دکوراسیون اتاق خواب کوچک، چگونه از کمترین فضا بیشترین استفاده را کنیم؟
داشتن اتاق خواب کوچک یکی از مشکلات خانه های کوچک امروزی است. اگر شما هم اتاق خواب تان کوچک است با ما همراه شوید و از پیشنهادات ما برای استفاده بیشتر از کمترین فضای اتاق خواب تان استفاده کنید

دکوراسیون اتاق خواب کوچک تان را با این روشها کاربردی بچینید

خانه های امروزی معمولا متراژی بین 50 تا 70 متر را دارند و به همین نسبت بقیه مکان های خانه مانند اتاق خواب، آشپزخانه و ... کوچک می شود. در این مقاله می خواهیم به شما روشهایی را معرفی کنیم که می توانید با آنها فضای کوچک اتاق خواب را کاربردی تر بچینید.


بیشتر بدانید : چیدمان اتاق خواب کوچک با 11 ایده ساده و کاربردی

در اتاق خواب کوچک، بالای تخت خواب تان را تا زیر سقف قفسه بندی کنید
در اتاق خواب کوچک، بالای تخت خواب تان را تا زیر سقف قفسه بندی کنید

قسمت بالای تخت خواب تان را قفسه بندی کنید. می توانید در قسمت هایی که عمیق تر هستند کشوهایی تعبیه کرده و یک سری از لوازم تان را درون آن قرار دهید. درون این قفسه ها می تواند، کتاب، لوازم دکوری و هر انچه درون اتاق خواب تان دارید قرار دهید.


نردبان های کوچک و قاب عکس های خالی درون اتاق خواب تان معجزه می کنند
نردبان های کوچک و قاب عکس های خالی درون اتاق خواب تان معجزه می کنند

مدتی است در تمام خانه ها از نردبان های کوچک چوبی به عنوان استند گلدان های طبیعی و مصنوعی استفاده می کنند. شما می توانی این نردبان را درون اتاق خواب تان قرار دهید. این استند ها در دو سایز بلند و کوتاه هستند. اگر کوتاه آن را خریداری کردید می توانید از آن بر روی یکی از کمد ها استفاده کنید. روی طبقات این استند ظرف های کوچکق قرار داده و زیرو آلات تان را درون آن قرار دهید. همچنین می توانید یک قاب عکس با سایز متوسط را خریداری کرده و روی صفحه آن گیره هایی نصب کنید. به این گیره ها می توانید گردنبند و دستبندهای تان را آویزان کنید.


آینه های بزرگ فضای اتاق خواب کوچک تان را دوبرابر می کند
آینه های بزرگ فضای اتاق خواب کوچک تان را دوبرابر می کند

قدرت آینه ها در بزرگ کردن فضا، یکی از کاربردی ترین ترفندهای دکوراسیون داخلی است. پیشنهاد می کنیم حتی اگر می توانید میز کنسول تان را هم آینه ای انتخاب کنید. آینه ها می تواند فضای داخلی اتاق خواب تان را دو برابر بزرگتر نشان دهد.


قاب ها و گیره های مختلف را فراموش نکنید
قاب ها و گیره های مختلف را فراموش نکنید

تابلو هایی که خراب شده و می خواهید دور بیاندازید را نگه دارید. از قاب این تابلو ها می توانید به عنوان مکانی برای آویزان کردن گردنبند، گوشواره ودستبندتان استفاده کنید. این تابلو ها را به دیوار اتاق خواب تان نصب کنید. همچنین می توانید به قسمت پایین دیوار اتاق خواب تان گیره هایی آویزان کرده و لوازمی مانند شال، دستمال گردن، کیف و لباس های کوچک تان را به آنها آویزان کنید.


میز های دوطبقه ای پهن
میز های دوطبقه ای پهن

میز های فلزی دو طبقه ای پهن یکی از بهترین میزها برای اتاق خواب های کوچک هستند. این میزها به دلیل این که چهارچوب باریکی دارند، برای فضاهای کوچک بسیار مناسبند. از این میزها می توانید به عنوان مکانی برای قرار دادن قاب عکس های خانوادگی، لوازم دکوری، کتاب و ... استفاده کنید.


باکس های چوبی عمیق، یک کمد دیواری عالی برای اتاق خواب های کوچک
باکس های چوبی عمیق، یک کمد دیواری عالی برای اتاق خواب های کوچک

باکس های چوبی دیواری یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن وسایل درون آنها در اتاق خواب های کوچک هستند. این باکسها که در سایزها و اندازه های مختلف هستند را به دیوار اتاق خواب تان نصب کرده و از درون آنها برای انبار کردن وسایل استفاده کنید. می توانید از فضای روی باکس ها برای قرار دادن لوازم دکوری و تزیینی استفاده کنید.


در اتاق خواب کوچک از پشت درب های ورودی اتاق استفاده کنید
در اتاق خواب کوچک از پشت درب های ورودی اتاق استفاده کنید

پشت درب ورودی اتاق خواب یکی از بهترین و مخفی ترین مکان ها برای انبار کردن و قرار دادن وسایل مختلف است. شما می توانید پشت درب اتاق خواب میله های جالباسی، گیره های مختلف کوچک و بزرگ و ... را نصب کنید. وسایلی مانند کیف، کفش،  روسری، زیورآلات و حتی آینه را می توانید به پشت درب آویزان کنید.


شلف های دیواری، کاربردی ترین وسیله در اتاق خواب های کوچک
Storage-Solutions-for-Small-Bedrooms01.jpg

اتاق خواب کوچک به دلیل داشتن فضای کم و محدود، در آنها امکان قرار دادن کمدهای ویترینی، دراور و ... وجود ندارد. به همین دلیل شما با محدودیت فضا و مکان مواجه هستید. یکی از بهترین پیشنهادات این است که از دیوارهای اتاق خواب استفاده بهینه را انجام دهیم. شلف های دیواری هم برای همین منظورساخته شده اند. می توانید روی این شلف ها، تابلوهای دیواری، لوازم تزیینی و دکوری قرار دهید.



اگر می خواهید بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق خواب

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 رنگ بدی که نباید برای دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق خواب تان را با 7 رنگ برتر دکوراسیون داخلی بچینید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق خواب رمانتیک، مخصوص عروس خانم های جوان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 دکوراسیون اتاق خواب سفید برای خانه ای دلباز!!




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ


SaveSave