دکوراسیون اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم؟
اتاق خواب کوچک یکی از مشکلات خانه های امروزی است. چیدن دکوراسیون اتاق خواب کوچک شاید برای شما هم کار مشکلی باشد. با ما همراه شوید تا شما را با ترفندهایی برای چیدن دکوراسیون اتاق خواب کوچک آشنا کنیم

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب شما هم کوچک است از این ایده ها الگوبرداری کنید و اتاق خواب تان را اینگونه بچینید.

بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق خواب تان را با 5 رنگ آرامش بخش بچینید!

در دکوراسیون اتاق خواب تان یک نقطه کانونی ایجاد کنید
در دکوراسیون اتاق خواب تان یک نقطه کانونی ایجاد کنید

هر اتاق نیاز به یک نقطه کانونی دارد که در دید اول مورد توجه قرار بگیرد. این نقطه کانونی می تواند سر تخت شما یا حتی بالش و کوسن های تخت خواب تان باشد. در این اتاق خواب به دلیل بالا بودن پنجره ها و کوچک بودن انها بهتر است تخت را طوری قرار دهید که پنجره ها را بزرگتر و بیشتر در دید نشان دهد. برای این کار بهتر است تخت را دقیقا زیر پنجره قرار داده و کوسن و بالش های تخت خواب را طوری بچینیم که کانون توجه و دید قرار بگیرند.

تخت خواب را متناسب با فضای اتاق خواب تان انتخاب کنید
تخت خواب را متناسب با فضای اتاق خواب تان انتخاب کنید

اگر اتاق خواب شما کوچک است به جای خرید تخت خواب های چوبی بزرگ می توانید از تخت خواب های فلزی کوچک استفاده کنید. تخت خواب های چوبی بزرگ به دلیل سرتخت های بزرگی که دارند فضای بسیاری از اتاق خواب تان را اشغال می کنند. حتی می توانید تخت خواب های ظریفی که تلفیق چوب و فلز هستند را انتخاب کنید.

برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید
برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید

بهترین رنگ برای اتاق خواب های کوچک رنگ های روشن است. رنگ های روشن به دلیل ایجاد خطای دید می تواند فضای داخلی اتاق شما را بسیار بزرگتر از آنچه هست نشان دهد. یکی از بهترین ایده ها استفاده از رنگ سفید چرک برای دیوار و رنگ هایی مانند زرد روشن و نارنجی روشن برای کفپوش است.

از کمترین فضا حداکثر استفاده را بکنید
از کمترین فضا حداکثر استفاده را بکنید

هنگام استفاده از اتاق خواب های کوچک از متر به متر فضای اتاق تان استفاده کنید. برای مثال می توانید از تخت خواب هایی که در قسمت زیر آن فضای خالی برای انبار کردن وسایل تعبیه شده است استفده کنید. همچنین می توانید قسمت هایی از اتاق خواب تان را کمدهای کوچکی را طراحی کنید که وسایل اضافی تان را در آن قرار دهید. با دیدن این عکس متوجه می شوید که چگونه می توانید از ذره ذره فضای تان استفاده کنید.

 نورپردازی اتاق خواب های کوچک را فراموش نکنید
نورپردازی اتاق خواب های کوچک را فراموش نکنید

نورپردازی یکی از چیزهایی است که فضای کوچک اتاق خواب را به راحتی می تواند بزرگ کند. برای مثال از یک لوستر کلاسیک چند شاخه برای اتاق خواب و یک آباژور بزرگ برای تخت خواب تان استفاده کنید. فراموش نکنید که نور کم می تواند فضای داخلی اتاق تان را کوچک تر از آنچه هست نشان دهد.

برای اتاق خواب های کوچک از پرده های حریر نازک استفاده کنید
برای اتاق خواب های کوچک از پرده های حریر نازک استفاده کنید

همانطور که گفته شد نور در بزرگتر نشان دادن فضای داخلی اتاق خواب بسیار موثر است. اگر اتاق خواب شما پنجره دارد می توانیم بگوییم از خوشبخت ترین آدم های روی زمین هستید. بهتر است برای این پنجره از پرده های حریر نازک استفاده کنید که نور خورشید همیشه در اتاق خواب تان باشد.

پرده های بلند اتاق خواب کوچک تان را بزرگتر نشان می دهد
پرده های بلند اتاق خواب کوچک تان را بزرگتر نشان می دهد

داشتن پنجره در اتاق خواب یکی از نعمت های بزرگ است. می توانید با نصب پرده های بلند اتاق خواب را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. پرده را دقیقا از زیر سقف نصب کنید و قد آ تا کف اتاق خواب تان باشید. باز هم تاکید می کنیم بهتر است از پرده هایی با رنگ روشن استفاده کنید.

پاتختی ها را فراموش نکنید
پاتختی ها را فراموش نکنید

پاتختی ها ( کمدهای طبقه ای کنار تخت )  یکی از وسایلی است که به بیشترین استفاده از فضا در اتاق خواب های کوچک کمک می کند. یک پاتختی چند کشو کوچک در کنار تخت هم این امکان را به شما می دهد که لوازم اضافی تان را درون آن قرار داده و هم آباژو و سایل این چنینی را روی آن قرار دهید.


بیشتر بدانید : پاسخ به چند پرسش متداول شما در مورد انتخاب رنگ (مشاوره در رنگ )

بیشتر بدانید : چگونه با وسایل معمولی اتاق خوابی خاص بسازید؟

بیشتر بدانید : دکوراسیون داخلی با رنگ صورتی،5 رنگ برتر به پیشنهاد طراحان دکوراسیون


 تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ