دکوراسیون قدیمی و خسته کننده خانه تان را تغییر دهید
دکوراسیون هر خانه ای بعد از سال ها استفاده، خسته کننده شده و نیاز به تغییر دارند. از ایده های زیر کمک بگیرید و دکوراسیون خسته کننده خانه تان را تغییر دهید.

این دکوراسیون ها به دلیل عملکرد ، ظاهر و استایل نامناسب شان خسته کننده شده اند و صاحبان آنها خواستار تغییرات اساسی در دکوراسیون خانه شان بودند. ببینید که تغییر دکوراسیون ، اضافه کردن کمی رنگ بندی و تغییراتی کوچک چگونه دکوراسیون یک خانه را از فرش به عرش می برد.

 

بیشتر بدانید : دکوراسیون داخلی آپارتمان های تاریک را چگونه بچینیم؟

ایده هایی جالب برای تغییر دکوراسیون های قدیمی و خسته کننده

 

قبل : یک اتاق کهنه و تاریک

قبل : یک اتاق کهنه و تاریک

دیوار های تاریک زرشکی رنگ ، چوبکاری هایی از جنس بلوط ، پنچره های نامناسب و اسباب و اثاثیه ای که خسته به نظر می رسند، طعم زندگی را از این اتاق گرفته اند.

 

 

بعد : یک اتاق نشیمن  روشن و عاشقانه

بعد : یک اتاق نشیمن  روشن و عاشقانه

دانستن این که چه چیزی در سر جای خود قرار بگیرد و چه چیزهایی باید تغییر کنند، اولین قدم در تغییرات این اتاق بود. چوب هایی که از جنس بلوط بودند در فرم مناسبی قرار داشتند پس سر جای خود ماندنی شدند. طراحی مناسب و جدیدی از اسباب و وسایل منزل ،در ایجاد زیبایی در ابعاد مختلف اهمیت زیادی دارد . اسباب منزل که با خطوط صاف و در یک راستا در سر جای خود قرار گرفته اند ، طراحی اروپایی را در نظر ما زنده می کند از طرفی دیگر ترکیب رنگ ها به اتاق روح تازه ای می دهد .

 

 

 

قبل : یک آشپزخانه خرمایی رنگ و بی روح و مرده

قبل : یک آشپزخانه خرمایی رنگ و بی روح و مرده

در حالی که ساختار و اسکلت این آشپزخانه خوب است، نبود رنگ های بشاش در آن به وفور احساس می شود و روحی که صاحبان منزل از آن انتظار دارند در بطن کار وجود ندارد.

 

 

 

بعد : یک آشپزخانه نو و سرزنده

بعد : یک آشپزخانه نو و سرزنده

با کمی هزینه و برنامه ریزی مناسب ، این آشپزخانه را نو کنید . به روز کردن طراحی کابینت ها با زدن رنگ سفید به آن ها در همان لحظه های نخست ، آشپزخانه را روشن کرد. همچنین کمی گچ کاری در بالای کابینت ها به دیواره ها بهبود بخشید .
برای تغییر بیشتر قسمت میانی بعضی از درب های کابینت ها بریده شده و به جای آن ها شیشه قرار داده شده است تا پشت درب نیز از نمای بیرونی مشخص باشد . برای فاصه بین کابینت های بالا و پایین از سنگ هایی با طرح عمودی استفاده شده تا آشپزخانه را بزرگتر نشان دهد.

 

 

قبل : آشپزخانه ای خسته و کسل کننده

قبل : آشپزخانه ای خسته و کسل کننده

یک آشپزخانه با فضای محدود و کابینت های سر هم بندی شده مشکلات ابتدایی این آشپزخانه است.

 

 

 

بعد : یک آشپزخانه پر از انرژی

بعد : یک آشپزخانه پر از انرژی

چیدمان کابینت ها را تغییر داده و به محلی برای صبحانه خوردن تبدیل کنید. قرار دادن مناسب کابینت هایی که در کنار یخچال قرار گرفته بودند باعث شد که کمبود فضا به راحتی جبران شود . جابه جا کردن مایکرویو از سمت چپ یخچال به سمت راست آن ، کارایی این وسایل را افزایش داد . برای روی کابینت ها از سنگ گرانیت خاکستری رنگ استفاده کنید. برای پوشش دیوارها هم از  سنگ های آهکی استفاده کنید تا کنتراست زیبایی را به سطح آشپزخانه شما اضافه کند.

 

 

 

before-and-after-makeovers07.jpg

قبل : یک آشپزخانه مسدود

یک دیوار زشت میان آشپزخانه و اتاق نشیمن باعث شده بود که حس نامناسب عدم اتصال بین فضاهای مختلف خانه در ذهن صاحبان خانه پدید آید.

 

 

 

بعد : یک آشپزخانه و اتاق نشیمن دلباز

بعد : یک آشپزخانه و اتاق نشیمن دلباز

با قرار دادن open به جای دیوار در آشپزخانه فضای جدید و دید بازتری را به وجود آوردیم و در انتهای آشپزخانه یک میز ناهارخوری قرار دادیم . 
موکت هایی که در کف اتاق میهمانی و اتاق غذاخوری وجود داشت را از زمین جدا کردیم و به جای آن ها از پارکت استفاده کردیم . ترکیبی از چوب های با کیفیت سفید رنگ به همراه کمی رنگ آبی ، نمایی آفتابی و تابستانی به منزل داد .

 

 

قبل : سیاه چاله ای تاریک

قبل : سیاه چاله ای تاریک

پنجره های بزرگ و نور طبیعی که وجود داشت نمی توانست فضای صرف صبحانه را که به شدت دلگیر شده بود روشن کند. دیوار های آجری و کاشی های سنگین و ضخیم و رنگ های زرد رنگی که برای زینت دادن مورد استفاده قرار گرفته بود و هم چنین پرده هایی که آویزان شده بودند، نه به اتاق جلوه ی زیبایی می دادند و نه نور کافی را از خود رد می کردند.

 

 

 

بعد : روشنایی خیره کننده

بعد : روشنایی خیره کننده

پنجره های جدیدی که اخیرا برای صرفه جویی در انرژی ساخته شدند فضا را نیز دنج تر وراحت تر می کند . یک میز ناهارخوری گرد هم فضای کمتری اشغال می کند و هم کاربرد زیادی دارد . بالش های درخشان با ترکیبی از رنگ های نارنجی و آبی نیز انرژی بیشتری را به محیط تزریق می کند.

 

 

 

قبل : اتاق ناهارخوری کمتر استفاده شده

قبل : اتاق ناهارخوری کمتر استفاده شده

یک اتاق ناهار خوری که تا قبل از این فقط وظیفه داشت خاک بخورد و دم هم بر نیاورد ، اکنون تصمیم گرفته که تغییر قیافه بدهد.

 

 

بعد : دفتر کار کارآمد

بعد : دفتر کار کارآمد

بدون باقی ماندن هیچ ردی از آن اتاق بی روح و قدیمی ، هم اکنون دفتر کاری بی نظیر و با قابلیت های بسیاری پدید آمده است . دیوار ها که به رنگ آبی هستند ، سکوت را به آن اتاق شلوغ و پر سروصدا تزریق می کند و حباب هایی ( شیدهای سقفی سفید رنگ ) از رنگ های سفید ، آن را پر از انرژی می کند . قفسه هایی که به دیوار ها چسبیده اند باعث می شود که شما هر چیزی را در هر لحظه ای که نیاز داشتید ، در کنار خود حاضر ببینید.

 

 

 

قبل : فضاهای جداگانه

قبل : فضاهای جداگانه

یک دیوار که فضای محصور آشپزخانه را با اتاق میهمانی جدا می کرد مشکل اصلی و محوری این خانه بود.

 

 

 

بعد : یک دکوراسیون کاملا تغییر یافته

بعد : یک دکوراسیون کاملا تغییر یافته

یک میز گرانیتی برای صرف صبحانه به جای دیوار قرار داده شد که اطراف آن با چوب صنوبر قاب بندی کرده بودند و بدین وسیله آشپز خانه به اتاق مهمانی متصل می شد . رنگ سفید کرمی فضای پخت و پز و آشپز خانه را به خوبی توصیف می کند . استفاده از وسایل رنگی در این اتاق یک فضای گرم و دلنشین را به وجود آورده است.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ