بوی بد یخچال تان را با قهوه و وانیل از بین ببرید
بوی بد یخچال یکی از مشکلاتی است که خانم ها خانه با آن درگیر هستند و راه های بسیاری برای از بین بردن آن دارند. اگر می خواهید یخچال تان همیشه خوشبو و معطر باشد می توانید از وانیل و قهوه استفاده کنید

بوی بد یخچال را چگونه از بین ببریم؟

یخچال‌ها بعد از مدت زمانی به‌ خاطر نگهداری انواع مواد غذایی، بوی نامطبوعی می‌گیرند و اگر رسیدگی به مواد درون یخچال، مرتب و سریع نباشد، این بو ممکن است به خاطر فاسد شدن مواد، تشدید شود.

بیشتر بدانید : برای خانه تکانی یخچال فریزر را چگونه تمیز و بوزدایی کنیم؟

  • در وهله اول باید از ایجاد این بو جلوگیری کنیم و قدم اول رسیدگی و تمیز کردن مرتب قفسه‌ها و مواد داخل یخچال است. قرار دادن غذاها و مواد خوراکی در ظرف‌های در بسته نیز باعث کمتر ایجاد شدن این بو می‌شود.

  • سعی کنید هر ۳-۲‌روز یک‌بار به تمام قفسه‌های یخچال سر بزنید و مراقب تاریخ مصرف مواد درون یخچال باشید. موادی که تاریخ انقضایشان نزدیک است یا در آستانه خراب شدن هستند را خارج کرده و زودتر مصرف کنید. اگر لک یا ذره‌ای از مواد غذایی به دیواره‌های یخچال باشد، سریع آن را تمیز کنید.

با رعایت تمام نکته‌ها بالاخره یخچال بعد از مدتی ممکن است بوی نامطبوعی بگیرد، برای برطرف شدن این بو و تمیزی یخچالتان این روش‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم :

  • بهتر است یخچال را خاموش کنید و از برق بکشید. همه مواد را از یخچال خارج کنید و اگر موادی دارید که سریع خراب می‌شوند، در فریزر بگذارید. قفسه‌ها و کشوها را بیرون بیاورید و همه آنها را با محلول آب گرم و جوش‌شیرین بشویید و بگذارید خشک شوند. دیواره‌ها و همه قسمت‌های داخلی یخچال را نیز با همین محلول یا با ترکیب آب و سرکه سفید شست‌و‌شو دهید و با حوله‌ای نرم خشک کنید.

  • شیارها و لاستیک‌های در را از قلم نیندازید! اگر ماده غذایی به دیواره‌های یخچال چسبیده و جدا نمی‌شود، مرطوبش کنید یا مقداری سس مایونز به آن بزنید و کمی صبر کنید، به راحتی جدا می‌شود. بعد از خشک شدن کامل قفسه‌ها، آنها را در جای خود قرار دهید و مواد غذایی را به درون یخچال منتقل کنید.

  • می‌توانید برای رفع بوی یخچال از بوگیرهای آماده در بازار استفاده کنید ولی پیشنهاد ما این است خودتان این بوگیر را درست کنید. راحت‌ترین راه این است که مقداری جوش شیرین یا قهوه آسیاب شده را درون ظرفی بدون در ریخته و درون یخچالتان بگذارید تا بوی مواد غذایی را از یخچالتان رفع کند و یا مقداری قهوه و تکه‌ای زغال را در یک کیسه توری بریزید و گوشه یخچال آویزان کنید. راه‌حل سوم هم استفاده از وانیل است. مقداری وانیل را درون پارچه مرطوبی بریزید و درون یخچال بگذارید تا بوی خوش وانیل، در یخچالتان بپیچد.

 

بیشتر بدانید : از بین بردن بوی بد یخچال با 3 روش عالی و بدون دردسر!

بیشتر بدانید : چطور ظروف و یخچال استیل را تمیز کنیم؟

بیشتر بدانید : 10 نکته یخچالی که هر کدبانویی باید بداند!!

بیشتر بدانید : از بین بردن بوی بد توالت با چند راه موثر

بیشتر بدانید : چگونه بوی سوختگی برنج را از بین ببریم؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : blog.zanbil.ir