تزیین دیوارهای ساده با چند اثر هنری جذاب، ساده و گیرا
دیوارهای خالی اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و... یکی از مواردی است که می تواند دکوراسیون داخلی خانه تان را کسل و خسته کننده کند. اما نگران نباشید، با چند راه ساده می توانید دیوارهای ساده خانه تان را جذاب و هنر کنید.

دیوارهای خالی خانه را چگونه هنری و جذاب کنیم؟

نگاه کردن به یک دیوار خالی، سرد و کسل کننده روح را بیمار و فضای خانه تان را کشل کننده می کند.  می توان آن را با اضافه کردن یک سری آثار هنری گرم و جذاب کنید.

بیشتر بدانید : دیوار آشپزخانه تان را با سی دی های قدیمی زیبا و لوکس کنید

تزیین دیوار آشپزخانه با سایه ظرف های مختلف

تزیین دیوار آشپزخانه با سایه ظرف های مختلف

برای افزودن یک نمای کلاسیک به آشپزخانه می‎توانید تابلوهای مربوط به ظرف و ظروف را روی دیوار نصب کنید. اگر این ظرف و ظروف قدیمی باشند سبک سنتی به آشپزخانه می‎دهند. این می‎تواند جالب‎تر باشد اگر قاب آن قهوه‎ای تیره‎ باشد و تصاویر نیز در همان رنگ و کمی روشن‎تر باشند و به شکل سایه کشیده شوند.

 

 

Blank-Wall-Solutions02.jpg

تزیین دیوار اتاق نشیمن با تکست گرافی ( عکس نوشته )

تکست گرافی یا عکس نوشته ای که در آن قطعه‎ای از آثار هنری نوشته شده است یکی از بهترین ایده ها برای تزیین دیوار اتاق نشیمن است. این تصاویر تکست‎گرافی می‎تواند مدرن باشد و توجه افراد را برای چند لحظه فقط به خود جلب کند. می‎توان به صورت عمدی یک طاقچه‎ی کوچک جلوی این تصاویر قرار داد و با قرار دادن مجسمه‎هایی متناسب با متن به جذابیت‏‎های دکور افزود.

 

 

تزیین دیوار اتاق نشیمن با گیاهان رنگارنگ

تزیین دیوار اتاق نشیمن با گیاهان رنگارنگ

با استفاده از این پروژه‎ می‎توانید نگاه جدیدی به گیاهان داشته باشید. برای مثال می‎توانید زمینه را به رنگ‎های مختلف رنگ آمیزی کنید و شکل آن گیاه را خالی رها کنید. برای این کار کاغذهای کوچک سفید رنگی انتخاب کرده و برگ های مختلف گیاهان را روی آن بچسبانید. با قلمو و رنگ آبرنگ روی صفحه های کاغذ را رنگ کنید به طوری که وقتی گیاه را از روی کاغذ برمی دارید جای گیاه سفید مانده و بقیه کاغذ رنگی شده باشد.

 

 

تزیین دیوار اتاق خواب با تقویم دیواری هنری

تزیین دیوار اتاق خواب با تقویم دیواری هنری

چه کسی می‎گوید که تقویم نمای هنری به خانه نمی‎دهد؟ برای ایجاد این اثر هنری تقویم را روی یک قاب زیبا قرار دهید، سپس در کنار این تقویم به همان ابعاد تابلویی که برای تقویم استفاده شده عکسی را درون قاب بزرگ بگذارید و نصب کنید. برای اینکه مجبور نباشید ماه به ماه تقویم را تغییر دهید، تقویمی پیدا کنید که همه‎ی ماه‎های آن روی یک صفحه باشد.

 

 

تزیین دیوار اتاق نشیمن با گوشه‎ای از طبیعت

تزیین دیوار اتاق نشیمن با گوشه‎ای از طبیعت

آوردن طبیعت خارج از خانه به داخل خانه نوعی خلق اثر هنری محسوب می‎شود. اتاق نشیمنی با پنجره‎ی بزرگ در کنار یک گلدان گل طبیعی و چند پروانه که تصویر آن‎ها هنرمندانه به اتاق اضافه شده است می‎تواند نمای باشکوهی ارائه دهد. می‎توان بال پروانه‎ها را متنوع و متناسب با دکور خانه و سایر لوازم آن انتخاب کرد.

 

 

تزیین دیوار آشپزخانه با قفسه های رنگی

تزیین دیوار آشپزخانه با قفسه های رنگی

اجازه ندهید فضاهای خالی و کم بین قفسه‎های کابینت روبه روی هم خالی بماند. می‎توانید یکی دو ردیف قفسه‎ در این فضاها قرار دهید و روی آن تابلوهای تزئینی بگذارید. برای اینکه نما از حالت رکود خارج شود می‎توان رنگ قفسه را متفاوت از کابینت انتخاب کرد. می توانید ظروف تزیینی تان را هم روی این قفسه ها قرار دهید.

 

 

تزیین دیوار اتاق نشیمن با تابلوهای کوچک و آرامش بخش

تزیین دیوار اتاق نشیمن با تابلوهای کوچک و آرامش بخش

برای جلوگیری از خالی ماندن دیوار اتاق نشیمن می‎توان آن را با کلکسیونی از تصاویر کوچک پر کرد. مثلا تصاویری آرامش‎ بخش متناسب با رنگ دیوار را انتخاب کنید. نکته مهم در انتخاب این قاب ها این است که باید سعی کنید انسجام تصاویر رعایت شود، مثلا قاب‎ها را طوری انتخاب کنید که در دو اندازه‎ی مختلف باشند که بتوان الگویی شبکه‎ای روی دیوار ایجاد کرد.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ

 

Save

Save