دکوراسیون داخلی با ترکیب آبی و زرد، یک چیدمان زیبا و لذت بخش!!
یکی از بخش های مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ می باشد. در این مقاله شما را با ترکیب دو رنگ آبی و زرد در قسمت های مختلف دکوراسیون منزل آشنا خواهیم کرد.

چگونه دکوراسیون داخلی با ترکیب آبی و زرد بچینیم؟

بر طبق روانشناسی، رنگ ها می توانند تاثیرات متفاوتی را بر انسان بگذارند. هر رنگی که در دکوراسیون داخلی منزل استفاده می شود می تواند بر اعضای خانواده تاثیرگذار باشد. رنگ آبی از دسته رنگ‌های سرد است. این رنگ نماد تازگی، صلح، آزادی، آرامی و سلامت است. این رنگ برای آن دسته از خانه‌هایی که به شدت آفتاب‌گیر هستند بسیار توصیه می‌شود چرا که با القای حس سرما، دمای اتاق تعدیل می‌شود و فضایی با دمای متعادل به وجود می‌آید. به کسانی که دارای استرس و فشارهای عصبی هستند، توصیه می‌شود که از این رنگ در فضای خانه و محیط‌های کاری استفاده کنند. اما اگر می خواهید از سردی فضای منزل بکاهید به شما توصیه می کنیم رنگ آبی را در کنار رنگ مکملش یعنی زرد استفاده کنید. زرد از دسته رنگ‌های گرم است. این رنگ نماد خلاقیت، امیدواری، مثبت‌گرایی و احتیاط است. در ادامه شما را با بهترین ترکیب دو رنگ آبی و زرد در دکوراسیون داخلی منزل در فضاهای متفاوت را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بدانید : ایده هایی زیبا برای چیدمان شیک منزل تان

دکوراسیون داخلی نشیمن با ترکیب رنگهای آبی و زرد
دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن,دکوراسیون داخلی نشیمن با ترکیب رنگهای آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد محیطی آرام در منزل می شود. اگر طرفدار رنگهای روشن برای دکوراسیون منزل خود هستید به شما توصیه می کنیم دو رنگ آبی روشن و زرد را در ترکیب با رنگ سفید برای وسایل منزل خود انتخاب کنید. از دیدگاه روانشناسی رنگ، رنگ‌های روشن و رنگ‌های دارای ته رنگ سفید در دراز‌ مدت باعث خستگی و یکنواختی نمی‌شوند و القاکننده حسی خوب و دلپذیر هستند.

 دکوراسیون داخلی با ترکیب رنگ های آبی و زرد
 دکوراسیون داخلی با ترکیب رنگ های آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

همجواری رنگ آبی، قرمز و زرد می تواند نتیجه شگفت انگیزی در دکوراسیون داشته باشد. اما باید به این نکته توجه کرد که رنگ های زرد و قرمز نباید بیش از اندازه در اتاق به کار بروند زیرا جلوه بخشی رنگ آبی را دچار مشکل می کنند. بنابراین در ترکیب این رنگ ها باید دقت لازم داشت.

 دکوراسیون اتاق خواب کودک با ترکیب آبی و زرد
 دکوراسیون اتاق کودک,دکوراسیون اتاق خواب کودک با ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل 

رنگ زرد مملو از انرژی خلاقیت و عقلانیت می باشد؛ بنابراین توصیه می شود که همواره برای دفترچه های یادداشت و اتاق های کودک زرد رنگ استفاده شود. ترکیب این رنگ جذاب با آبی را برای اتاق کودکتان به شما پیشنهاد می دهیم.

دکوراسیون اتاق ناهار خوری با ترکیب آبی و زرد
دکوراسیون اتاق ناهار خوری با ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از رومیزی به رنگ آبی و سفید و صندلی هایی به رنگ ابی روشن و لیمویی می تواند فضایی آرام و اشتها آور برای غذاخوری ایجاد نماید.

دکوراسیون اتاق کودک با ترکیب رنگ های آبی و زرد
دکوراسیون اتاق کودک,دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

اگر تخت خواب دختر و پسر شما در این اتاق قرار می گیرند و به دنبال رنگی برای دکور اتاق هستید که مناسب هر دو حنسیت باشد بهترین گزینه برای شما ترکیب دو رنگ آبی و زرد است. رنگ آبی مناسب تخت خواب پسرانه و رنگ زرد مناسب تخت خواب دخترانه می باشد. همنشینی این دو رنگ در اتاق بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

دکوراسیون اتاق غذاخوری با ترکیب آبی و زرد
دکوراسیون اتاق غذاخوری,دکوراسیون اتاق غذاخوری با ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

رنگ زرد به شدت اشتهاآور است. اگر فضایی گرم، پر از انرژی و شادی‌بخش می‌خواهید بهتراست این رنگ را انتخاب کنید. این رنگ برای آشپزخانه‌ها محیط های غذاخوری یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی است. به شما توصیه می کنیم مقدار رنگ زرد را در این فضا محدود کنید و آن را در تلفیق با رنگ آبی استفاده کنید. در این حالت فضای غداخوری به محیطی اشتها آور و آرام تبدیل می شود. انتخاب دیوار به رنگ آبی روشن می تواند گزینه مناسبی برای این فضا باشد.

 دکوراسیون اتاق با ترکیب آبی و زرد
دکوراسیون اتاق, دکوراسیون اتاق با ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

رنگ زرد به عنوان رنگ تحریک کننده نیز شناخته می شود و لذا برای فضاهایی مانند دکوراسیون اتاق خواب باید از تونالیته ی ملام تر آن استفاده کرد. تلفیق رنگ زردملایم یا لیمویی در کنار سفید و آبی به ایجاد فضایی آرامش بخش در اتاق خواب کمک شایانی می کند.

دکوراسیون آشپزخانه با ترکیب رنگی آبی و زرد
دکوراسیون آشپزخانه,دکوراسیون آشپزخانه با ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

 دکوراسیون داخلی منزل با ترکیب آبی و زرد
 دکوراسیون داخلی منزل با ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

 کارشناسان به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن طولانی مدت در کنار رنگ زرد باعث تقویت حافظه و تحریک گردش خون می‌شود. رنگ زرد در دبوار منزل باعث روشن تر شدن فضا، جذابیت و چشم گیر شدن فضای دکوراسیون شما می شود. شما می توانید برای اینکه جذابیت و زیبایی این رنگ در دیوار و دکور منزل بیشتر شود با استفاده از وسایل تزیینی و ... به رنگ آبی (رنگ مکمل زرد) جلوه ایی خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی ایجاد نمایید.

 دکوراسیون داخلی فضای نشیمن با ترکیب آبی و زرد
 دکوراسیون داخلی فضای نشیمن با ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

برای ایجاد محیطی آرام و دلپذیر معمولا از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. در این دکوراسیون رنگ های آبی روشن و لیمویی در ترکیب با رنگ سفید فضایی آرامش بخش را ایجاد کرده است.
 

دکوراسیون اتاق خواب مستر با ترکیب آبی و زرد
دکوراسیون اتاق خواب مستر با ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

افرادی که به دنبال ایجاد فضایی خاص و متفاوت برای اتاق خواب خود می باشند می توانند از ترکیب رنگ زرد و آبی در دکوراسیون اتاق خود استفاده کنند. نکته مهم این است که قسمت هایی که هنگام خواب جلوی دید شما هستند ترجیحا به رنگ آبی باشند تا خواب آرام تری داشته باشید. مثل قسمت داخلی پرده جدا کننده فضای تخت با اتاق که بهتر است به رنگ آبی روشن انتخاب شود.

دکوراسیون داخلی منزل فضای نشیمن ترکیب آبی و زرد
دکوراسیون داخلی منزل فضای نشیمن ترکیب آبی و زرد,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

انتخاب رنگ آبی برای دیوار فضای نشیمن می تواند فضای شما را با ابهت جلوه دهد. اما اگر رنگ آبی انتخاب شده برای دیوار تیره است به شما توصیه می کنیم مبل های خود را به رنگ روشن انتخاب کنید. می توانید از رنگ زرد برای لوازم جانبی مثل گلدان ها و سایر دکوری های خود استفاده کنید تا ظاهر ویژه ای به دکوراسیون شما ببخشد.

رنگ آبی و زرد در دکوراسیون داخلی منزل
رنگ آبی و زرد در دکوراسیون داخلی منزل,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

مبلمان هایی که رنگ آبی دارند با رنگ جذاب خود قادر هستند فضایی شیک و رسمی را در اتاق نشیمن شما ایجاد کنند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره کنند. به شما توصیه می کنیم در کنار این رنگ کوسن و یا وسایل تزیینی روی میز را به رنگ زرد انتخاب کنید تا از سردی فضا کاسته شود.

ترکیب رنگ آب و زرد و ایجاد فضایی جذاب در نشیمن
ترکیب رنگ آب و زرد و ایجاد فضایی جذاب در نشیمن,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل

قرار گرفتن در کنار رنگ زرد برای مدت طولانی می‌تواند به مثبت‌گرایی و خوش‌بینی شما کمک کند. دیوار اتاق به رنگ آبی تیره و مبلمان به رنگ زرد، جذابیت خاصی به دکور منزل شما می دهد.

ترکیب رنگ های آبی و زرد در فضای راهرو و پله ها
ترکیب رنگ های آبی و زرد در فضای راهرو و پله ها,دکوراسیون داخلی، ترکیب رنگ، دکوراسیون داخلی منزل


بیشتر بدانید : این رنگ ها در دکوراسیون داخلی تاثیر منفی روی احساسات تان می گذارند!!

بیشتر بدانید : در دکوراسیون داخلی چه رنگ هایی را می توانیم با رنگ آبی ست کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رنگ قرمز چگونه در دکوراسیون داخلی خانه تان جادو می کند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 قانون اضافه کردن رنگ به دکوراسیون داخلی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چند نکته مهم برای انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی


تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ