تیپ شخصیتی ESFP
افراد با تیپ شخصیتی ESFP، افرادی خود انگیخته، پر انرژی و با اشتیاق که زندگی برایشان خسته کننده نمی شود

ویژگی های مختلف تیپ شخصیتی ESFP

 تیپ ESFP: برون گرا - حسی - احساسی - ادراکی.

جمله‌ی افراد ESFP : « اگر آسمان محدود بود و من می‌توانستم هرکاری را انجام دهم، صرفا کار فعلی را انجام می‌دادم»

 

کلیات

تیپ ESFP دوستانه، با نمک، جذاب و اهل صحبت است و به روابط خود بها و اهمیت می‌دهد. دست و دلباز است بدون اینکه انتظار متقابل داشته باشد. با نشاط است و از هر کاری که می‌کند و از هرچه می بیند لذت می‌برد. این تیپ در محل کار به فضاهای مهیج علاقه داشته و دوست دارد با افرادی دوستانه و پرانرژی کار کند. او می‌تواند روابط حسنه‌ای با مردم برقرار نماید. او در بسیاری از مواقع تا آخرین لحظه صبر می‌کند تا کاری را به انجام برساند.

 

محل کار

تیپ ESFP دوست دارد در فضایی مهیج با اشخاصی دوستانه و پر انرژی کار کند. تنوع را دوست دارد و شغلش را به سرعت تغییر می‌دهد. مرتب محیط را وارسی می‌کند و به سرعت بر موقعیت حاکم می‌شود. او برای برطرف کردن تضاد و تعارض از مهارت فراوان برخوردار است. این تیپ می‌تواند به دیگران کمک کند تا کار گروهی را به نمایش بگذارد. او دوست دارد که در اسرع وقت به راه‌حل برسد. می‌تواند به خوبی به دیگران انگیزه بدهد تا تصمیم بگیرد و کار گروهی را تقویت کند. از کمک به دیگران لذت می‌برد. در بسیاری از مواقع تا آخرین لحظه صبر می‌کند تا کاری را انجام بدهد. اگر بداند انجام دادن کاری چه مدت طول می‌کشد، می‌تواند برایش تولید مشکل کند.

 

ارتباط با دیگران

تیپ ESFP بسیار راحت است و خود و دیگران را می‌پذیرد. دیگران را سرگرم می‌کند و از ناراحتی دورشان می‌کند. حاضر نیست اخبار ناخوشایند را تحسین کند. بسیار پرحرارت است و انرژی فراوانی دارد. روابط را تفریحی و جالب ارزیابی می‌کند. از رنج کشیدن دیگران ناراحت می‌شود. با مهر و محبت خود دیگران را تحت الشعاع قرار می‌دهد. می‌تواند تکانه‌ای، بی‌قرار و غیر قابل پیش بینی باشد. عمل کردن را به فکر کردن ترجیح می‌دهد. برای او تنها ماندن یا کاری صورت ندادن دشوار است .

 

اوقات فراغت

تیپ ESFP همه چیز را به یک حادثه خوب تبدیل می‌کند. او از گردهمایی‌های بزرگ لذت می‌برد. دوست دارد که در آخرین لحظه کاری صورت دهد. خانه‌اش اغلب پر از مهمان است. این تیپ از موسیقی، غذا، نوشیدنی‌ها و سرگرمی‌ها لذت می‌برد.

 

پیشنهادهای توسعه فردی برای یک ESFP

از کنار موقعیت‌های مسئله‌ساز به این امید که بالاخره می‌گذرند عبور نکنید.

از تصمیم‌گیری‌های عجولانه که ممکن است بعداً از آن ناراحت شوید خودداری ورزید.

آنقدر خود را درگیر مسائل نکنید که مسئولیت‌های خود را هم فراموش کنید.

کارتان را نیمه‌کاره به این دلیل که کار جالب‌تری پیش آمده است، رها نکنید.

از قبول کارها و وظایف مختلف در آنِ واحد خودداری ورزید.

برای خود وقت صرف کنید و به ندای درون خود گوش فرا دهید.

به ارزش‌ها و هدف‌های خود توجه کنید تا به معنای زندگی خود پی ببرید.

به نقات قوت خود توجه داشته باشید - گرم و صمیمی بودن، با نمک بودن، پذیرا بودن، جذاب بودن، سازگاری داشتن، خوشبین بودن، ماجراجویی، سخاوتمندی، دوستانه بودن، همکاری داشتن و نشاط داشتن.

جهت آشنایی با تیپ های شخصیتی MBTI کلیک کنید

تیپ های شخصیتی MBTI

 


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: talentyab.com