5 گیاه خانگی که آرامش را به خانه تان می آورند
اگر می خواهید در خانه حس و حال بهتری داشته باشید یکی از گیاهانی که در این مطلب معرفی کرده ام را بخرید و در گوشه ای از خانه نگهداری کنید. این گیاهان خانگی از نظر علمی ثابت شده است که تقویت کننده روحیه هستند و علاوه بر این مزیت دکور منزلتان را زیباتر می کند

گیاهان خانگی که آرامش را به خانه تان می آورند

اسطوخودوس

اسطوخودوس

هزاران سال است که علم پزشکی از این گیاه برای آرامش اعصاب، درمان سردرد، درد زایمان، بیخوابی، و جلوگیری از افسردگی به کار می برد. عطر آرامبخش این گیاه در معالجات آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز به کار برده می شود. علاوه بر تمام این ها دانشمندان ثابت کرده اند که عطر اسطوخودس روی کاهش ضربان قلب دانش آموزانی که در شرایط پر استرس هستند نیز موثر است.

بیشتر بدانید : کاشت خیار ارگانیک در خانه، آموزش مراحل مختلف پرورش گیاه

آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه توسط مصری به گیاه ابدیت نام گذاری شده است و در گذشته در کنار درب ورودی خانه قرار می دادند تا از ورود ارواح شیطانی و خبیث جلوگیری کنند. کلی تر بگویم این گیاه انرژی مثبت به خانه ها می آورد و از نظر علمی نیز هوای خانه را پاکیزه می کند و شب ها اکسیژن منتشر می کند و باعث می شود خواب راحت تری داشته باشیم و صبح ها کمتر حس بدخلقی داشته باشیم.

 بیشتر بدانید : اگر در منزلتان باغچه دارید به این توصیه ها توجه کنید!

پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی

این گیاه زیبا و رمانتیک هوای خانه را تصفیه می کند. پیچیک عوامل سرطان زا مثل دود سیگار را به خودش جذب می کند و داخل خانه فضای سالم و پاک تری را برای تنفس ایجاد می کند. نگهداری این گیاه بسیار آسان است و نیاز به آبیاری و نور زیاد ندارد.

 

ریحان

ریحان

این گیاه خوشبو و خوشمزه با برگ های ابریشمی اش حاوی مقدار زیادی ماده اورگانیک به نام لینالول است که معمولا در رایحه درمانی به کار برده می شود. گروهی از دانشمندان ژاپنی ثابت کرده اند که لینالول فعالیت ژن هایی که در موقعیت های پر استرس فعال می شوند را کاهش می دهد. بنابراین هر جا چشمتان به برگ های ریحان خورد بایستید و آن را ببوئید.

 

لیلی صلح

لیلی صلح

این گیاه با گل های سفید و زیبایی که دارد قارچ های سمی پراکنده در فضا را از بین می برد و گازهای سمی مثل مونواکسید کربن و فرمالدئید را خنثی می کند. در واقع این گیاهان تصفیه کننده ارگانیک هوا هستند که آرامش بیشتری را در خانه ها فراهم می کنند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir