تاثیر میگرن بر رابطه جنسی چگونه است؟
میگرن یک بیماری ناخوشایند و سردرد شدید است که بر روی تمام زندگی تاثیر می گذارد، یکی از این تاثیرات بر روی رابطه جنسی است که در ادامه به بررسی آن پرداخته می شود

میگرن چه تاثیری بر رابطه جنسی دارد؟

میگرن بر روی هر جنبه ای از زندگی می تواند تاثیر بگذارد، از رابطه عاشقانه و صمیمیت. تحقیقی که در این زمینه انجام شد حدود یک چهارم از بیماران اعلام کردند که تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی و کیفیت آن تحت تاثیر میگرن قرار گرفته است. حتی 5 درصد از بیماران گفته اند که میگرن باعث جدایی و اتمام رابطه شده است. 

اما قرار نیست به همین شکل ادامه پیدا کند. می توانید با انجام اقدامات زیر تا حدی به زندگی عادی خود بازگردید. 

بیشتر بدانید : میگرن زنانه و میگرن مردانه یعنی چه؟

تاثیر بیماری میگرن بر بدن

علائم میگرن عبارتند از تهوع، استفراغ و حساسیت به بو، نور، صدا و حرکت و لمس. به مزیت های برقراری یک رابطه جنسی کامل و خوب فکر کنید. متوجه خواهید شد که میگرن چقدر می تواند چنین رابطه ای را محدود کند. 

به علاوه میگرن می تواند تاثیر مستقیم بر اتاق خواب داشته باشد. طی انجام تحقیقاتی محققان دریافتند که خانم های مبتلا به این سردردها درد و ناراحتی بیشتری را در زمان برقراری رابطه جنسی حس می کنند.

اما تحقیقات دیگری نیز نشان داد که برقراری رابطه جنسی علائم میگرن را در برخی خانم ها کاهش می دهد. با این حال اعتقاداتی وجود دارد که رابطه جنسی همراه با ارگاسم باعث آغاز حمله میگرنی می شود، اما این مسئله نیز به ندرت رخ می دهد. 

بیشتر بدانید : علائم میگرن، قبل از شروع میگرن این علائم را تجربه می کنید


از بروز سردرد میگرنی پیشگیری کنید

برخی افراد، به ویزه کسانی که به سردردهای مزمن میگرنی مبتلا هستند ممکن است به داروهای پیشگیری از میگرن نیاز داشته باشند. اگر سردرد شما زیاد اتفاق می افتد، در مورد روش های پیشگیری از ان با پزشک مشورت کنید. 

افراد مبتلا به سردردهای مزمن بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی و اضطراب هستند. اگر مبتلا به اختلال خلقی هستید، درمان آن نیز می تواند باعث بهبود شوق و احساس شما در زمان برقراری رابطه جنسی شود. 

حدود 75 درصد مبتلایان به میگرن خانم ها هستند. اگر شما نیز به میگرن مبتلا هستید، بدانید که تغییرات هورمونی درست قبل از پریود ماهانه باعث شروع سردرد می شود. با آگاهی از این چرخه می توانید از زمان بروز این سردردها آگاهی داشته باشید. 

برای برخی خانم ها مصرف قرص های ضد بارداری باعث بهبود میگرن می شود، اما در برخی دیگر این قرص ها باعث بدتر شدن علائم می شود. گاهی تغییر نوع قرص می تواند باعث بهبود شود. 

گاهی نیز داشتن یک برنامه منظم برای غذا خوردن و خواب باعث کم شدن سردردها می شود. ورزش روزانه و نوشیدن آب فراوان نیز بسیار موثر خواهد بود. سبک زندگی بر روی این شرایط تاثیر دارد. 


عوامل بروز سردرد میگرنی را شناسایی کنید
میگرن

می توانید با شناسایی عوامل شروع سردرد علائم حملات میگرنی را مدیریت کنید. برخی عوامل رایج شروع سردردهای میگرنی عبارتند از: 

  • مشروب 
  • شکلات 
  • بوهای قوی مانند بوی عطر و ادکلن 
  • نور روشن 
  • تغییرات آب و هوایی 

می توانید از موسیقی ملایم استفاده کنید و از پارتنر خود بخواهید که از عطر یا ادکلن استفاده نکند. 


در مورد مشکل خود با همسرتان صحبت کنید

برقراری رابطه مهم ترین بخش از روابط جنسی است. لازم است تاثیر سردردهای میگرنی بر روی زندگی و عواطفتان را برای پارتنر خود توصیف کنید. می توانید در هنگام ملاقات پزشک پارتنر خود را همراه ببرید یا به مشاور مراجعه کنید. 

گاهی به خاطر تاثیر میگرن بر روی روابط مراجعه به مشاور ضروریست. 


بیشتر بدانید : عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

بیشتر بدانید : درمان فوری میگرن با ماساژ روغن اسانس نعنا

بیشتر بدانید : برای داشتن یک رابطه جنسی خوب باید این اصول اولیه مهم را بدانید

بیشتر بدانید : فواید رابطه جنسی برای بدن خانم ها

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ