یك پنجره شش قابه را به یك تقویم دانش آموزی تبدیل نمایید تا رنج برنامه ریزی برای کودک تان آسانتر شود .

تخته سیاه با آینه 
با گشت و گذار در بازارهای حراجی می توانید آیینه های با شكل های خوب پیدا کنید.  با پرداخت مبلغ كمی یكی از آنها را بخرید و آن را به یك مركز شیك برای درج پیام تبدیل نمایید . آیینه را از قاب درآورید و با استفاده از نوار چسبهای مخصوص رنگ آمیزی قاب آن را بپوشانید . با استفاده از اسپری رنگهای مغناطیسی آیینه را چند دور رنگ بزنید و پس از هر دور رنگ زدن اجازه دهید آن لایه خشك شود و سپس لایه بعدی را بزنید . سپس یك لایه رنگ مخصوص رنگ كردن تخته سیاه بر روی آیینه بزنید و بگذارید تا خشك شود .



قاب اسم 
با استفاده از رنگ تخته سیاه یك قاب عكس چوبی ساده را تغییر كاریری دهید .  ابتدا یك لایه آستر بر روی قاب زده و سپس  از رنگ مخصوص تخته سیاه استفاده نمایید و قاب را رنگ نمایید .  هر بار كه عكس کودک تان را عوض می كنید با استفاده از یك تكه گچ زیر عنوان عكس را به روز نمایید . 



روی سینی 
با تبدیل یك سینی به صفحه تخته سیاه، زیبایی میز تحریر کودک تان را ارتقاء بخشید . پایه بیضی شكل سینی خود را بر روی یك تكه كاغذ یا مقوا قرار داده و شکل ان را بکشید، سپس كاغذ را برش داده و آن را در مركز سینی قرار دهید. برای رنگ كردن یك شابلون بیضی شكل را روی سینی قرار دهید. با یك دست ثابت و محكم آن را نگه دارید و با یك برس كوچك داخل آن را با رنگ تخته سیاه، رنگ نمایید.  با استفاده از یك غلطك ابری كوچك داخل بیضی را رنگ  تخته سیاه بزنید . 




درس هایی برای زمان بیكاری 
یك كابینت داروی قدیمی را به نقطه ای دلچسب برای  درج لیست ها و یادداشت هایتان تبدیل نمایید . ابتدا پانل داخلی یا شیشه كابینت را درآورید ( در صورتی كه قادر به درآوردن پانل یا شیشه نیستید یك تكه نئوپان برش داده  و بر روی كابینت نصب كنید و آیینه یا تخته نئوپان برش داده را دو لایه رنگ تخته سیاه بزنید . ابتدا یك لایه رنگ زده و اجازه دهید خشك شود و سپس لایه بعدی را بزنید . 


نكته :
در صورتی كه از آیینه استفاده می كنید ابتدا سطح آن را آستری بزنید و سپس آینه را  سریعا ًدر جای خود قرار دهید . برای محكم كردن تخته نئوپان از چسب استفاده نمایید و آن را با دقت بچسبانید .  با استفاده از گچ وظایف روزانه تان را بر روی تخته سیاه درست شده بنویسید . 


تخته برنامه ریزی 
یك پنجره شش قابه را به یك تقویم دانش آموزی تبدیل نمایید تا رنج برنامه ریزی برای کودک تان آسانتر شود . هر قاب پنجره را به یك روز از هفته اختصاص دهید . با استفاده از یك نوار چسب مخصوص نقاشی قابهای چوبی را بپوشانید . برای درست كردن یك تقویم مغناطیسی روی شیشه ها را چند لایه رنگ مغناطیسی  بزنید ،  هر لایه رنگ را كه می زنید اندكی صبر نمایید تا خشك شود و سپس اقدام به زدن لایه بعدی نمایید . با استفاده از یك قلم موی كوچك  و یك غلط ابری كوچك كه برای رنگ كردن سطوح صاف مورد استفاده قرار می گیرد هر تكه شیشه را رنك نخته سیاه بزنید . 

  


رنگ تخته سیاه را خودتان درست کنید

رنگ مخصوص تخته سیاه را می توانید در همه فروشگاههای لوازم هنری یا فروش لوازم خانگی پیدا كنید . اما اگر دلتان می خواهد رنگمایه ای داشته باشید كه در قفسه های هیچ فروشگاهی نتوان نمونه اش را پیدا كرد می توانید اقدام به درست كردن رنگمایه مورد نظرتان نمایید . بدین منظور 1 پیمانه رنگ لاتكس با توناژ مورد منظرتان را با 2 قاشق غذاخوری دوغاب موزاییك  بدون ماسه مخلوط كنید . با استفاده از اسپری رنگ مغناطیسی آینه را چند لایه رنگ نمایید . توجه داشته باشید كه بعد از هر لایه رنگ مدت زمانی صبر كنید تا آن لایه خشك شود و سپس اقدام به زدن لایه رنگ بعدی نمایید . در انتها یك لایه رنگ تخته سیاه را بر روی آن مالیده و اچازه دهید تا خشك شود . 





تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ





مطالب پیشنهادی : 
در مسافرت چه چیزی با خود ببریم؟

نکاتی مهم در دوخت و دوز

9 کار تزئینی که در طول روز می توانید انجام دهید

15 کاربرد متفاوت خمیر دندان که نمی دانستید

نکات مهم در خرید و استفاده از گوشت چرخ کرده