برق انداختن سینک ظرفشویی با جنس های مختلف!
 سینک ظرفشویی در زمان قدیم بیشتر از جنس استیل بود اما این روزها سینک های ظرفشویی از جنسی هایی مانند چینی و سنگی هم ساخته و طراحی می شود. در این مقاله طرز شستن و ضد عفونی کردن سیمک ظرفشویی از جنس های مختلف را برای شما گردآوری کرده ایم

 سینک ظرفشویی با جنس های مختلف را چگونه تمیز کنیم؟

شاید اگر از آلوده‌ترین مکان منزل از شما سؤال شود، بدون تردید سرویس بهداشتی را ذکر کنید اما باید بدانید که کثیف‌ترین و آلوده‌ترین نقطه خانه سینک ظرفشویی است؛ از این رو، تمیز نگه داشتن آن اهمیت بالایی داشته و نقش مؤثری در سلامت خانه و اعضای خانواده ایفا می‌کند. سینک ظرفشویی مملو از باکتری‌هایی است که به دنبال فرصت مناسبی برای بیمار کردن خانواده می‌گردند.

اگر به تمام چیزهایی که در طول روز روی سینک یا داخل آن قرار می‌دهید فکر کنید، متوجه وجود حجم بالای میکروب‌ها در این وسیله آشپزخانه خواهید شد. نه‌تنها آلودگی ناشی از ظروف کثیف، بلکه باکتری‌های باقیمانده از میوه‌ها و سبزیجات شسته شده، آب باقیمانده از مرغ شسته شده زیر آب و غیره، همگی در آلوده کردن سینک ظرفشویی نقش دارند. طبق مطالعات صورت گرفته روی شمار زیادی از سینک‌های آشپزخانه، در هر سانتی‌متر مربع از سینک، بیش از 100هزار باکتری از قبیل ای‌کولای و سالمونلا زندگی می‌کنند.

باید تمیز کردن سینک ظرفشویی را به‌عنوان یک کار روزمره انجام دهید. این کار را با افزودن مقداری مایع ظرفشویی به یک ظرف آب گرم انجام دهید. اسفنج،
یک تکه پارچه یا دستمال توالت تمیزی را داخل این محلول کرده و به آرامی با آن، سینک را بشویید تا موادغذایی باقیمانده و آلودگی‌ها پاک شود. سپس به آرامی با آب بشویید. از این پارچه یا اسفنج برای تمیز کردن سطوح دیگری استفاده نکنید و بلافاصله آن را بشویید. سعی کنید هفته‌ای دو بار سینک را ضدعفونی کنید.

بیشتر بدانید : روش صحیح تمیز کردن سینک ظرفشویی

روش ضدعفونی کردن سینک ظرفشویی

برای این ضد عفونی کردن سینک ظرفشویی، سطح سینک را با دستمال توالت بپوشانید. سپس یک قاشق غذاخوری محلول آنتی‌باکتریال را به ازای هر لیتر آب روی دستمال بریزید و بگذارید 30 دقیقه باقی بماند. آن‌گاه، سینک را با آب بشویید. بعد از هر بار استفاده از سینک، آب را بگیرید و خشک کنید زیرا امکان رشد باکتری‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب بمراتب بیشتر است. برای کاهش میزان باکتری موجود در آشپزخانه، سعی کنید اسفنج یا اسکاچ آشپزخانه را ضدعفونی کنید. بعد از هر بار استفاده، آن را بخوبی بشویید و یک دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید تا خشک شود. علاوه بر این، بهتر است هر هفته اسکاچ یا اسفنج آشپزخانه را تعویض کنید.

برق انداختن سینک‌ ظرفشویی چینی و استیل

برای تمیز کردن این جنس سینک، ابتدا تمام سطح سینک را با آب گرم خیس کنید. سپس جوش شیرین را روی سطح پخش کنید و آن را با پارچه نرم یا اسفنج آشپزخانه روی سینک بمالید. جوش شیرین، لکه‌ها، رسوب صابون و باقیمانده‌های غذا را از سینک پاک کرده و آن را درخشنده می‌کند. علاوه بر این، کمی خمیردندان را روی مسواکی تمیز قرار داده و لبه‌های سینک و کناره‌های شیر را با آن بشویید تا جرم‌های احتمالی از بین بروند. در صورت لزوم می‌توانید جوش‌شیرین را نیز به آن بیفزایید.

برق انداختن سینک‌ ظرفشویی سنگی

سینک‌های سنگی یا سنگ کامپوزیت بسیار نفوذپذیرند و مایعات را جذب می‌کنند؛ بنابراین، هرگز برای تمیز کردن سینک‌های سنگی از مواد پاک‌کننده اسیدی و شیمیایی استفاده نکنید چرا که این کار ممکن است به سنگ آسیب وارد کند. در عوض، بهترین راه این است که سینک را بعد از هر بار استفاده با محلول آب گرم و صابون بشویید و همیشه آن را خشک نگه دارید


بیشتر بدانید : سینک ظرفشویی تان را مانند روز اول، برق بیاندازید

بیشتر بدانید : چگونه با محصولات طبیعی سینک های سرامیکی را بشوییم؟

بیشتر بدانید : با چند مواد پاک کننده طبیعی آشنا شوید !


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم