خانمهای کارمند بخوانند: غذاهایی که می توانید با آرام پز درست کنید
خیلی از ما نمی‌دانیم چه تعداد غذاهای متنوعی را می‌توانیم در آرام‌پز بپزیم و در پایان روز بعد از یک روز کاری خسته‌کننده با خوردن یک وعده غذایی خوشمزه خستگی در کنید. در ادامه مطلب امروز با لیستی از بهترین غذاهایی آشنا خواهید شد که حتی تصور نمی‌کردید می‌توانید به راحتی آن‌ها را در آرام‌پز طبخ کنید.

6 غذایی که می توانید در ارام پز درست کنید

آرام‌پز از آن دسته لوازم‌برقی در آشپزخانه است که می‌تواند بسیار کاربردی و پر‌مصرف باشد، البته اگر به خوبی بدانید موارد مصرف آن کدام است و چگونه می‌توانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اصول آشپزی با آرام پز

خوراک

احتمالا خودتان به خوبی می دانید که یکی از موارد مصرف آرام‌پز پختن آرام‌آرام سوپ است اما آیا می‌دانستید می‌توانید به راحتی یک خوراک خوشمزه و جا ‌افتاده را هم در آن بپزید. این روش پخت بسیار ساده و آسان است. برای تهیه یک خوراک خوشمزه کافی است تا مقداری مرغ را با هویج، کرفس، پیاز، برگ بو و ادویه‌های مختلف همراه با کمی آب در آرام‌پز بریزید و درجه آن را برای ۵ ساعت روی حرارت زیاد و برای ۱۰ ساعت روی حرارت کم تنظیم کنید.

مرغ بریان

مرغ بریان یک غذای عالی برای شام آخر هفته‌ است تا همه خانواده دور هم جمع شوند و یک وعده غذایی عالی دور هم میل کنند. برای تهیه این غذا کافی است تا هر نوع سبزیجاتی که در طول هفته مصرف نکرده‌اید را در آرام‌پز بریزید و در نهایت هم مرغ را روی سبزیجات قرار دهید. مرغی که به این شیوه پخته می‌شود بسیار آب‌دار و خوش‌طعم خواهد بود. می‌توانید برای طعم بهتر قبل از پختن مرغ آن را با ادویه‌های مورد علاقه‌تان کمی طعم‌دار کنید و درجه آرام‌پز را طوری تنظیم کنید که مرغ کم‌کم برای مدت زمان ۴ تا ۵ ساعت کاملا بپزد.

کیک‌های شکلاتی

یکی دیگر از موارد مصرف بهینه آرام‌پز استفاده از آن در پخت انواع مختلف شیرینی‌ها، به خصوص شیرینی‌هایی مثل بر‌اونی یا کیک خیس است. برای تهیه یک براونی خوشمزه کافی است تا مطابق با دستور آن تمامی مواد را در آرام‌پز بریزید و روی حرارت کم برای مدت زمان ۳ ساعت بپزید.

غذاهایی که می توانید با آرام پز درست کنید
غذاهایی که می توانید با آرام پز درست کنید

پیتزا

پخت پیتزا در آرام‌پز می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین روش‌های طبخ این غذا باشد. برای تهیه یک پیتزای خوش‌طعم کافی است تا ابتدا مقداری روغن را در کف آرام‌پز اسپری کنید تا خمیر به آن نچسبد و بعد خمیر را در کف ظرف قرار دهید. سپس درجه آرام‌پز را روی حرارت زیاد برای ۱ ساعت قرار دهید تا خمیر پخته شود. حالا نوبت آماده‌سازی مواد روی پیتزا است. تمامی مواد را روی آن بچینید و بگذارید پخته شوند تا پنیر روی آن کاملا آب و طلایی رنگ شود و خمیر پیتزا هم ترد شود.

سیب‌زمینی تنوری

برای تهیه سیب‌زمینی تنوری شما لزوما نیاز به فِر ندارید و می‌توانید به راحتی آن را در آرام‌پز بپزید. سیب‌زمینی را کاملا بشویید، با استفاده از یک چنگال روی آن سوراخ‌هایی ایجاد کنید و در نهایت دور آن را با ورق آلومینیو‌می (فویل) بپوشانید. اگر درجه حرارت را روی مقدار کم تنظیم کنید طوری که برای مدت زمان ۸ ساعت بپزد نیاز نیست تا در آرام‌پز آب بریزید.

ماست

با اینکه تنوع ماست‌های مختلف در فروشگاه‌های غذایی و سوپر مارکت‌ها بسیار زیاد است اما هر نوع خوراکی خانگی که خودتان به صورت تازه و بدون مواد نگهدارنده در منزل تهیه کنید طعم و لذت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. شما می‌توانید به راحتی یک ماست سالم و خوش‌طعم را در منزل تهیه کنید. کافی است تا مطابق دستور تهیه ماست عمل کنید و مواد لازم را به شیر اضافه کنید تا کم‌کم گرم شود و بپزد و روی درجه حرارت کم یک شب بماند. بعد از اینکه ماست حاضر شد آن را در یک ظرف شیشه‌ای مناسب بریزید و در یخچال قرار دهید تا سفت و خنک شود.


بیشتر بدانید : دانستنی های مهم آرام پزی

بیشتر بدانید : چند تکنیک مهم آشپزی که هر کدبانویی باید بداند


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com