطه احساس نکنید. اگر استرس داشته باشید به اندازه کافی روان کننده در واژن ترسح نشده که خود منجر به دخول دردناک خواهد شد.


نکاتی که برای اولین رابطه جنسی باید در نظر داشته باشید

باورهای غلطی درباره اولین رابطه جنسی یا از دست دادن بکارت وجود دارد.

اولین رابطه جنسی ممکن است آنقدر که تصور می کنید لذت بخش نباشد.  احتمالا ذهنتان به قدری درگیر چیز های مختلف خواهد شد که توجه تان از رابطه جنسی دور شده و در نتیجه کمی درد احساس خواهید نمود. از اولین برخورد جنسی خود توقع زیادی نداشته باشید بویژه اگر اولین تجربه شریک زندگیتان هم باشد.


تجربه ای که در اولین رابطه جنسی دارید قرار نیست در طول زندگی جنسیتان ادامه داشته باشد

 با کسب تجربیات بیشتر در رابطه های بعدی می توانید احساسات بهتری را تجربه کرده و رابطه ای هیجان انگیز، لذت بخش و بیاد ماندنی داشته باشید. آماده تجربه های جدید باشید.


حتی ممکن است در طول اولین رابطه جنسی به ارگاسم نرسید

زنان معمولا در اولین رابطه جنسی خود ارگاسم را تجربه نمی کنند مگر این که واقعا خیلی خوش شانس باشید بنابراین انتظار تجربه اوج لذت جنسی در اولین رابطه کمی زیاده خواهی است.

بیشتر بدانید : ارگاسم یعنی چه؟ + دلیل ارضا نشدن خانم ها


همیشه قبل از شروع رابطه یک مکان بدون استرس را انتخاب کنید
رابطه جنسی

 اگر مدام نگران مطلع شدن  دیگران از کاری که انجام می دهید باشید هرگز لذت نخواهید برد. بهترین کار این است که رابطه را در مکانی امن و در آرامش انجام دهید تا اعصاب شما آرام گرفته و رابطه جنسی برایتان لذت بخش تر باشد.


احساس گناه نداشته باشید

بسیاری از دختران جوان به خاطر از دست دادن بکارت احساس گناه می کنند ولی باید بدانید که این مساله یک روند کاملا طبیعی از تغییرات رو به جلو زندگی شماست و به جای احساس گناه سعی کنید از این که وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اید و می توانید حس  های خدادای جدیدی را تجربه کنید، لذت ببرید و نیازی نیست که از داشتن این رابطه خجالت بکشید.


برای هر اتفاق عجیب و غریبی آماده باشید

وقتی زن و شوهر هر دو بی تجربه هستند احتمال این که اتفاق عجیبی حین رابطه بیوفتد، وجود دارد. هیچ چیزی نباید شما را سرخورده کند. اگر اتفاق عجیبی حین رابطه پیش آمد مثل خارج شدن گاز یا شنیدن حرفی از شوهرتان که خوشتان نیاید، جدی نگرفته و از آن بگذرید. باید بدانید این اتفاقات کاملا طبیعی بوده و همه زوجین آن ها را تجربه می کنند.


با ناراحتی بعد از دست دادن بکارت کنار بیایید

در حالی که راه کار های زیادی برای کمتر شدن درد اولین رابطه وجود دارد ولی ممکن است بعد از آن دچار ناراحتی شوید. خبر خوب این است که برای مقابله با درد و خونریزی بعد از اولین مقاربت می توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید. اگر سنتان کمتر از 19 سال است از مصرف آسپرین اجتناب کنید. در صورتی که خونریزی داشتید بهتر است تا چند روز از پد بهداشتی استفاده کنید. فقط در صورتی که بعد از رابطه درد شدیدی داشتید باید به پزشک مراجعه کنید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : پرده بکارت و آنچه باید در مورد انواع پرده بکارت بدانید

بیشتر بدانید : تشخیص تفاوت بین دختر باکره و غیر باکره

بیشتر بدانید : علت درد در اولین رابطه زناشویی چیست؟

بیشتر بدانید : پاسخ به سوالات جنسی که از پرسیدن آنها خجالت می کشید


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ

seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ