رابین لانگ مایر ( Robin Long Mayer ) طراح دکوراسیون داخلی است. او در مقام ویراستار مجله های ( CountryLiving ) و ( New York Spaces ) است.
اول از همه، خانه را از مبلمان خالی کنید، یک اتاق خالی در نظر اول جای امنی به نظر نمیرسد اما می تواند ایده های خوبی در ذهن شما القا کند! البته برای رابین لانگ مایر (Robin Long Mayer) طراح داخلی، یک اتاق خالی قطعا القا کننده‌ ایده های نابی در ذهن او خواهد بود. او در مقام ویراستار مجله های (CountryLiving) و (New York Spaces) و اصول طراحی رابین مایر (principal of Robin Mayer Design)، نکات زیادی در مورد بهترین مکان برای راحتی ها، میزها و تخت ها و هرآن چیزی که اتاق های ما را پر می کند، مهارت زیادی دارد. اگرچه چیدمان ایده ال در اتاق شما، بستگی به فاکتورهایی از جمله اندازه و طرحبندی هر قسمت از فضای اتاق دارد، با این وجود نکاتی آموختنی ای وجود دارد که شما را برای رسیدن به هدفتان، کمک خواهد کرد. مایر در ادامه به چند نکته آموزشی در این زمینه اشاره خواهد کرد:


_نقطه‌ی کانونی اتاقتان را پیدا کنید
در واقع قوانین چندان سفت و سختی برای چیدمان مبلمان در منزل وجود ندارد، اما بهتر است سعی کنید که اگر در اتاقتان یک نقطه کانونی وجود دارد، مثل یک شومینه یا پنجره ی که منظره ی زیبایی دارد، مبلمانتان رو طوری اطراف نقطه کانونی بچینید که نگاهها را به خود جلب کند.
 


_ مسیر را خالی نگه دارید
در اغلب موارد شما دوست دارید که به دیدن طراحی داخلی یک اتاق بدون این که در مسیر دیدتان مانعی وجود داشته باشد، بپردازید. پس نسبت به تعداد لوازمی که در اتاقتان می گذارید هوشیار باشید. بهتر است فقط لوازم مورد نیاز برای راحتی تان در اتاق باشد و جای دیگری برای وسایل اضافی پیدا کنید و آنها را در اتاقتان نگه ندارید.

_ از گوشه ها دوری گزینید
قرار دادن مبلمان در امتداد دیوارهای اتاق منظره راکدی را به اتاق شما می بخشد. منظور این نیست که همه ی وسایل اتاق را به مرکز اتاق منتقل کنید. اگر یک وسیله ی بزرگ مثل یه مبل راحتی سه نفره کنار دیوار اتاقتان دارید، با قرار دادن چیزهایی کوچکتر مثل دو صندلی راحتی در مقابل آن منظره ی اتاقتان را دیدنی و متعادل‌تر کنید.



_ با تغییر در مبلمانتان دیگران را تشویق به گفتگو کنید
اصلا مهم نیست که اتاق نشیمن شما چه اندازه ای دارد، بهتر است که همیشه در نظر داشته باشید که دور هم نشستن به شما اجازه می دهد که لحظاتتان را با دوستانتان قسمت  کنید. قرار دادن یک مبل راحتی و دو صندلی دسته دار نزدیک به نقطه ی کانونی اتاق، یا حتی دو راحتی رومانتیک و دو صندلی رو به روی هم، یک روش دوست داشتنی برای امتحان کردن این ایده است.
     
_ پویایی نهارخوری را فراموش نکنید
 به عنوان یک قاعده ی کلی، میز نهارخوری و صندلی هایش وسط اتاق قرار می گیرند. اگر بالاسرِ میز، لوستر به سقف متصل شده، در نظر داشته باشید که لوستر مانع دید کسانی که دور میز می نشینند، نباشد. یک میز کشودارِ دم دستی، بوفه، کنسول و یا حتی یک درآور در امتداد دیوار این اتاق می تواند جایی مناسب را برای نگهداری ظروف و دستمال سفره ها در اختیار شما بگذارد، بعلاوه، سطحی دیگر برای قرار دادن لامپ های زیبا و نورپردازی اضافه خواهید داشت.



_ به کاربردها فکر کنید
برای تعیین این که کدام اشیا را در آشپزخانه نیاز دارید، به این موضوع فکر کنید که قرار است چطور از این مکان استفاده کنید. اگر شما عاشق آشپزی و سرگرمی هستید، یک میز کوچک برای وسط آشپزخانه، به صورت یک جزیره، یا یک کابینت متحرک که بتوانید روی آن کارهایتان را انجام دهید، سرمایه-گذاری خوبی خواهد بود. وجود صندلی نیز در آشپزخانه ضرویست؛ اگر جای کافی دارید یک میز و صندلی هایش را هم به آشپزخانه اضافه کنید و اگر برای میز و صندلی ها جا ندارید چند صندلی برای کنار اُپن تهیه کنید، بخصوص اینکه زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، می توانید زیر اُپن قرار بدهیدشان.

_ اصول سادگی را رعایت کنید
احساس بسیار خوبی به شما دست می دهد اگر هنگام بیدار شدن از خواب منظره ی زیبای بیرون را از پنچره‌ی اتاقتان را ببینید، پس اگر شما چیزی دوست داشتنی برای نگاه کردن دارید، آن را کنار تختان قرار دهید تا از دیدنش لذت ببرید.
نکته بعدی اینکه، همه ی اشیایی را که به هنگام خواب به آنها نیاز دارید، در کنار تختتان جا دهید: علاوه بر پاتختی و چراغ خواب، یک کمد لباس یا درآور برای لباسها و یک صندلی یا نیمکت راحت هم به اتاق خوابتان اضافه کنید. اگرچه ضروری نیست که مبلمان حتما با رنگ اتاق ست شده باشد با این حال من دوست دارم رنگ دیوارها روشن باشد و با نور چراغ خواب ها، لامپ های روی پاتختی و رنگ حوله هایی از جنس الیاف طبیعی هم خوانی داشته باشد.



تضاد در رنگها را در بالش های تزئینی و حوله ها حفظ کنید
حتی هنر هم می‌تواند فضای اتاقتان را بهم بریزد، اما شما سعی کنید ساده نگهداریدش. بعلاوه، من دوست دارم یک قالی نزدیک تختم داشته باشم تا سطح زیرپایم نرم و گرمتر بشود.

_ آگاهانه اندازگیری کنید
قبل از اینکه شروع به خرید وسایل برای اتاقتان کنید، اندازه های اتاقتان را به دقت برآورد کنید (حتی اندازه دربهای ورودی و پنچره ها). برای این که به شما ایده ای در این زمینه بدهم که چه چیزهایی فضای اتاقی که در اختیار دارید را می‌توانند پر کنند. باید بگویم که شما می توانید فضای لازم برای هر شی را با استفاده از نوارچسب های کاغذی روی کف اتاقتان که هنوز در آن وسایلی نچیده اید ( با داشتن اندازه‌ آن شی که قرار است در آینده به اتاق شما اضافه شود ) مشخص کنید. قسمت هایی از اتاق را برای قدم زدن خالی نگه دارید، مثلا می توانید صندلی های اضافی را از اتاق خارج کنید، با این کار هم فضای بیشتری خواهید داشت، هم این که می توانید وسایلی را که بیشتر مورد نیازتان است به اتاق اضافه کنید.

_ شلوغی و درهم ریختگی ها را سامان دهید
من بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها را برای فروش آماده  کرده‌ام. تنها توصیه ای که به شما می کنم این است که درهم ریختگی و نامرتبی را کنار بگذارید. درهم ریختگی زیبایی را از خانه شما دور می کند. اگر منزل شما بهم ریخته باشد، وقتی مهمانها یا خریداران خانه در اتاق های شما قدم می زنند، تمام چیزی که می بینند، توده های کاغذ روی میز، اسباب بازی ها در گوشه و کنار اتاق و لباس هایی که یک طرف ریخته شده اند، خواهد بود و مبلمان فاخر و زیبای خانه‌ی شما به سختی به چشم آنها می آید. اگر شما می خواهید مجموعه ای از عکس های خانوادگی تان را به نمایش بگذارید، آنها را فقط در یک مکان قرار دهید، مثلا یکی از دیواها را به عکس های خانوادگی اختصاص دهید یا همه ی آنها را روی یک میز، یا یکی از قفسه های کتابخانه تان بچینید. 




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
دکوراسیونی ارزان قیمت و زیبا با وسایل قدیمی درست کنید
خانه تان را برای شب یلدا آماده کنید
ایده هایی جالب برای استفاده از طرح های زیگزاگ در دکوراسیون
ایده هایی زیبا و جالب برای استفاده از قاب‌های خالی در دکوراسیون
8 روش عالی برای تغییر چیدمان خانه