چند تکنیک مهم آشپزی که هر کدبانویی باید بداند
ممکن است برای هر خانمی پیش بیاید که غذاهایش شور، تند و... شود یا با مشکلاتی مانند شفته شدن برنج یا مسائلی مانند آنها روبرو شوند. اما نگران نباشید، در این مقال به شما راه هایی را معرفی می کنیم که به راحتی می توانید با این مشکلات مقابله کنید.  

 

نکات ضروری در آشپزی که هر خانمی باید بداند

_ اگر خانه  شما از بوی غذا پر شده و باعث ناراحتی خانواده می شود، از دود خاکشیر استفاده کنید و یا با دود کردن دارچین می توانید کاملاً بوی غذا را از بین ببرید در ضمن دود اسفند باعث ضد عفونی کردن محیط هم می شود.

_ برای اینکه رب شما قرمز شود آب گوجه را داخل ظرف استیل بجوشانید. روی ظرف رب کمی روغن آب شده بریزید تا دیگر کپک نزند.

_ برای اینکه نمک راحت تر از نمک پاش خارج شود می توانید چند عدد برنج خشک داخل نمک پاش بریزید.

_ همیشه در نظر داشته باشید که نباید هرگز روی زود پزی که تازه خاموش کرده اید آب بریزید، زیرا هم خطرناک است و هم اینکار باعث می شود، زودپز شما تبدیل به دیرپز شود و دیگر زودپز شما غذا را زود نپزد.

_ کافی است چند دانه گوش ماهی را در کتری یا سماور قرار دهید، تا آهک موجود در آب را جذب کند.

_ برای جلوگیری از سیاه شدن ظروف آلومینیومی هنگام پختن حبوبات داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو اضافه کنید، با اینکار هم ظرف شما سفید می ماند و هم طعم حبوبات بهتر می شود. ظروف آلومینیومی منشاء بروز ام اس هستند بهتر است آنها را استفاده نکنید!

_ برای اینکه کوفته های شما در آب از هم نپاشد و اصطلاحا وا نرود، قدری آرد و تخم مرغ به آن بیفزائید و حرارت آتش را زیاد کنید.

_ اگر فلفل بیش از اندازه به غذایتان زده اید و خیلی تند شده است چند  دقیقه قبل از آنکه غذا را از روی حرارت بردارید آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید، تندی غذا از بین خواهد رفت.

_ برای بهتر شدن دلمه برگ مو از چاشنی تمر هندی مخلوط با آب استفاده کنید.

_ برای اینکه برنج شما سفید شود می توانید چند قاشق ماست، داخل ظرف برنج در حال جوش بریزید.

_ اگر برنج شما بیش از حد معمول جوش خورده بود، میتوانید 2-3 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج شما خراب نشود.

_ برای اینکه شوید پلوی شما خوشمزه تر شود میتوانید از ادویه مخصوص پلو که سبز رنگ است و (در عطاری ها موجود می باشد) استفاده کنید. بعد از آبکش کردن برنج کمی ادویه لابه لای برنج بپاشید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ارسالی کاربر