طرز تهیه صابون تزئینی با گل خشک در منزل
با راهنمایی‌ها ما می‌توانید صابون‌ های خوش بو از جنس گل‌های خشک بسازید. درست کردن این صابون‌ ها فقط 30 دقیقه وقت برده و بوی خیلی عالی نیز دارند

آموزش ساخت صابون خانگی تزئینی با گل خشک

حتما تا به حال قالب‌های سیلیکونی گرد برای درست کردن یخ را دیده‌اید، حالا با ایده‌ای جدید از این قالب‌ها برای درست کردن صابون‌های گرد، شفاف و خوش‌ بو با تزئینات گل‌ های خشک شده‌ مورد علاقه‌تان استفاده کنید.
صابون‌های گرد خیلی به ندرت دیده می‌شوند، پس با این کار نه تنها از وقتتان استفاده‌ مفیدی می‌ کنید، بلکه می‌ توانید تزئینات خاصی را نیز به سرویس بهداشتی خود اضافه کنید. درست کردن این صابون‌ها فقط 30 دقیقه وقت برده و بوی خیلی عالی نیز دارند.

بیشتر بدانید : طرز تهیه صابون خانگی با موادی که در خانه دارید

مواد مورد نیاز برای تهیه صابون خانگی تزئینی با گل خشک

  • قالب سیلیکونی گرد
  • اسانس‌های روغنی خوش‌بو
  • یک قالب صابون گلیسیرین شفاف و بدون بو
  • گل‌های خشک شده

طرز تهیه صابون تزئینی با گل خشک در منزل
ساختصابون در منزل,طرز تهیه صابون تزئینی با گل خشک در منزل

قدم اول برای تهیه صابون تزئینی خانگی با گل خشک

تعدادی از گل‌های خشک شده مورد علاقه‌تان را داخل قالب سیلیکونی بریزید. گلبرگ‌های استخدوس می‌توانند انتخاب خوبی از هم از نظر رنگ و هم بو داشته باشند.

قدم دوم برای تهیه صابون تزئینی خانگی با گل خشک

یک چهارم از قالب صابون گلیسیرین شفاف را آب کنید. برای این‌کار، آن‌ها را به مکعب‌های کوچک تقسیم کرده و برای 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا به مایع تبدیل شوند.

قدم سوم برای تهیه صابون تزئینی خانگی با گل خشک

حالا اسانس‌های روغنی خوش‌بوی مورد علاقه‌تان را به آن اضافه کنید. می‌توانید از اسانس استخدوس و مرکبات و یا ترکیب آن‌ها باهم استفاده کنید. بین 20 تا 25 قطره را به مخلوط آب شده‌ی صابون اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. باید سریع کار کنید تا صابون همچنان گرم و مایع باقی بماند.

قدم چهارم برای تهیه صابون تزئینی خانگی با گل خشک

به دقت مخلوط آب شده‌ی صابون و اسانس را داخل قالب بریزید. سه چهارم هر قالب گرد را پر کنید و سپس رویه‌ی آن‌را بگذارید. اگر خواستید می‌توانید با سرنگ به مخلوط اضافه کنید.

قدم پنجم برای تهیه صابون تزئینی خانگی با گل خشک

اجازه دهید که صابون در طول شب در یک مکان باقی بماند. روز بعد به دقت قالب را چک کنید و به ملایم و دقت زیاد هرگونه نازیبایی را از دور قالب صابون پاک کنید. (می‌توانید از یک چاقوی کره‌خوری استفاده نمایید.)


بیشتر بدانید : ایده هایی برای تزئین صابون حمام

بیشتر بدانید : بهترین صابون برای پوست های جوش دار چیست؟

بیشتر بدانید : کدام صابون برای کدام پوست؟


 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: zibamoon.com