وسایلی که برای تمیز کردن کیبورد نیاز داریم در خانه همگی مان وجود دارد و نیازی نیست هزینه اضافی کنید.


اهل کار کردن با کامپیوتر هستید؟ 
کامپیوتر شخصی دارید یا از یک کامپیوتر عمومی در محل کار استفاده می‌کنید؟ 
در هر دو صورت باید بدانید تمیز کردن و ضد عفونی کردن این وسیله پر کاربرد بسیار ضروری است. بر اساس تحقیقاتی که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته است باکتری‌های مضری که روی یک کیبورد ( صفحه‌کلید کامپیوتر ) اجتماع می‌کنند، بسیار بیشتر و مضرتر از باکتری‌های مضری هستند که روی کاسه یک توالت جمع می‌شوند ...

وسایلی که برای تمیز کردن کیبورد نیاز داریم در خانه همگی مان وجود دارد و نیازی نیست هزینه اضافی کنید. ابزارهای تمیز کننده مثل اسپری‌های فشرده هوا برای تمیز کردن کیبورد چندان کارایی ندارند. کمی دستمال کاغذی که بتوانیم با آن گردگیری کنیم، یک لیوان آب، جارو برقی، گوش پاکن و پیچ گوشتی کافی است.

1 - ابتدا کیبورد را در حالت صاف و مسطح قرار دهید. 

2 - 
سپس یک سری مناسب به جارو برقی خود متصل کنید. 

3 -
 مکش جارو را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید و به آرامی شروع به تمیز کردن لابه لای کلیدهای کیبورد خود کنید تا جارو هر چیزی که بین آنها مانده است، بیرون بکشد.  بهترین سری جارو برقی برای انجام این کار سری است که در انتهایش کمی مو‌های نازک دارد و معمولا برای تمیز کردن مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

4 - سپس دستمال کاغذی یا دستمال گردگیری خود را بردارید و سعی کنید روی کلیدها و لابه لایشان را کمی گردگیری کنید. در این مرحله کلیدها زیاد تمیز نخواهند شد ولی مقداری از گرد و غباری که چند سال یا ماه است روی آنها نشسته کاسته می‌شود.

5 - در پشت کیبورد تعدادی پیچ وجود دارد آنها را به وسیله یک پیچ گوشتی مناسب و با حوصله باز کنید و بعد از برداشتن قاب آن، پیچ گوشتی را بردارید و از یک گوشه کیبورد شروع به در آوردن کلیدها از جایشان کنید. این کار پیچید‌گی خاصی ندارد. می‌توانید آن را بدون پیچ گوشتی و با دست هم انجام دهید ولی در هر دو حالت باید با حوصله انجام‌اش دهید. خوب اگر اولین بار باشد که صفحه کلیدتان را تمیز می‌کنید، بعد از پیاده سازی کلیدها احتمالا یکی از ترسناک‌ترین مناظر ممکن را می‌بینید. زیر کلیدهای شما مخلوطی از گرد و خاک وجود دارد و حسابی کثیف است. اگر هر چند ما یکبار با جارو برقی لابه لای کلیدها را تمیز می‌کنید، لازم است ماهی یک‌بار هم آن را باز کرده و درونش را تمیز کنید. 

6 - بعد از اینکه با جارو برقی تمیز کاری را انجام دادید، ممکن است هنوز در برخی جاها روی سطح کیبورد ذراتی چسبیده باشند. اینجاست که گوش پاک‌کن به کار می‌آید تا شما را از شر این ذرات ریز هم خلاص کند. بعد هم می‌توانید لابه لای جای کلیدها را با یک دستمال مرطوب کمی تمیزتر و سپس با یک دستمال خشک کاملا خشک کنید.

7 - اگر دقت کرده باشید روی کلیدها خصوصا آنهایی که بیشتر از بقیه کاربرد دارند، همواره مقداری چربی سر انگشت‌ها می‌نشیند. برای اینکه از شر این چربی هم خلاص شویم، می‌توانیم کلیدها را در یک لیوان محلول آب و مواد شوینده بیندازیم. کمی صبر کنیم و سپس آنها را خوب خشک کنیم و بعد جا بزنیم. فقط حتما کلیدها را کاملا خشک کنید و سپس جا بزنید.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : rasekhoon.net
 
 

مطالب پیشنهادی : 
با سفیدکننده‌ها و نحوه کار با آنها آشنا شوید!
نمونه های بسیار زیبا از گل آرایی
چطور مشکل وسایل اضافی را حل کنیم
۸ نکته درباره تمیز کردن ظروف نقره
نحوه تمیز کردن لوازم برقی