دکوراسیون اتاق خواب مان را چه رنگی کنیم تا حس بهتری داشته باشیم؟
به نطر شما دکوراسیون اتاق خواب تان چه رنگی باشد بهتر است؟

رنگ کردن یکی از ساده ترین و سریع ترین راه تغییر دکوراسیون یک اتاق است. رنگ ها، بیش از هر عنصر دیگری بر احساسات ما تاثیر می گذارند بنابراین رنگ های که برای اتاق های خانه خود انتخاب می کنید، مهمترین تصمیمی است که در دکوراسیون خانه می گیرید.

به طور کلی رنگ های گرم تاثیرگذارترند. به عنوان مثال شما در اتاقی که به رنگ زرد و بنفش است، انرژی زیادی دریافت می کنید، در حالی که رنگ های سرد آرامش بیشتری به فضا می بخشند.

اتاق خواب، خصوصی ترین مکان خانه است بنابراین باید با شخصیت شما منطبق باشد و به شما احساس شادی و آرامش دهد. ما در اینجا رنگ ها را با خصوصیت بارزشان به شما معرفی می کنیم، تا با توجه به علاقه خود در انتخاب رنگ اتاق بهتر تصمیم بگیرید.

 

1 - ثبات

اگر می خواهید اتاق تان شیک و مجلل به نظر آید، یکی از دیوارها یا تمام آنها را به رنگ خاکستری اشباع شده کنید. شما پس از یک روز کاری خسته کننده می توانید در این اتاق به آرامش و ثبات برسید.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را خاکستری کنید

 

 

2 - آرامش

رنگ آبی به دلیل آرامشی که به فضا می دهد، از قدیم به عنوان رنگی محبوب برای دیوارهای اتاق خواب به کار می رود. یک اتاق آبی رنگ، شما را برای خوابی آرام آماده می کند.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را آبی کنید

 

 

3 - عشق و خوشبختی

در فرهنگ چینی، قرمز به معنای خوشبختی و شادی، در هند به معنای ازدواج و در فرهنگ غربی نمادی از عشق و افسانه است. اگر می خواهید شخصی ترین فضای خانه تان، فضایی گرم و پر از عشق داشته باشد، این رنگ را به دیوارهای آن بیافزایید.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را قرمز کنید

 

 

4 - مثبت اندیشی

با نور خورشید از خواب بیدار می شوید! رنگ زرد به اتاق شما گرما و شادی می بخشد و کمک می کند تا روزتان را با نشاط هر چه بیشتر آغاز کنید. فرقی نمی کند کدام درجه از این رنگ را استفاده می کنید، رنگ زرد احساسات مثبت شما را بر می انگیزد.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را زرد کنید

 

 

5 - حیات

هنگامی که در طبیعت به سر می بریم، با انواع و اقسام رنگ های سبز در ارتباط ایم. درجه رنگ مطلوب خود را به دیوارهای اتاق تان بیافزایید تا احساس رشد، سرزندگی و نشاط کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را سبز کنید

 

 

6 - انرژی

اگر به رنگ قرمز علاقه ای ندارید یا ترجیح می دهید رنگ ملایم تری برای دیوارهای اتاق تان انتخاب کنید، نارنجی انتخاب خوبی است. این رنگ به فضای اتاق تان گرما و طراوت می بخشد. به بیان ساده یک منبع انرژی واقعی است.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را نارنجی کنید

 

 

7 - خلاقیت

بنفش، رنگ تجمل است. درجات مختلف آن را از بنفش کمرنگ گرفته تا پر رنگ، برای دیوار اتاق تان به کار گیرید. احساسات و خلاقیت شما را بر خواهد انگیخت.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را بنفش کنید

 

 

8 - گرمابخش

دیوارهایی که به رنگ قهوه ای هستند، به فضا گرمای خاصی می بخشند. شما در اتاقی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز احساس آرامش و صمیمیت بیشتری خواهید کرد.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را قهوه ای کنید

 

 

9 - وقار

شاید شما اتاق های سفید را نپسندید اما سلیقه افراد از هم متفاوت است. برخی رنگ های گرم را دوست دارند در صورتی که برخی دیگر رنگ های سرد را ترجیح می دهند. اتاق های سفید نیز موجب تازگی و طراوت فضا می شوند. سفید متمایل به کرم احساس آرامش و وقار را در شما تقویت می کند.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را سفید کنید

 

 

10 - رمانتیک

رنگ سرخ گلی حس لطافت را به اتاق شما هدیه می دهد و فضایی رمانتیک و آرام برایتان بوجود می آورد.

 

دکوراسیون اتاق خواب تان را رمانتیک کنید

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل