دکوراسیون آشپزخانه های کوچک را چگونه بچینیم که جادار باشد؟
 آشنایی با ترفندهایی خلاقانه برای آن‌که دیگر در آشپزخانه‌تان با کمبود جا مواجه نشوید

آشپزخانه‌ تان را جادارتر کنید

این‌که فضای آشپزخانه کوچک و جمع و جورتان را بزرگ‌ تر کنید، چندان کار سخت و پرهزینه‌ ای نیست اما باید بدانید که از کجا دست به کار شوید. خوشبختانه با ترفندهای چیدمانی و وسایل متنوعی که این روزها در بازار به فراوانی در دسترس است، می‌ توان آن را به راحتی تجهیز کرد بی‌ آن‌ که با کمبود فضا مواجه شد. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به این ایده‌ ها بیندازیم.

بیشتر بدانید : دکوراسیون آشپزخانه کوچک را در آپارتمان های امروزی اینگونه بچینید!!


استفاده از ریل‌ ها، قلاب‌ ها و آویز ها در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک
استفاده از ریل‌ ها، قلاب‌ ها و آویزها در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک را چگونه بچینیم که جادار باشد؟

برای جبران کمبود جا در کابینت‌ ها می‌ توانید از ابزارهای دیواری برای آویزان کردن وسایل کمک بگیرید. یکی از پرطرفدارترین ایده‌ ها برای به کارگیری این روش تخته‌ های سوراخ‌ دار هستند. این تخته‌ ها به راحتی روی دیوار نصب می‌ شوند و وسایل روی آن قرار می‌ گیرند. البته چیدمان روی این تخته‌ ها به کمی سلیقه نیاز دارد. همین آویز ها را می‌ توانید داخل در کابینت برای نگهداری برخی وسایل هم استفاده کنید.

در آشپزخانه های کوچک، قفسه‌ ها را امتحان کنید
در آشپزخانه های کوچک، قفسه‌ ها را امتحان کنید,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک را چگونه بچینیم که جادار باشد؟

کابینت‌ های معمولی برخلاف قفسه‌ ها باعث کوچک دیده شدن فضا می‌ شوند. ضمن این‌ که قفسه‌ ها هم حالت تزیینی دارند و هم می‌ توانند در کمبود جا به شما کمک کنند. می‌ توانید از جنس نئوپان برای ارزان‌ تر بودن استفاده بکنید و وسایل دم‌ دستی و ضروری را روی آن بچینید. البته این نوع چیدمان به غبار روبی بیشتری نیاز دارد و ضمن این‌که ظروف بدظاهر را نمی‌ توانید در آن جای بدهید. برای نظم و زیبایی بیشتر می‌ توانید سبدهای حصیری را در طبقات به کار بگیرید. اگر موافق قفسه‌ های بدون در نیستید بهتر است از انواع در‌دار شیشه‌ ای آن استفاده کنید و به این ترتیب لوازم داخل آن از خاک و چربی در امان می‌ ماند.

خلاقانه نورپردازی کنید
خلاقانه نورپردازی کنید,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک را چگونه بچینیم که جادار باشد؟

زیرکابینت‌ ها اغلب تاریک است و به نور چراغ سقفی دسترسی ندارد. با چراغ‌های ال‌ ای‌ دی این فضاها را نورپردازی کنید. قرار دادن آینه در آشپزخانه هم گزینه مناسبی برای کمک به انعکاس نور است. از نصب پرده‌ های تیره رنگ، کلفت و ضخیم به پنجره‌ ها خودداری کنید و اجازه دهید که نور خورشید به داخل آشپزخانه بتابد. پرده‌ های شید انتخاب مناسبی برای این فضاست چون به‌ راحتی  جمع می شود و مانع  تابش نور به آشپزخانه نمی‌ شود.

سراغ میزهای مخفی و تاشو بروید
سراغ میزهای مخفی و تاشو بروید,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک را چگونه بچینیم که جادار باشد؟

در خرید میز و صندلی آشپزخانه کوچک دقت کنید چون میز و صندلی‌ های بزرگ رفت و آمد را دچار مشکل می‌ کنند. میزها و صندلی‌ های تاشو در مواقعی که استفاده ندارند، به راحتی جمع می‌ شوند و فضای کف را اشغال نمی‌ کنند.

روی کابینت‌ ها را خلوت کنید
روی کابینت‌ها را خلوت کنید,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک را چگونه بچینیم که جادار باشد؟

تا جایی‌ که می‌ توانید روی کابینت‌ ها را فقط به وسایل ضروری مثل قهوه‌ ساز، توستر و ... اختصاص بدهید. اگر قصد استفاده از عناصر دکوراتیو و تزیینی دارید، پیشخوان، قفسه‌ ها و کابینت‌ ها را شلوغ نکنید و فقط روی یک بخش از فضا تمرکز کنید و اجازه بدهید بقیه فضا ساده بماند.



بیشتر بدانید : بازسازی دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک با ایده هایی جذاب و نو!!

بیشتر بدانید : آشپزخانه های کوچک را چگونه بچینیم؟

بیشتر بدانید : دکوراسیون آشپزخانه : این کابینت ها آشپزخانه های کوچک را بزرگ می کند



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com