خواص زنجبیل؛ صبح ها با معده خالی آب زنجبیل بخورید
تقریبا همه شما با خواص زنجبیل آشنا هستید، اما در اینجا به چند دلیل مهم به شما توصیه می کنیم آب زنجبیل را صبح ها و با معده خالی میل کنید. 

به این دلایل صبح ها با معده خالی آب زنجبیل بخورید

زنجبیل برای حفظ سلامت دستگاه گوارش شما بسیار مفید بوده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. شما می‌توانید زنجبیل را به خاطر غلظت بالای آنتی اکسیدان های آن، برای جلوگیری از آسیب سلولی و حذف سموم، به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

به این دلایل صبح ها با معده خالی آب زنجبیل بخورید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آنتی اکسیدان چیست؟ و منابع آنتی اکسیدان و مکمل های ضدپیری کدامند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 منبع آنتی اکسیدان ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : قوی ترین آنتی اکسیدان جهان را بشناسید


زنجبیل و بهبود گردش خون

منیزیم، پتاسیم و روی موجود در آب زنجبیل منجر به تنظیم فرایندهای التهابی می‌شود که مسبب مشکلات گردش خون هستند. این نوشیدنی همچنین سطح کلسترول را در شریان‌ها کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 خوراکی برای کاهش کلسترول بد خون


زنجبیل در بهبود فرایند هضم

افرادی که هر روز آب زنجبیل را با معده خالی مصرف می‌کنند، مشکلات گوارشی کمتری دارند.

زنجبیل حاوی فیبر است؛ ماده‌ای مغذی که سبب بهبود حرکات روده، کاهش یبوست، کاهس اسید معده و بهبود نفخ می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : راه حلی برای جلوگیری از ترش کردن معده


زنجبیل در کنترل احتباس مایعات

خواص دیورتیک (ادرار آور) و ضد التهابی زنجبیل، منجر به مقابله با احتباس مایعات در بدن می‌شود. مصرف روزانه آب زنجبیل منجر به از بین رفتن مایعات در بافت‌ها شده و سطح انرژی را برای جلوگیری از خستگی افزایش می‌دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت جمع شدن آب زیر پوست و احتباس آب در بدن چیست؟


زنجبیل و تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف روزانه آب زنجبیل یک راه عالی برای به دست آوردن مواد مغذی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. آب زنجبیل منجر به تحریک تولید آنتی بادی‌هایی* می‌شود که با اثرات مضر میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها مقابله می‌کنند.

نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی همچنین منجر به جلوگیری از عفونت‌های ادراری، سرفه و سرماخوردگی، عفونت واژن، بیماری‌های خود ایمنی و ... می‌شود.

* آنتی بادی Antibody یا پادتن: پادتَن یا آنتی‌بادینوعی پروتئین است که در دستگاه ایمنی بدن، در پاسخ به حضور آنتی‌ژن خاصی، تولید می‌شود و در خون به گردش درمی‌آید یا در محل تولید باقی میماند تا به آنتی‌ژن (معمولاً اجسام بیگانه همچون باکتری و ویروس ولی گاه حتی بافت طبیعی بدن یا یک ماده غذایی) حمله‌ور شود و آن‌را بی‌زیان سازد.

*
میکروارگانیسم‌ها microorganism : موجودات کوچک و زنده که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند و در محیطی خاص مانند بدن انسان زندگی می کنند.


زنجبیل و کاهش درد مفاصل

زنجبیل یک درمان طبیعی برای کاهش درد عضلانی و مفصلی است. اجزای اصلی زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی و ضد درد هستند و مصرف آن به افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی از جمله آرتریت روماتوئید پیشنهاد می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید چیست؟


زنجبیل در جلوگیری از گرفتگی عضلات

افرادی که مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی هستند، آب زنجبیل را به عنوان یک درمان طبیعی و ایمن می‌توانند استفاده کنند. زنجبیل حاوی مواد و املاح معدنی است که منجر به تنظیم سطح الکترولیت بدن می‌شود و از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اختلال آب و الکترولیت در بدن و علل و علائم آن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با گرفتگی عضلات چه کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا عضلات دچار گرفتگی می‌شوند؟


زنجبیل در جلوگیری از پیری زودرس

با توجه به مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، آب زنجبیل یک نوشیدنی مناسب برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد* بر روی بافت‌های شماست. این مواد مانع آسیب سلولی و جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، آلزایمر و آرتروز می‌شود و به تقویت سلامت پوست کمک می‌کند.

*رادیکال های آزاد Free Radicals: رادیکال یا رادیکال آزاد به اتم، مولکول یا یونی گفته می‌شود که دارای الکترون جفت‌نشده است. به عبارت دیگر پوسته الکترونی آن ناقص باشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رادیکال های آزاد چیست، چگونه با رادیکال های آزاد مقابله کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 علامت شروع آلزایمر




گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamaneh.com