دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید
دکوراسیون شومینه تان را با ایده های زیر بهاری کنید. برای دکوراسیون شومینه ها از ایده های زیر کمک بگیرید.

گل، حلقه‎ی گل، بنرها و تخم مرغ‎های رنگ شده می‎توانند به راحتی، تاقچه‎ی شومینه‎ی ساده‎یتان را به ویترین بهاریِ زیبایی تبدیل کنند. ما در ادامه توضیح خواهیم داد که هر کدام از این ویترین‎ها را چطور تهیه کنید.

دکوراسیون شومینه بهاری : طاقچه‎ی شومینه‎‎ ساده‌ بهاری به همراه حلقه‎های گل و درخت آرایی 

برای تزیینات اصلی‎، به حلقه‎ی گل درخت انگور، خزه، پروانه و سنجاقک اضافه کرده و آن را توسط تکه‎ای پارچه از یک پنجره‎ قدیمی آویزان کنید. دو خزه‌ تزیین شده به همراه دو مجسمه‎ سفالین خرگوش هم در دو طرف حلقه‎ گل قرار گرفته‎اند.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید

 


دکوراسیون شومینه بهاری : طاقچه‎ شومینه‎‎ی آبی، سبز و کِرِمی مخصوص فصل بهار

در این طاقچه شومینه یک حلقه گل شمشادی و یک تخم مرغ پلاستیکی آبی رنگ از آینه‎ای بزرگ آویزان شده‎اند. این آینه از دو طرف با شمع‎های کرم رنگ که روی شمعدانی‎های شیشه‎ای قرار دارند، تزیین شده است. خرگوش‎های قدیمی به رنگ‌های آبیِ کمرنگ و کرمی به طرح رنگ اضافه می‎شوند و علف‎های در گلدان هم این دکور ساده‎ی بهاری را کامل‎تر می‎کنند.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید

 


دکوراسیون شومینه بهاری : حلقه‌ی گل بهاری زیبای صورتی - سبز دودی

رنگ‎های ساده مهم‎ترین عنصر در دکور طبقه‎ی بالای این شومینه هستند. برای کامل کردن رنگ‎های موجود در قاب عکس‎ها، از بطری‎های شیشه‎ای به رنگ‎های آبی، سبز و صورتی کمرنگ استفاده کنید. همچنین شاخه‌های دست ساز شکوفه‎های گیلاس هم به این دکور اضافه کنید. یک پلاک از جنس تخته سیاه گچی نیز با یک پیام بهارانه آراسته شده است. شیشه‎های عطاری هم با تکه‎های چوب، سبزه و تخم مرغ‎های خشک شده‎ی بهاری تزیین شده‎اند. سبدی کوچک با دو ظرف شیشه‎ای آراسته به گل صورتی رنگ، این دکور دلنشین را کامل‎تر می کنند.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید

 



دکوراسیون شومینه بهاری : طاقچه‎ی شومینه‎ی بهاری با عناصر طبیعی

در این طاقچه شومینه از یک کاسه‎ی پایه دار که جزییات زیادی دارد و یک پارچ برای قرار دادن آیتم‎های طبیعی مانند شاخه‎های درخت بید، استفاده کرده است. همچنین آشیانه‎ی یک پرنده‎ی کوچک با تخم مرغ‎های مصنوعی داخلش، نیز روی این دکور قرار گرفته‌اند. آویزهایی به شکل پرنده‎ی خوتکا که روی کاسه‌ی پایه دار جای گرفته‎اند نیز ترکیب بهاری زیبایی را شکل داده اند. یک پرنده‌ی سفید روی تعدادی کتاب قدیمی هم پشت کاسه و پارچ قرار داده شده و در نهایت نقاشی زیبایی با رنگ‎های آرام بهاری این دکور را زیباتر می‎کنند.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید

 


دکوراسیون شومینه بهاری : طاقچه‎ی شومینه‎ با حال و هوای ایستر با حلقه‎ی گل پارچه‎ای

در این طاقچه شومینه از نوار حلقه‎ گل پارچه‎ای که در روز ولنتاین، طاقچه‎ شومینه‎ را زینت بخشیده بود، دوباره استفاده شده و این بار برای دادن روحیه‌ بهاری به آن، از تخم‎مرغ برای تزیین کردنش استفاده کرده است. خرگوش‎های خزه‎ای را روی تخم‎مرغ‎های پلاستیکی گذاشته و توسط اسفنج‎های گل فروشی، آنها را در سطل‎هایی رنگارنگ محکم نگه داشته است. سبدی پر شده از علف مصنوعی و تخم مرغ‎های پلاستیکی نیز یک طرف از طاقچه را به خود اختصاص داده‌اند. خرگوش‎های چوبی که ساخته‌ دست هستند هم احساسات را به سمت دیگر این دکور اضافه کرده‎اند.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید

 



دکوراسیون شومینه بهاری : طاقچه‎ بهاری با کاغذهای تزیینی

سایه‎گیر پنجره‎ سبز لیمویی، طاقچه‌ی بالای شومینه‎ را در طول سال مزین می‎کند و با تزیینات بهاری هم بسیار هماهنگی دارد. روی طاقچه را با علف مصنوعی ( که در مغازه‎های صنایع دستی قابل تهیه است ) پُر کنید و روی آن را با هویج‎های مصنوعی، یک عروسک جوجه و شیشه‎ای پر شده از تخم‎مرغ، تزیین کنید. به حلقه‎ گل درخت انگور تغییراتی بدهید و به آن فرسیتیای مصنوعی (نوعی گل)، هویج‎های مصنوعی بیشتر و تعدادی خرگوش خزه‎ای اضافه کنید. نوار تزیینی را از چسباندن کاغذهایی با طرح گل (در رنگ‎های نارنجی، سبز و زرد ) روی مقواهای دایره‌ای شکل درست می‎شود. حروف‎های چسب برگردان که بر روی مقواها زده می‎شوند، عبارت بهار مبارک را می‎سازند. برای آویزان کردن این نوار تزییتی سوراخ‎هایی را روی دو طرف مربع‎ها ایجاد کرده، آنها را روی هم قرار داده و سپس توسط پونز به طاقچه بچسبانید.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید

 

 


دکوراسیون شومینه بهاری : طاقچه‎ شومینه‎ ساده و راحت با تخم مرغ‎های درخشان

برای تزیین کردن این طاقچه‎ شومینه‎ چیزی ساخته‎ دست خودتان را به آن اضافه کنید. حلقه‌ گل تزیینی صورتی رنگی را با طرح حلقه‎ گل، 90 سانتیمتر نمد و سوزن ته گرد درست کنید. صدها دایره از نمد درآورید، سپس آنها را چهار بار تا کرده و روی طرح حلقه‎ گل با سوزن بزنید و در آخر هم با یک روبان صورتی رنگ از آینه آویزان کنید. سبزه‎ گندم در گلدان، تخم مرغ‎های رنگی در جاشمعی های کوچک شیشه‌ای در کنار یک عکس خانوادگی، تزیین این طاقچه را تکمیل می‎کنند.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید




دکوراسیون شومینه بهاری : طاقچه‎ی بهاری زیبا

برای طاقچه‎ی بالای شومینه‎، با استفاده از چند عنصر ساده، دکوری طبیعی و بهارانه درست کنید. گلدان‎ها را در پارچه‎های کنفی بسته بندی کرده و دورشان را روبان ببندید تا یک حس لطیفی ایجاد شود. همچنین کاغذ کادوهایی را روی آینه‎ پنجره‎ای به صورت لایه لایه قرار داده تا به تزییناتش رنگ آبی هم اضافه شود. یک حلقه‎ گل با شاخه‎های کوچک آراسته شده با گلبرگ‎های سفید، پرنده‎ای سرامیکی روی یک گلدان چوبی برعکس شده و یک ظرف شیشه‎ای پر شده از تخم‎ مرغ‎های قهوه‌ای، عناصر اصلی روی دکور طاقچه را تشکیل می‎دهند. قاب آهنی شکل دار در پشت این عناصر نیز حس ظرافت را به کل دکور بخشیده است.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید



دکوراسیون شومینه بهاری : طاقچه‎ی بهاری با شیشه‎های عطاری پر شده از تخم مرغ

این تزیین به دکور بهاری کمی رنگ اضافه می‎کند. شیشه‎های عطاری را ابتدا با پوشال پر کرده، سپس روی آن تخم‎مرغ‎های مصنوعی در رنگ‎های مختلف را قرار دهید و این تزیین زیبای بهاری را به وجود آورید.  باقی دکور طاقچه‎ی شومینه را خنثی تزیین کرده و از چیزهایی مانند شمع‎های ستونی سبز خزه‎ای رنگ، حلقه گلی کوچک با سبزه و گل‎های سفید و یک گلدان سبزه استفاده کنید.

 

دکوراسیون شومینه تان را بهاری کنید

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ