تمیز کردن مایکروفر با دو شوینده طبیعی!!
مایکروفرها یکی از کاربردی ترین وسایل در آشپزخانه های امروزی است و مشکل زمانی به وجود می آید که این مایکروفرها کثیف شوند. خبر خوب این است که ما برای شما یک راه حل ساده و سریع برای تمیز کردن مایکروفرها داریم

روشهای تمیز کردن مایکروفر

مایکروفرها این روزها تبدیل شده اند به یکی از پر مشغله ترین تجهیزات آشپزخانه، تقریبا برای هر کاری می شود به آن ها مراجعه کرد، درست کردن ذرت بود داده، گرم کردن اسلایس های پیتزا و یا حتی نرم کردن تکه های شکلات اما در آخر روز و بعد از انجام همه این ها با تنها منظره ای که مواجه می شویم، یک مایکروفر کثیف و خسته از کار روزانه است. خب خبر خوب این است که ما برای شما یک راه حل ساده و سریع برای تمیز کردن مایکروفرها داریم، پس با ما در این مطلب همراه باشید تا ببینیم انجام این کار چگونه است.

حتما شنیده اید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، خب این جمله فقط در مورد سلامتی کاربرد ندارد و حتی برای ماکروفرها هم صدق می کند. حتما برای هر چیزی که داخل ماکروفر قرار می دهید سرپوش مخصوص داخل ماکروفر را بگذارید، با این کار تمیز کردن ماکروفرتان تا مدت زیادی محدود به شستن همان درپوش خواهد بود.

بیشتر بدانید : 14 مورد استفاده از مایکروویو که تا به حال نمی دانستید

تمیز کردن مایکروفرها با شوینده های طبیعی

تمیز کردن روزانه مایکروفرتان را در لیست کارهای روزانه تان قرار دهید.حتی می توانید آخر شب هنگامی که کف آشپزخانه را تی می کشید با یک تکه دستمال نم دار یا یک تکه اسفنج هم داخل مایکروفر را تمیز کنید، هر چه لکه ها را زود تر از بین ببرید کار برای تان راحت تر می شود.

تمیز کردن مایکروفر با بخار آب

اگر لکه ها برای پاک کردن با دستمال مرطوب کمی سرسخت و سمج هستند، مقداری آب داخل یک ظرف مخصوص مایکروفر بریزید و آن را به مدت سه دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید، بعد از اتمام سه دقیقه ظرف آب را خارج کنید البته مراقب باشید که بسیار داغ است، سپس با یک دستمال به راحتی لکه ها را از بین ببرید.

تمیز کردن مایکروفر با دو شوینده طبیعی!!
تمیز کردن مایکروفر با دو شوینده طبیعی!!

تمیز کردن مایکروفر با استفاده از لیمو و سرکه

شما به راحتی می توانید با مرکبات بهترین شوینده ها را درست کنید. یک تکه لیموی تازه را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و بعد از حدود ۲ دقیقه لیمو را از آب جدا کنید و از محلول به دست آمده جهت تمیز کردن مایکروفر خود استفاده کنید. راه دیگر استفاده از مواد طبیعی برای پاک کنندگی استفاده از محلول سرکه و آب است، این محلول قدرت پاک کنندگی بالایی دارد، یک لیوان را تا نیمه از آب پر کنید و نیمه دیگر را با سرکه سفید پر کنید، حالا می توانید به جنگ اثرات چربی و لکه های مایکروفرتان بروید. یادتان باشد پاک کننده های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی بهترین راه حل هستند.

میزی برای قرار گیری ماکروفر در آشپزخانه

در بیشتر مواقع این راه حل ها برای از بین بردن لکه ها کافی هستند، اما اگر فکر می کنید لکه ها هنوز هم وجود دارند فقط این مراحل را دوباره تکرار کنید، البته شستن اجزای ماکروفر مانند زیره ی گردان آن هم می تواند موثر باشد، هر چند وقت یک بار آن را از مایکروفر جدا کرده و با آب و صابون خوب بشویید، برای این کار حتی می توانید از ماشین های ظرف شویی هم کمک بگیرید.



بیشتر بدانید : مایکروویو و رازهایی در مورد استفاده از آن نمی دانستید!!

بیشتر بدانید : 9 مورد ممنوعه برای گذاشتن درون مایکروویو که باید بدانید!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : akharinkhabar.com