7 ترفند که آشپزهای حرفه ای فقط می دانند!!
غذا علاوه بر این که باید حاوی مواد مغذی باشد، رنگ، ظاهر، بو و طعم آن هم باید طوری باشد که مصرف کننده از آن لذت ببرد.در ادامه به راهکارهای حفظ عطر و طعم غذاها اشاره می کنیم

 ترفندهایی برای آشپزی آسان

  • قبل از سرو یک غذای گرم، بشقاب را گرم و قبل از سرو یک غذای سرد آن را خنک کنید. با همین ترفند کوچک می توانید به حفظ طعم قوی و تازگی غذا کمک کنید.

  • اگر پیاز خرد شده پلاسید، پیاز خرد شده را اگر داخل یک ظرف نمک زده شده قرار دهید تازه می ماند. حتی می توانید به آن کمی روغن گیاهی بزنید و داخل یک ظرف دربسته از آن نگهداری کنید.

  • از بین بردن بوی ظروف، اگر ظرف بوی ماهی یا پیاز را در خود نگه داشته است، آن را با آب و سرکه بشویید تا بویش از بین برود.

7 ترفند که آشپزهای حرفه ای فقط می دانند!!
7 ترفند که آشپزهای حرفه ای فقط می دانند!!

  • مواد غذایی چسبیده به کف ماهی‌تابه را دور نریزید، مواد کاراملی رنگی را که پس از سرخ کردن غذا در کف ماهی‌تابه به جا می‌ماند، بچشید تا متوجه شوید بیشتر مزه‌ غذا در همان قسمت جمع شده است. به جای این‌که این مواد را دور بریزید، می‌توانید با یک قاشق چوبی ته ماهی‌تابه بکشید و با رقیق کردن این مواد با کمی سرکه و آب لیمو سُس درست کنید و روی غذا بریزید.

  • ادویه‌جات و سبزیجات خشک را در روغن سرخ کنید، برای این‌که طعم ادویه‌جات و سبزیجات خشک در غذای‌تان بیشتر به چشم بیاید، بهتر است آن‌ها را به مدت یک یا دو دقیقه در کره یا روغن سرخ و سپس مواد غذایی دیگر را به آن اضافه کنید. اگر در دستور پخت‌ غذای‌تان پیاز سرخ کرده وجود داشت، ادویه را وقتی داخل ماهی‌تابه بریزید که سبزیجات تقریباً پخته شده‌ است.

  • برای این که پاستا به هم نچسبد، به ازای هر ۱۰۰ گرم پاستا یک لیتر آب مورد نیاز است .

  • راز خمیر عالی ، وزن شکر و آرد و همچنین وزن کره و تخم مرغ را تا حد امکان یکسان بگیرید .


بیشتر بدانید : یک آشپزی حرفه ای با چند ترفند ساده!!

بیشتر بدانید : کاهش وزن سریع با 6 ترفند آشپزی!!

بیشتر بدانید : 3 ترفند جالب در آشپزی که نمی دانستید

بیشتر بدانید : ترفندهای مهم آشپزی از معروفترین آشپزهای دنیا


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com