3 قانون مهم در طراحی دکوراسیون داخلی که خانه تان را دگرگون می کند
 امروز سه قانون در طراحی داخلی خانه که نحوه تزیین دکور اتاق ها را در خانه شما به کلی دگرگون خواهد ساخت و کمتر به آن ها پرداخته شده و به احتمال زیاد، آن ها را نشنیده اید، با هم مرور می کنیم

 3 قانون مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

قانون عمودی 3/3 در دکوراسیون داخلی

قانون عمودی 3/3 جدیدترین قانون در فهرست ماست که یک طراح به نام «مارک مک کاولی» مفهوم آن را در کتاب خود به اسم «رنگ درمانی در خانه: راهکارهای واقعی برای افزودن رنگ به زندگی تان» مطرح کرده است. طبق این قانون، رنگ های تیره در قسمت های پایین، رنگ های معتدل در وسط و روشن ترین رنگ ها در بالای خانه قرار می گیرند. این قانون می تواند نقطه شروع مفیدی برای کسانی باشد که سعی دارند پالتی رنگی را در اتاق تشکیل دهند. این قاعده هم با رنگ های رنگارنگ و هم با رنگ های تک رنگ خوب جواب می دهد.

بیشتر بدانید : 9 قانون کهنه دکوراسیون داخلی که باید دور بریزید!!

قانون 10-30- 60 در دکوراسیون داخلی

بعد از این که تصمیم گرفتید از چه رنگ هایی استفاده کنید، وقت آن رسیده که تعیین کنید آن ها چه نقشی در طراحی شما ایفا می کنند. در این جاست که قانون 10-30-60 وارد عمل می شود. با این قانون، شما در نهایت رنگی غالب، رنگی ثانویه و رنگی تأکیدی را انتخاب خواهید کرد. همان طور که از اسم این قانون مشخص است، رنگ غالب شما 60 درصد اتاق را پوشش می دهد. از آن جا که این رنگ نقش مهمی در طراحی شما ایفا می کند، بهتر است خنثی ترین گزینه خود را به عنوان رنگ غالب انتخاب کنید. رنگ غالب، انتخابی مناسب برای چیزهایی مثل رنگ دیوار شما و پوشش کف اتاق است. رنگ ثانویه شما می تواند کمی برجسته تر باشد و معمولاً برای مبلمان مناسب است. در پایان، رنگ تأکیدی شما برجسته ترین انتخاب شماست و می توان آن را در لوازم جانبی هم مشاهده کرد.

3 قانون مهم در طراحی دکوراسیون داخلی که خانه تان را دگرگون می کند
3 قانون مهم در طراحی دکوراسیون داخلی که خانه تان را دگرگون می کند

قانون سه تایی ها در دکوراسیون داخلی

بعد از این که رنگ ها را تحت کنترل درآوردید، وقت آن رسیده نگاهی به لوازم خود بیندازید. اگر یک توصیه درباره لوازم بخواهیم به شما ارائه دهیم، این است که هر وقت دچار تردید شدید، از قانون سه تایی ها استفاده کنید. دسته بندی ها با اعداد فرد، می تواند دلبستگی بصری بیشتری درباره دسته بندی های اعداد زوج ایجاد کند. به طور خاص، عدد سه می تواند عددی ایده آل برای دسته بندی ها در مقایسه با اعداد یک، پنج یا حتی هفت باشد چرا که عدد یک، ممکن است بیش از اندازه ساده به نظر برسد در حالی که اعداد پنج و هفت کمی شلوغ به نظر می رسند. وقتی گزینه های مد نظر برای دسته بندی های خود را انتخاب می کنید، حتماً سعی کنید که به اندازه کافی با یکدیگر متفاوت باشند تا دلبستگی بصری ایجاد کنند و در عین حال وجه مشترکی داشته باشند تا متناسب به نظر برسند.



بیشتر بدانید : قوانینی مهم برای انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون داخلی که باید بدانید

بیشتر بدانید : 6 قانون اضافه کردن رنگ به دکوراسیون داخلی!!

بیشتر بدانید : 10 قانون دکوراسیون برای یک چیدمان حرفه ای و اصولی



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: bartarinha.ir