مرتب کردن اتاق کودک با 10 ترفند جالب و کاربردی مادرانه!
اگر شما هم از به هم ریختگی اتاق کودکتان کلافه شده اید و در جستجوی راهی برای نظم دادن به اسباب بازی ها و وسایل اتاق کودتان هستید، به شما توصیه می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا ترفند های کاربردی و آسان برای سازماندهی کردن به وسایل اتاق فرزندتان را به شما آموزش دهیم.

 ایده هایی برای مرتب کردن اتاق کودک

با  ترفند هایی که به شما اموزش می دهیم می توانید اسباب بازی ها، لباس ها، لوازم ورزشی و ... در اتاق فرزندتان را به راحتی سازماندهی کنید و همیشه فرزندتان اتاق مرتبی داشته باشد و وسایل خود را به تنهایی در اتاق سرجای خود قرار دهد.

مرتب کردن اتاق کودک با سطل های پلاستیکی
مرتب کردن اتاق کودک با سطل های پلاستیکی,مرتب کردن اتاق کودک,روش های مرتب کردن اتاق کودک

با استفاده از سطل های پلاستیکی و سبد های رنگی در اندازه ها و ابعاد مختلف می توانید بسیاری از وسایل و اسباب بازی ها را در اتاق کودک مرتب و با نظم و ترتیب بچینید.

مرتب کردن اتاق کودک با چیدن کفش ها در قفسه باز
مرتب کردن اتاق کودک با چیدن کفش ها در قفسه باز,روشهای مرتب کردن اتاق کودک,ترفندهای مرتب کردن اتاق کودک

یک قفسه مختص کفش های کودکان در اتاق در نظر بگیرید و کفش های کودک را روی آن بچینید. این گونه از شلختگی و به هم ریختگی کفش ها جلوگیری می شود و کودک ترغیب به چیدن کفش های خود در قفسه می گردد.

مرتب کردن اتاق کودک با چوب لباسی دوبل در کمد متناسب با قد کودک
مرتب کردن اتاق کودک با چوب لباسی دوبل در کمد متناسب با قد کودک,ترفندهای مرتب کردن اتاق کودک,ایده های مرتب کردن اتاق کودک

برای کمد لباس کودکتان میله ی دوتایی برای آویزان کردن لباس ها در نظر بگیرید. با این روش تعداد لباس هایی بیشتری را می توان آویزان کرد. همچنین پایین بودن چوب لباسی دوبل لباس متناسب با قد کودک کمک بزرگی به جمع کردن لباس ها توسط خود کودک می کند.

مرتب کردن اتاق کودک با آویز مخصوص در
مرتب کردن اتاق کودک با آویز مخصوص در,روشهای مرتب کردن اتاق کودک,ترفندهای مرتب کردن اتاق کودک

با آویز مخصوص کودک برای پشت در می توانید به کودک آموزش دهید بسیاری از وسایل کوچک خود همچون جوراب و... را در جای مخصوص خود قرار دهد. این آویز کاربردی، به جمع شدن وسایل شخصی کودک شما از اتاق کمک بزرگی می کند.

مرتب کردن اتاق کودک با قفسه های فلزی
مرتب کردن اتاق کودک با قفسه های فلزی,روشهای مرتب کردن اتاق کودک,ترفندهای مرتب کردن اتاق کودک

اسباب بازی ها و وسایل ورزشی کودک خود را در قفسه های مخصوص فلزی قرار دهید. با این روش توپ های فرزندان وسط اتاق باعث شلوغی نمی شوند.

 مرتب کردن اتاق کودک با سیستم خاص آویزان کردن
 مرتب کردن اتاق کودک با سیستم خاص آویزان کردن,روشهای مرتب کردن اتاق کودک,ترفندهای مرتب کردن اتاق کودک

لباس های کودکتان را با نظم در کنار هم آویزان کنید. به این ترتیب که لباس های آستین بلند کنار هم و آستین کوتاه در کنار هم قرار بگیرند. در این حالت کودکان هم راحت تر لباس های خود را پیدا می کند.

 مرتب کردن اتاق کودک با برچسب روی وسایل
مرتب کردن اتاق کودک با برچسب روی وسایل,روشهای کرتب کردن اتاق کودک

برچسب گذاری روی جعبه ها وسایل کمک می کند تا وسایل و لوازمی که درون آن ها قرار دارند را بدون دردسر تشخیص بدهید. با این روش پیدا کردن هر چیزی در اتاق راحت و آسان می شود. اگر شما برچسب ندارید می توانید روی تکه ایی کاغذ بنویسید و ان را به وسیله چسب روی جعبه یا سبد  یا طل وسایل بچسبانید.


مرتب کردن اتاق کودک با نظم در چیدن کمد
مرتب کردن اتاق کودک با نظم در چیدن کمد,روشهای مرتب کردن اتاق کودک,ترفندهای مرتب کردن اتاق کودک

سعی کنید در کمد اتاق کودکتان هر قسمت کمد را به وسیله ی خاصی اختصاص دهید. کفش ها یک قسمت، شلوارها یک قسمت و ... . به این ترتیب با منظم شدن وسایل د رکمد پیدا کردن هر لباسی آسان تر می شود.

مرتب کردن اتاق کودک با کمد دیواری
مرتب کردن اتاق کودک با کمد دیواری,ترفندهای مرتب کردن اتاق کودک

اگر شما نمی توانید وسایل و اسباب بازی های کودکتان را در اتاق سازماندهی کنید، یک کمد دیواری با قفسه های زیاد برای اتاق خریداری کنید. و هر قسمت کمد دیواری را به بخشی از وسایل فرزندتان اختصاص دهید.


مرتب کردن اتاق کودک با سبدهای رنگارنگ
مرتب کردن اتاق کودک با سبدهای رنگارنگ

تعدادی سبد رنگی خریداری کنید و داخل هر رنگ وسایل خاصی از کودکان را درون آن قرار دهید. کودک شما با تفکیک رنگ سبدها وسایل خود را به راحتی می تواند پیدا کند. همچنین این سبدهای رنگی باعث جذابیت و رنگی شدن اتاق می شود.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : تزیین اتاق کودک با پرده های رنگی و فانتزی + عکس

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق کودک تان را خلاقانه بچینید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 اصل در طراحی اتاق کودک

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 نکته درباره چیدمان اتاق کودک




تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ