جدیدترین مدل های کتابخانه در دنیای دکوراسیون
یکی از قسمت هایی که اخیرا در دکوراسیون داخلی مدرن، بسیار مورد توجه قرار می گیرد ایجاد فضایی برای نگهداری کتاب ها می باشد. طراحی قفسه های کتاب با توجه به دکوراسیون داخلی و سلیقه افراد انجام می شود. در این مطلب ما شما را با 12 مدل طراحی مدرن و فانتزی کتابخانه آشنا می کنیم که می توانید با الهام از این طرح ها فضایی خاص و منحصر به فرد را برای کتابخانه خود طراحی کنید

 طراحی کتابخانه مدرن در دکوراسیون داخلی

مکان کتابخانه در خانه یکی از نکات مهمی است که در طراحی کتابخانه ی خانگی حتماً باید به آن ها توجه داشت. امروزه با توجه به کمبود فضا در منازل اغلب افراد به کتابخانه های دیواری روی آورده اند. مدل و طرح کتابخانه در زیبایی و جذابیت دکوراسیون اتاق یا نشیمن که کتابخانه را در آنجا نصب کرده اید می تواند تاثیرگذار باشد. یک کتابخانه شیک و مدرن که علاوه بر داشتن فضای کافی برای کتاب ها، زیبایی خاصی را به منزل ببخشد و دکوراسیون منزل را تکمیل کند مورد نیاز است. در این مطلب شما را با انواع طراحی مدرن کتابخانه جدید و شیک آشنا می کنیم که داشتن آنها می تواند آروزی هر عشق کتابی باشد.

بیشتر بدانید : مدل کتابخانه خانگی دیواری، ایده هایی نو، جذاب، گرم و دلنشین

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 1
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 1

شما می توانید با اشغال کمترین فضا در گوشه دیوار، قفسه های کوچک چوبی ال شکل را طراحی کنید و از آن به عنوان کتابخانه و همچنین وسایل دکوری استفاده نمایید. البته این مدل کتابخانه برای افرادی توصیه می شود که حجم کتاب های اندکی را در کتابخانه قرار می دهند.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 2
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 2

این مدل کتابخانه نیز مشابه طرح قبلی ولی در ابعاد بزرگتر می باشد. شما می توانید با اختصاص دادن فضای بیشتر و طبقات بیشتر، کتابخانه بزرگتری داشته باشید. این کتابخانه ها قابل حمل و نقل می باشند و در صورت تعویض منزل می توانید کتابخانه را از دیوار جدا کرده و به منزل جدید انتقال دهید.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 3
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 3

با استفاده از باکس های چوبی در اندازه ها و اشکال متفاوت، اشکال منظم و یا نامنظم بر روی دیوار اتاق و یا فضای نشیمن منزل خود می توانید کتابخانه ایی برای ابعاد متفاوت کتاب طراحی و اجرا نمایید. این گونه طرح ها شناور هستند و شما با جابجا کردن باکس ها و نصب آن ها روی دیوار دیگر طرحی متفاوت خواهید داشت. در این مدل شما می توانید اشیا دکوری هم در کتابخانه قرار دهید.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 4
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 4

اگر شما طرفدار فرم های فانتزی و خاص هستید این فرم دایره وار را برای طراحی کتابخانه به شما پیشنهاد می دهیم.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 5
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 5

استفاده از اشکال هندسی در معماری سنتی ایرانیان سابقه ای دیرینه دارد. فرم خاص و فانتزی کتابخانه که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای ما ایرانیان یادآور هندسه در معماری است.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 6
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 6

اگر شما فرم ها و اشکال خاص را می پسندید به شما پیشنهاد می کنیم فرم فانتزی دایره ایی شکل را برای فضای کتابخانه ی خود انتخاب کنید. این طرح خاص از فرم دایره وار "یین و یانگ" که یکی از نماد های سنتی فرهنگ چینیان است، الهام گرفته شده. از دیدگاه چینیان باستان، در همهٔ پدیده‌ها و اشیاء غیر ایستا در جهان هستی، دو اصل متضاد ولی مکمل وجود دارد. یین و یانگ نشان دهنده قطب‌های مخالف و تضادهای جهان هستند.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 7
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 7

فرم خاص کتابخانه با طرحی خطی از کف تا سقف را در تصویر مشاهده می نمایید. این کتابخانه بیشتر جنبه تزیینی داشته و برای قرار گیری تعداد کمی کتاب در قفسه ها مناسب می باشد.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 8
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 8

کتابخانه با طرح درخت یکی از مدل های جدید و مفهومی طراحی کتابخانه به شمار می رود. این طرح نمادین برای کتابخانه می تواند این مفهوم را به بیننده القا کند که کتاب باعث رشد و تعالی انسان به سطوح بالا می شود. قفسه ی کتاب دارای یک تنه محکم است که شاخه ها را به قفسه های متعدد هدایت می کند.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 9
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 9

شما می توانید به سادگی و با استفاده از تنه درخت و الوار در گوشه منزل خود یک کتابخانه به سبک روستیک بسازید. این سبک طراحی یادآور طبیعت و مناطق روستا نشین می باشد که در معماری مدرن مورد توجه قرار می گیرد.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 10
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 10

با استفاده از آجر می توانید در قسمتی از منزل خود به شیوه سنتی کتابخانه ایی درست کنید. در انتخاب این شکل کتابخانه بسیار دقت نمایید که هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل شما باشد.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 11
 مدل کتابخانه 2018 - عکس شماره 11

با استفاده از تخته های چوبی و ایجاد کتابخانه ای با قفسه های وی شکل می توانید کتابخانه ی متحرک و مدرن در منزل یا محل کار خود داشته باشید.

جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 12
جدیدترین  مدل کتابخانه - عکس شماره 12

یکی از ساده ترین اشکال و فرم ها برای طراحی کتابخانه را در این تصویر مشاهده می کنید. این طرح در صورتی برای شما توصیه می شود که قصد داشته باشید حجم کتاب های کمی را در کتابخانه قرار دهید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : کتابخانه ای زیبا برای آپارتمان های کوچک

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جدیدترین مدلهای کتابخانه برای دکوراسیون منزل تان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کتابخانه ای زیبا و جالب برای آپارتمان های کوچک

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با دکوراسیون اتاق کتابخانه آشنا شوید


تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ