فضاهای کوچک را اینگونه خلاقانه بچینید!!
کوچک زندگی کنید و به خوبی انبار کنید : این ایده‎ها به شما نشان می‎دهند که چطور از ایده‎هایی خلاقانه‎‎ به منظور انبار کردن در خانه‎ی خود با فضاهای کوچک استفاده کنید.

ایده‎های خلاقانه برای ساماندهی فضاهای کوچک

 

 

قفسه های دیواری، ایده ای جالب برای فضاهای کوچک

قفسه های دیواری، ایده ای جالب برای فضاهای کوچک

آشفتگی یک جزء ثابت در فضاهای کوچک است و هرچه راه‎های بیشتری برای انبار کردن بتوانید پیدا کنید شما احساس تمیزتر و آرام تری خواهید داشت. یکسری قفسه‎ی مستطیلی یا مکعبی شکل را برای نگهداری چیزهای مختلف که ضروری هم هستند به دیوار اتاق تان نصب کنید. عدم وجود در به معنی عدم نیاز به اشغال کردن فضا برای باز و بسته کردن است و نصب کردن یک چراغ در بالای دیوار تخت، فضا را برای کتاب‎ها جام‎ها و موارد دیگر باز می‎کند. 

 

 

استفاده از فضاهای عمودی در خانه های کوچک

استفاده از فضاهای عمودی در خانه های کوچک

سطوح بالا و پایین زیادی وجود دارند که برای انبار کردن وسایل مختلف در فضای کوچک هرگز به خوبی استفاده نمی‎شوند و این خیلی بد است. از این فضاهای با ارزش می‎توان به خوبی استفاده کرد، به ویژه برای خرده ریزهایی که سریع فضا را شلوغ می کنند. به عنوان مثال در پشت این در یکسری سبدهای سیمی  برای جا دادن لوازم بسته بندی هدایا قرار داده شده‎اند. 

 

 

فضاهای خالی کوچک را دست کم نگیرید

فضاهای خالی کوچک را دست کم نگیرید

برای اینکه قفسه‎ ها مفید باشند نیاز ندارند که به شکل گسترش‎های طویل یافته‎ای از فضای افقی باشند، به ویژه در خانه های کوچک. اینجا یک فضای خالی باریک با قفسه‎ بندی مناسب یک انباری ایده‎آل برای کتاب‎های آشپزی به وجود می‎آورد. 

 

 

استفاده از قفسه های کوچک برای فضاهای کوچک

استفاده از قفسه های کوچک برای فضاهای کوچک

بسیاری از اوقات در فضاهای کوچک، جای کافی برای اثاثیه‎ بیش از حد بزرگ یا بسیاری از لوازم جانبی وجود ندارد. برای همین به دنبال اثاثیه‎ کوچکی باشید که امتیازهای غیر منتظره‎ای با خود به همراه داشته باشند، نظیر یک قفسه سه طبقه ای که در تصویر اینجا مشاهده می‎شود. این قفسه با جای بسیار کمی که اشغال می کند فضای کافی برای حوله‎ها و لوازم آرایشی فراهم می‎کند. 

 

 

قفسه‎های پله ای بهترین گزینه برای خانه های کوچک است

قفسه‎های پله ای بهترین گزینه برای خانه های کوچک است

قفسه های مختلفی مانند قفسه های افقی را می توانید در یک اتاق کوچک جا دهید ولی با این کار ظاهر اتاق از چیزی که هست کوچکتر به نظر می آید. در عوض به دنبال قفسه های پله ای و عمودی باشید. قفسه های پله ای خاصیت دیگری که دارند این است که در بالا باریکتر شوند و ظاهر و حس یک اتاق را سبک تر و روشن تر می کنند. 

 

 

انباری خودتان را مخفی کنید

انباری خودتان را مخفی کنید

تمامی چیزهایی که انبار می‎شوند نیازی در دید بودن ندارند. می توانید از حقه‎های تزئینی استفاده کنید. به عنوان مثال یک پارچه که به شکل دامن اطراف این میز را با الگوهای جالبی که دارد پوشانده است کمک به مخفی کردن قفسه‎ها، سبد‎ها می‎کنند و ظاهری تمیز به فضا می‎دهند.

 

 

 

در خانه های کوچک از دیوارها غافل نشوید

در خانه های کوچک از دیوارها غافل نشوید

انبار کردن بعضی چیز ‎ها مشکل است، حتی اگر از نظر فضا مشکلی نباشد. به عنوان مثال، کلکسیون‎های جواهرات شامل طیف وسیعی از چیزهای مختلف می‎شوند که در برابر انبار کردن در بخش‎هایی با اندازه‎ معمولی مقاومت می‎کنند. برای صرفه جویی در استفاده از کشوها و قفسه‎های با ارزش، نگاهی به دیوارها برای انبار کردن چیزهای اضافه در یک فضای کوچک داشته باشید. یک قاب خالی را با یک بافت چوبی نرم نظیر چوب پنبه مجهز کنید و از سنجاق‎ها برای آویزان کردن گردن بندها و النگوها استفاده کنید. برای دسترسی بهتر آن را در کنار میز آرایش داشته باشید. 

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ