سه سوته خانه تان را برای پذیرایی از میهمانان آماده کنید
 میهمانان سرزده یکی از مشکلات خانم های کارمند و برخی خانم های خانه دار است. اگر شما هم برای آماده کردن خانه تان برای پذیرایی از میهمانان سرزده فرصت کمی دارید با 4 روش زیر به سرعت خانه تان را مرتب کنید.

 چگونه سریع خانه مان را جمع و جور کنیم؟

فرصت کمی دارید! شاید کمتر از 5 دقیقه! یک دقیقه قبل، در حال و هوای خودتان بودید ولی الان اضطراب همه وجودتان را فراگرفته است. آمادگی هر اتفاقی را در ذهن تان داشتید جز این که بعد از جواب دادن به تلفن تان بفهمید، یکی از فامیل ها یا دوستان تان در راه منزل شماست و فقط 5 دقیقه فرصت دارید تا منزل را «مهمان پسند» کنید.
منزلی که چندین روز است مرتب نشده و شما با هر نگاهی که به اطراف تان می اندازید، استرس تان بیشتر و بیشتر می شود. بالشت ها وسط پذیرایی، پلاستیک های خرید وسط آشپزخانه و مقداری نان هم روی میز ناهارخوری است! فرصت شما در حال تمام شدن است و شما وقت زیادی تا آمدن مهمان ناخوانده تان ندارید! اما یک لحظه صبر کنید.

بیشتر بدانید : آداب و اصول پذیرایی از میهمان

این 4 پیشنهاد ما را عملی کنید تا تجربه یک مهمانی شیرین را در ذهن مهمان تان به جا بگذارید...

برای پذیرایی از میهمانان ناخوانده خونسردی تان را حفظ کنید

اولین قدم برای مرتب کردن خانه ای که از نظر شما به این راحتی ها سر و سامان نمی گیرد، همین است که شما خونسردی تان را حفظ و تنها به این فکر کنید که چه طور می توانید حواس مهمان تان را به زیبایی های منزل تان معطوف و تا می توانید نامرتبی ها را از دید او مخفی کنید.

 

برای پذیرایی از میهمانان تان درب ورودی منزل تان را دریابید

مهمان شما، در ابتدا نه شما را می بیند و نه پذیرایی منزل تان. او در ابتدا، در ورودی منزل شما را می بیند. بنابراین اول به سمت درب ورودی بروید و هرچه کفش و دمپایی اضافه آن جا هست در جاکفشی قرار دهید. اگر فرصت این کار را ندارید، حداقل آن ها را در یک پلاستیک بزرگ بریزید و در گوشه ای از منزل تان مخفی کنید.

 

برای پذیرایی از میهمانان سرزده به محل نشستن مهمان توجه ویژه ای کنید

محل نشستن مهمان ها را از تمام نامرتبی ها و وسایل اضافی خالی کنید. برای این کار به یک سبد یا حداقل به یک پلاستیک بزرگ نیاز دارید تا منزل تان را مثل روزهای مرتبش، سر و سامان بخشید!

 

برای پذیرایی از میهمانان سرزده از نظافت سرویس بهداشتی غافل نشوید

حتما سری به دستشویی منزل تان بزنید. به احتمال زیاد مهمان شما حداقل برای شستن دست و صورتش سری به سرویس بهداشتی منزل شما خواهد زد. بنابراین حداقل آینه آن جا را با یک دستمال تمیز کنید و حوله را هم از سمتی که تمیز تر است و کمتر استفاده شده، قرار دهید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com