این وسایل در اتاق خواب تان تاریخ انقضا دارند، بهتر است بدانید!!
بعضی خانم‌ها شاید بهداشت اتاق‌خواب را فقط در نظافت و تمیز کردن آن بدانند، در حالی‌که بهداشت ملافه و بالش و... هم مهم است. در ادامه نکات مهمی را در باره بهداشت و زمان تاریخ انقضای وسایل اتاق‌خواب سالم و بهداشتی برای شما آورده‌ایم

چه وسایلی در اتاق خواب تاریخ انقضا دارند؟

انواع ملافه و روکش‌ ها

ملافه‌ها، بالش‌ها و انواع روکش‌ها بسته به این‌که چقدر خوب تولید شده‌اند، تا سه سال عمر می‌کنند. آن‌ها مکان مناسبی برای مخفی شدن باکتری‌های موجود در گرد و غبار هستند که باعث ایجاد حساسیت، جوش، آکنه و آسم می شوند به خصوص هنگامی‌که با صورت تماس مستقیم داشته باشند.

بیشتر بدانید : به تاریخ انقضای این مواد غذایی دقت کنید

بالش‌ ها

بالش‌ها در طول مصرف هر لحظه تغییر شکل می‌دهند و همچنین شما هر شب را با آن‌ها می‌گذرانید ،پس لازم است که هر دو سال یک‌بار آن‌ها را تعویض کنید. بالش‌های تخت معمولا به مرور زمان باعث ایجاد سر درد، گردن درد و حتی خر و پف مداوم می‌شوند و همچنین می توانند محل مناسبی برای تجمع باکتری و گرد و غبار در لا به لای شیارهای‌شان باشند.

چشم بند

وسایلی مانند چشم بند که هنگام خواب مستقیم با پوست صورت و چشمان شما در تماس هستند، می‌توانند باعث انتقال میکروب و باکتری به منافذ پوست شما شوند و آن را در معرض آکنه و عفونت قرار دهند، بنابراین توصیه می‌شود که برای جلوگیری از بروز بیماری، یک‌بار در هفته شسته و تمیز شوند. نحوه شستن آن بستگی به مواد تشکیل شده آن دارد، اما معمولا می‌توانید در لباس شویی بیندازید  یا با آب و صابون بشویید. اگر در حفظ و نگهداری چشم بند خود دقت کنید، شاید تنها یک‌بار در سال احتیاج به تعویض آن داشته باشید.


این وسایل در اتاق خواب تان تاریخ انقضا دارند، بهتر است بدانید!!
این وسایل در اتاق خواب تان تاریخ انقضا دارند، بهتر است بدانید!!

تصفیه کننده هوا

تصفیه کننده‌های هوا مانند هر دستگاه دیگری، طول عمر مشخصی دارند و بعد از سه سال باید تعویض شوند؛ در غیر این‌صورت باعث تولید گرد و غبار در محیط و مشکلاتی از قبیل حساسیت و آسم در افراد می‌شوند.

تشک

یک تشک باکیفیت برای یک خواب راحت ضروری است و باید هر ۸ تا ۱۰ سال یک‌بار جایگزین شود. اگر معمولا از یک طرف تخت استفاده بیشتری می‌کنید، باید حداقل دو بار در سال آن را بچرخانید و جا به جا کنید. هر چه فشار روی تشک بیشتر باشد باعث ایجاد سایش و از بین رفتن تدریجی آن می‌شود.



بیشتر بدانید : تاریخ انقضای لوازم آرایش مان چه مدت است؟

 

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ویستا مگ