این مواد غذایی خوشمزه را هرگز فریز نکنید !!!
در عمل هر ماده  غذایی می تواند فریز و یا منجمد شود؛ اما در واقعیت همه مواد غذایی به دلیل بافت و ترکیبی که دارند خوب یخ نمی زنند. غذاهایی که نمی توانید یخ زدایی کنید و بعد بخورید را، فریز نکنید. در ادامه لیستی از غذاهایی که به خوبی فریز نمی شوند، آورده شده است.

این مواد غذایی قابلیت فریز شدن ندارد!!

کیک های با رویه های خامه ای

رویه های خامه ای کیک ها که نرم و کرکی هستند و با سفیده ی تخم مرغ و یا خامه ی زده شده تهیه و پخته می شوند، وقتی فریز می شوند، این پوشش ها نرم و روان شده و مایع غلیظی از آن ها خارج شده و در واقع شکل اصلی خود را از دست می دهند. شما می توانید این کیک ها را پس از برداشتن قسمت رویی شان، فریز کنید. کیک هایی که پوشش کره ای دارند برای فریز کردن بسیار مناسب هستند.

 

ماکارونی های پخته شده را فریز نکنید

دوباره گرم کردن ماکارونی های پخته ی فریز شده، نرم، خمیر مانند و بد شکل می شود، به همین دلیل بهتر است از فریز کردن آن ها منصرف شوید.

 

کاستاردها و پای هایی که با خامه پر می شوند را فریز نکنید

این دسته از مواد غذایی هم آبکی شده و شکل خود را از دست می دهند.

 

سفیده ی تخم مرغ و مرنگ ها را فریز نکنید

این مواد غذایی هم ترک برداشته، سفت شده و حالت لاستیک مانند به خود می گیرند.

 

سس مایونز را فریز نکنید

این چاشنی نیز بعد از فریز شدن اجزایش متلاشی و بریده بریده می شود و انسجام خود را از دست می دهد.

 

میوه ها و سبزیجات خامی که دارای آب زیادی هستند

که شامل کاهو، هندوانه، مرکبات و خیار می شود. گوجه فرنگی از این قاعده استثناست. البته زمانی که می خواهید از آن در غذاهایی استفاده کنید که پخته می شوند مثل خورش ها و یا املت ها.

 

سس ها و آبگوشت ها

سس ها و آب گوشت های غلیظ وقتی فریز می شوند، ترکیبشان به هم خورده و بافتشان از هم جدا می شود. اما آن مایعاتی که زمان آماده کردن و پختن کباب ماهیتابه ای به درون ظرف می چکد را در صورتی که ماده ی غلیظ کننده ای به آن اضافه نکنید، می توانید به راحتی فریز کنید.

 

ماست، پنیر خامه ای و خامه ترش را فریز نکنید

این محصولات لبنی هم در صورت فریز شدن ترکیبشان به هم خورده و از هم جدا جدا می شوند.

 

شیر را فریز نکنید

هنگامی که شیر منجمد را گرم می کنید ناصاف و بریده بریده می شود. پس فریز کردن آن برای وقتی که می خواهید آن را مستقیم مصرف نمایید، ایده ی خوبی نیست؛ اما هنگامی که تصمیم دارید آن را درون غذاهایی که پخته می شوند، مثلا سوپ شیر، بریزید، مشکلی وجود ندارد. فقط به این نکته دقت داشته باشید، زمانی که می خواهید آن را یخ زدایی کنید، بسته به این که اندازه ی ظرفتان چه قدر است به مدت یک روز یا بیشتر در یخچال قرار دهید و از نگه داشتن آن در دمای بیرون خودداری کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net