قهوه جوش سوخته را با این روش خانگی پاک کنید
قهوه جوش شما ممکن است به هر دلیلی بسوزد. این مقاله شما را راهنمایی می کند که چگونه قهوه جوش تان را به روش درست پاک کنید.

روش خانگی برای تمیز کردن قهوه جوش سوخته

یک لحظه حواس پرتی و قهوه جوشی که کف آن می سوزد! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کف قهوه جوش تان به دلیل بی احتیاطی سوخته باشد. احتمالا بعد از آن هم قهوه جوش را به حال خود رها کرده اید و به همین دلیل نمی توانید رنگی که کف قهوه جوش به خود گرفته را تمیز کنید. ادامه این مطلب به شما نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

_ یک قاشق غذاخوری نمک درون قهوه جوش بریزید.
_ به اندازه 2 فنجان یخ به آن اضافه کنید.
_ آب ¼ لیمو را بگیرید و درون قهوه جوش بریزید.
_ محلول به دست آمده را کمی داخل قهوه جوش بچرخانید تا یخ شروع به ذوب شدن کند. اگر دیدید یخ ذوب نمی شود کمی آب سرد به آن اضافه کنید.
_ هم زدن محلول را در جهات مختلف ادامه دهید تا رنگ سوختگی شروع به از بین رفتن کند.


نکات و هشدارهای مهم برای تمیز کردن قهوه جوش سوخته

_ اگر قهوه جوش به شدت تغییر رنگ داده است، باید این مراحل را چند بار تکرار کنید، اما در نهایت تمیز خواهد شد.

_ هم زدن محلول بسیار مهم است. مطمئن شوید که وقتی مشغول هم زدن هستید محلول به همه مناطق رنگ گرفته می رسد. اگر جایی را فراموش کنید قهوه جوش به طور کامل تمیز نخواهد شد.

_ از پاک کننده ها استفاده نکنید. هر چند به نظر می رسد سریع تر قهوه جوش را تمیز می کند. قهوه جوش ها معمولا لبه ای دارند که مقدار کمی از مواد پاک کننده می تواند -حتی وقتی قهوه جوش را آب می کشید- زیر آن باقی بماند. همین مقدار کم هم می تواند وارد قهوه شود که بهداشتی نیست. این امر به ویژه در رستوران ها که مشتریان انتظار وسایل استریل شده را دارند، مهم است.

_ وقتی می خواهید آب اضافه کنید مهم است که آب سرد باشد. آب داغ که با یخ مخلوط شود باعث می شود قهوه جوش آسیب ببیند.

_ مخلوط نمک و یخ می تواند باعث سرمازدگی پوست تان شود. پس مراقب باشید هنگامی که آن را داخل قهوه جوش می ریزید روی پوست تان نریزد. سرمازدگی دردناک است و درمان آن ممکن است چند هفته طول بکشد.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com