6 قانون اضافه کردن رنگ به دکوراسیون داخلی!!
اضافه کردن رنگ یکی از روشهای داشتن دکوراسیونی شاد و جذاب است. راهنمایی‌ها، ترفندها و مثال‌های کارشناسان می‌توانند به شما کمک کنند که به یک خانه‌ی پرنشاط تر عادت کنید

دکوراسیون داخلی رنگی، تنها با 6 قانون ساده

هنگامی که مشتریانم به من می‌گویند «من رنگ را دوست ندارم»، بعد از چند دقیقه کنجکاوی متوجه می‌شوم که بهتر است بگوییم آنها بلد نیستند چطور و چه زمانی از رنگ‌ها در خانه‌شان استفاده کنند.

مشتریان من اغلب فکر می‌کنند که برای تأثیرگذاری با رنگ، لازم است همه‌ دیوارهای خانه را رنگ کنند اما اینطور نیست. اگر چه رنگ کردن دیوارهای‌تان با یک رنگ با نشاط، یک راه ساده، ارزان و بسیار موثر برای تغییر حس و حال هر فضایی است اما برخی از برجسته‌ترین روش‌ها برای استفاده از رنگ‌ها می‌توانند بسیار ظریف‌تر از رنگ کردن کل دیوارها باشند. شما می‌توانید به روش‌های جالب متعددی از رنگ‌ها استفاده کنید - هم به شکل ظریف و هم کاملا آشکار - و به خانه‌تان، یک ظاهر تازه و بانشاط ببخشید.

بیشتر بدانید : این رنگ ها در دکوراسیون داخلی تاثیر منفی روی احساسات تان می گذارند!!

6-Ways-to-Get-Over-a-Fear-of-Color01.jpg

با چیزهایی که دوست دارید شروع کنید

پیدا کردن یک وسیله‌ خاص که واقعا دوستش دارید، یک نقطه شروع عالی در هنگامی است که به دنبال اضافه کردن رنگ‌ هستید. اگر یک وسیله را دوست دارید و وقتی آن را می‌بینید، احساس انرژی، الهام بخشی و لذت می‌کنید، احتمالا شروع خوبی برای طراحی فضای مورد نظرتان است.  سبد حصیری مورد علاقه‌تان را بخرید یا یک تابلوی هنری که شما را شاد می‌کند یا یک گلدان فرانسوی عاشقانه و یا یک پرده‌ی قالیچه‌نمای پرزرق و برق. هر چه که هست، اولین وسیله‌ای که به شما الهام می‌بخشد را پیدا کنید. آن می‌تواند شما را در مسیر کشف پالت رنگ ایده‌ال برای فضای مورد نظرتان قرار دهد. هنگامی که اولین وسیله را پیدا کردید، می‌توانید از آنجا در مورد طرح رنگ و طراحی کلی تصمیم بگیرید.

الهام رنگ ایده‌ال

الهام رنگ ایده‌ال

این صندلی مخملی به رنگ بنفش، به فضا حسی جسورانه و افسانه‌ای می‌دهد. دو چراغ رومیزی زرد رنگ در کنار آن، تأثیر رنگ را قوی‌تر می‌کنند. ترکیب رنگ‌های گرم و خنثی دیوار و وسایلی با رنگ شاد، عمق بیشتری به این طرح رنگ مدرن می‌دهد.

از طبیعت، الهام بگیرید

از طبیعت، الهام بگیرید

هنگامی که بحث طراحی به میان می‌آید، طبیعت همیشه یک الهام بخش فوق‌العاده است. بودن در فضای باز، ما را آرام و ریلکس می‌کند که اغلب اوقات، دقیقا همان حسی است که می‌خواهیم در فضای خانه‌مان داشته باشیم. آیا اقیانوس به شما حس آزادی و نشاط می‌دهد؟ آیا عطر شیرین یاس‌های بنفش یا گل صدتومانی صورتی را دوست دارید؟
 شاید هم عاشق رنگ سبز درختان حیاط هستید! هر چه که هست، این رنگ‌ها می‌توانند محل مناسبی برای شروع طراحی اتاقی باشند که می‌خواهید در آن احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید. شما خواه از آن رنگ روی بالش کوسن تخت‌تان استفاده کنید یا در یک تابلوی دیواری، رنگ‌های طبیعت همیشه در الهام‌بخشی به شما موفق هستند.
 

الهام رنگ ایده‌آل

الهام رنگ ایده‌آل

کوسن‌هایی با طرح برگ‌های نخل استوایی، مقداری رنگ و یک حس شادی‌ بخش به این اتاق نشیمن اضافه می‌کنند. تکه‌هایی از طبیعت و رنگ برای افزودن علاقه‌ی بصری و حس و حال خوب به این اتاق نشیمن روشن و دوست داشتنی، کافی هستند.
 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روشهای خلاقانه برای اضافه کردن رنگهای شاد به دکوراسیون داخلی

لازم نیست همه‌ چیزها با هم هماهنگ باشند

لازم نیست همه‌ چیزها با هم هماهنگ باشند

وقتی صحبت از طراحی می‌شود، بسیاری از ما بطور افراطی سعی می‌کنیم که تمام چیزها را با هم هماهنگ کنیم. شاید این تأثیر خانه‌های قدیمی است که در آن، بالش‌های مادربزرگ با پرده‌ها، مبل و ظروف چینی هماهنگ بودند. اما دلیل آن هر چه که هست، چیزی که من در مورد عصر طراحی حاضر می‌پسندم، آن است که تطبیق رنگ‌ها دیگر تنها راه ممکن نیست. درست است که تطبیق در برخی فضاها می‌تواند ظاهر مرتب و هماهنگی ایجاد کند اما شما را تشویق می‌کنم که در هنگام اضافه کردن رنگ، متفاوت فکر کنید و خلاقیت بخرج دهید.
سعی کنید روی وسایل منحصربفردی که به شما حس مثبتی می‌دهند، بیشتر تمرکز کنید و اجازه دهید طراحی از آنجا شروع شود. دیگر چیزی به اسم عدم هماهنگی رنگ‌ها وجود ندارد و استفاده از رنگ‌های هماهنگ، به نوعی آینده‌نگری است. بنابراین اگر کوسن‌های قرمز و صورتی می‌خواهید، همان‌ها را تهیه کنید. یک مبل راحتی سبز زمردی با صندلی دسته‌دار بنفش و یک لامپ زرد آفتابی می‌خواهید؟ هیچ قاعده‌ی خاصی وجود ندارد!
 فقط بخاطر داشته باشید که ممکن است در پایان برای مرتبط ساختن آنها با یکدیگر، به چیزی مثل یک قالیچه، یک تابلوی هنری یا چند بالش کوسن نیاز داشته باشید. بنابراین بیایید همگی، کمی جسورتر و مطمئن‌تر عمل کنیم و به چیزی فراتر از مطابقت رنگ‌ها فکر کنیم.
 

الهام رنگ ایده‌آل

الهام رنگ ایده‌آل

این اتاق خواب روشن و بانشاط، تأثیر رنگ و الگوی تند که با سایه‌های پرطراوت با هم ترکیب شده‌اند را نشان می‌دهد. الگوهای مکمل در بالش‌های کوسن و پایه‌ی چراغ خواب و هم چنین نقش انتزاعی و رنگ‌های پررنگ حباب چراغ و روتختی، طراحی این اتاق خواب را براحتی شاد و هماهنگ می‌کند.
 

با پارچه‌ها دوست شوید

با پارچه‌ها دوست شوید

منسوجاتی مانند رومبلی‌ها، دیوارپوش‌ها و قالیچه‌ها از موثرترین عناصر طراحی هستند که می‌توانند به هر فضایی رنگ اضافه کنند و تأثیر خاصی بگذارند و جو محیط را عوض کنند. کوسن‌های رنگ شاد و قالیچه‌هایی با الگوی ساده، یک راه آسان و قابل تعویض برای اضافه کردن انرژی و علاقه‌ بصری هستند.
 پیدا کردن پارچه‌های مورد نظرتان برای کوسن‌ها، صندلی‌ها، تخته‌های بالاتختی سفارشی یا سایر قطعات سفارشی و بازسازی شده( یا استخدام یک طراح برای کمک)، یک راه فوق‌العاده برای ایجاد فضایی مطابق سلیقه‌تان است. آیا الگوهای طبیعت، هندسه، طرح گل یا سه بُعدی را دوست دارید؟ هنگامی که رنگ‌های مورد نظرتان را انتخاب کردید، ۲ تا ۴ پارچه انتخاب کنید که مقادیر مختلفی از آن رنگ را به شما بدهند.
منسوجاتی که استفاده می‌کنید، می‌توانند به اندازه‌ی خودتان جسور باشند. اگر جسارت زیادی دارید، برای یکی از دیوارها به دنبال دیوارپوش شاد باشید یا پارچه‌های با طرح درشت برای پرده‌های سفارشی یا برای ترکیب با کوسن‌ها انتخاب کنید. اینها می‌توانند روح جدیدی به فضا بدهند و آن را باشکوه سازند.

الهام رنگ ایده‌آل

الهام رنگ ایده‌آل

یک صندلی مخملی تمشکی رنگ، صندلی‌های غذاخوری سبز روشن و تک دیواری که روکش شده است، فضا را فریبنده و درام می‌کند.
 

6-Ways-to-Get-Over-a-Fear-of-Color14.jpg

از چیزهای قدیمی، دوباره استفاده کنید

شما مجبور نیستید برای اضافه کردن رنگ به زندگی‌تان، پول زیادی هزینه کنید. استفاده‌ مجدد از چیزهای قدیمی یا وسایلی که از آنها استفاده نمی‌کنید - با ایجاد تغییرات خلاقانه در آنها - یک راه آسان برای ایجاد یک طرح رنگارنگ جدید، بدون صرف هزینه‌ زیاد است.
مثلا صندلی یا صندلی‌های کسل‌کننده‌تان را با پارچه‌ مورد علاقه‌تان دوباره روکش کنید یا یک میز عسلی یا چراغ خواب قدیمی را با یک رنگ جسورانه و مدرن رنگ کنید. با این روش، شما می‌توانید میزان تحمل رنگ‌تان را بدون صرف هزینه‌ی زیاد تست کنید.
 

الهام رنگ ایده‌ال

الهام رنگ ایده‌ال

یک قفسه‌ی آشپزخانه‌ سبک وینتیج با رنگ شاد، این فضای غذاخوری ساده را بانشاط می‌کند. اضافه کردن رنگ‌های جسورانه و مدرن به وسایل متعلق به هر دوره‌ای، به طراحی اتاق شما جذابیت و شخصیت می‌دهد.
 

از گل‌های تازه استفاده کنید

از گل‌های تازه استفاده کنید

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای اضافه کردن رنگ به هر اتاقی استفاده از گل‌های تازه است. تزئین فضاهای مورد علاقه‌تان با گل‌های فصلی، یک راه ساده برای اضافه کردن رنگ‌های قوی است. بعلاوه می‌توانید هر هفته با عوض کردن گل‌ها، در رنگ‌های محیط تنوع ایجاد کنید.
گل‌های مورد علاقه‌ی شما، یک احساس مثبت به هر فضایی اضافه می‌کنند و در عین حال حس آرامش و لذت کلی از فضا را افزایش می‌دهند. خانه‌ی من بدون گل‌های تازه و شاداب، حس و حال یکنواختی دارد. این واقعا ساده‌ترین و زیباترین راه برای بانشاط کردن هر فضایی است.

الهام رنگ ایده‌آ‌ل

الهام رنگ ایده‌آ‌ل

برخی از بهترین مکان‌ها برای اضافه کردن یک گلدان از گل‌های تازه عبارتند از ورودی، میز اتاق ناهارخوری و کانتر آشپزخانه.


بیشتر بدانید : 3 قانون مهم در طراحی دکوراسیون داخلی که خانه تان را دگرگون می کند

بیشتر بدانید : 9 قانون کهنه دکوراسیون داخلی که باید دور بریزید!!



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ