کابینت های آشپزخانه را با این ترفندها مرتب و زیبا کنید
نظم و ترتیب در هر مکان و فضایی، حس آرامش و زیبایی آن را چند برابر می‌کند به خصوص انجام این کار در آشپزخانه که قلب هر خانه‌ای نیز به حساب می‌آید. در این مطلب روش های نظم دهی آشپزخانه را بررسی می کنیم

راهنمای طبقه بندی کابینت

کابینت هایی که محل ذخیره انواع وسایل؛ اعم از وسایل آشپزخانه یا بسته های خوراکی و طبقه های مختلفی هستند، کاربرد بسیاری دارند، چراکه می توان در فضایی کوچک، وسایل را طبقه بندی کرد تا فضای زیادی از آشپزخانه نیز به هدر نرود.

بیشتر بدانید : نکاتی برای نظم دادن به کابینت ها

طبقه و شلف

 اگر در آشپزخانه دیوار خالی دارید، بهترین کار، نصب طبقه یا شلف روی آن است. می‌توانید برای نظم دادن به وسایل، آن ها را روی شلف یا طبقه قرار دهید یا از لوازم جانبی مختلف برای دکور کردن و زیباسازی آشپزخانه استفاده کنید.

استفاده از سبد و ظروف نگهداری

کشوها یکی از قسمت‌های شلوغ آشپزخانه هستند. به هم ریختگی آن ها باعث می‌شود نتوانیم وسایل مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنیم، بهتر است وسایل مختلف درون کشوها را دسته بندی کرده و در کشوها قرار دهیم. گاهی وسایل آشپزخانه به حدی زیاد هستند که طبقات آشپزخانه فضای کافی  را برای قرار دادن آن ها ندارد؛ بنابراین سبدها و وسایل نگهداری، راه حل مناسبی برای این مشکل است. وسایل مختلف در آشپزخانه را طبقه بندی کنید: مواد خوراکی، مواد شوینده، وسایل نظافت و غیره. آن ها را در سبدهای مختلف و در طبقات قرار دهید. همچنین می توانید از این وسایل برای نگهداری برنج، ماکارونی، حبوبات، میوه‌ها و غیره نیز استفاده کنید.

کابینت های آشپزخانه را با این ترفندها مرتب و زیبا کنید
کابینت های آشپزخانه را با این ترفندها مرتب و زیبا کنید

مرتب کردن کابینت زیر سینک

مواد شوینده، وسایل پخت و پز، سبدها و ... از مواردی هستند که در زیر سینک قرار می گیرند. در این قسمت می توان از سبدهای چند طبقه استفاده کرد. همچنین می توان طبقات کوچکی را در پشت در نصب کرد تا وسایل کوچک تر در آن جای گیرند. علاوه بر آن پیشنهاد ما این است که از خلاقیت خود استفاده کنید و با نصب لوله، تخته یا گیره در پشت در کابینت، درهای قابلمه  یا وسایل دیگری را در آن قرار دهید تا برای وسایل بزرگ تر، فضای بیشتری در کابینت باشد.

نگهداری سایر وسایل در چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه همیشه محل نگه داری وسایل زیادی است. وسایل کوچک و بزرگی که بیشتر اوقات به آن ها نیاز است و امکان دارد منظم نگه داشتن شان سخت به نظر برسد ولی نگران نباشید. راه حل های مختلفی وجود دارد که این مشکل را برطرف می‌کند. نصب آویز در زیر کابینت آشپزخانه یا تهیه وسیله‌ای برای آویزان کردن آن ها ایده بسیار خوبی است. ظروف پخت و پز، انواع فنجان ها و جاروهای دسته بلند از وسایلی هستند که می توان آن ها را در فضاهای مختلف آشپزخانه آویزان کرد.  



بیشتر بدانید : 6 توصیه برای نظم دادن به کابینت‌های آشپزخانه

بیشتر بدانید : با کارهای ساده به آشپزخانه تان نظم دهید!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net