مضرات زیاد ایستادن برای قلب
افرادی که در طول روز زیاد می ایستند بدانند این کار برای قلب خطرناک است. در این مطلب به شرح خطرات زیاد ایستادن برای قلب می پردازیم.

زیاد ایستادن برای قلب مضر است یا زیاد نشستن؟

احتمالا در طول این سالها زیاد شنیده اید که بیکار نشستن یک جا برای سلامتی تان خوب نیست. فشار آوردن طولانی روی باسن باعث ایجاد مشکل برای پشت تان می شود، وزن تان را افزایش می دهد و حتی سن تان را 8 سال افزایش می دهد. پس فکر می کنید راه حل آن این است که صندلی تان را رها کرده و تمام مدت زمان کاریتان، روی پا بایستید؟ شاید هم نه، مطالعه جدید که در مجله آمریکایی همه گیر شناسی یا اپیدمیولوژی (Epidemiology) منتشر شده، خلاف این نظر را نشان می دهد.
در این مطالعه، محققین، اطلاعات مربوط به 7320 نفر را که هفته ای 15 ساعت یا بیشتر کار می کردند، بررسی کردند، آنها مدت زمانی که صرف نشستن، ایستادن یا راه رفتن می کردند را مورد بررسی قرار دادند. آن ها متوجه شدند افرادی که حین کار، اغلب ایستاده اند، مثلا تمام روز ایستادن پشت پیشخوان بانک یا صندوق پول فروشگاه، نسبت به افرادی که اغلب نشسته اند، دو برابر احتمال حمله قلبی در آن ها بیشتر است.

به گفته دکتر پیتر اسمیت (Peter Smith) سرپرست مطالعه و یکی از دانشمندان موسسه کار و بهداشت کانادا، دلیل افزایش خطر حمله قلبی در آن ها بسیار ساده است. وقتی که مدت زمانی طولانی بایستید، خون در پاهایتان جمع می شود و کار قلب تان برای پمپ کردن خون به اندام های بالایی سخت می شود که همین امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهدایستادن در تمام طول روز که باعث می شود بدن تان مدت زمانی طولانی در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد، باعث افزایش استرس اکسیداتیو (oxidative stress) می شود، فرایندی که به سلولهای بدن تان آسیب رسانده و التهاب را افزایش می دهد که باز هم برای سلامت قلب تان خوب نیست.

آیا پشت میز ایستادن به قلب تان آسیب می رساند؟

آیا پشت میز ایستادن به قلب تان آسیب می رساند

نیازی نیست ایستادن پشت میزتان را کنار بگذارید و تمام طول روزتان را به صورت نشسته سپری کنید. مزیتی که در مورد ایستادن پشت میز وجود دارد این است که افراد می توانند زمانی که احساس ناراحتی داشتند، بنشینند و برعکس. به نظر من مهم این است که افراد انعطاف پذیری کافی برای حرکت دادن بدن خود هر زمان که بخواهند را داشته باشند و این حرکت می تواند به قلب شما کمک کند، زمان زیادی را صرف نشستن یا ایستادن مداوم نکنید. بنابراین هدف شما در یک روز کاری باید به این شکل باشد.

این مطالعه نشان داد افرادی که نشستن، راه رفتن و ایستادن را در طول ساعت کاری به تناوب انجام می دادند، خطر بیماری های قلبی شان نسبت به کسانی که تمام روز ایستاده بودند، 40 درصد کاهش پیدا کرد. این کار به سادگی با تهیه کردن یک صندلی برای کارمندان یا کارگران یا ایجاد شیفت های چرخشی امکان پذیر است تا مجبور نباشند برای مدت زمان طولانی، یک جا بایستند.

اگر باید تمام روز ایستاده باشید، حداقل هر از گاهی قدم بزنید تا جریان خون تان بهبود پیدا کند و اگر تمام روز باید نشسته باشید، بلند شده، بایستید و هر موقع که می توانید راه بروید. با یک تغییر ساده بین نشستن و ایستادن در طول ساعات روز یا بلند شدن برای یک پیاده روی سریع و بهبود جریان خون تان می توانید خطر بیماری های قلبی را در خود کاهش دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مهم ترین ضرر ایستادن به مدت طولانی

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ