لباس چه رنگی بخریم؟ راهنمای کامل انتخاب رنگ لباس مناسب
 بیشتر افراد در هنگام انتخاب لباس دچار این سردرگمی می شوند که چه رنگ لباسی مناسب پوست من است. ما در این مقاله چند نکته ساده را به شما می گوییم که بهتان در انتخاب رنگ لباس مناسب برای شیک پوشی بیشتر کمک می کند. با ما همراه شوید.

 چه رنگ لباسی بخریم؟

بسیاری از افراد موقع خرید انواع لباس، برای انتخاب رنگ مناسبی که با رنگ پوست بدنشان هماهنگ باشد، دچار مشکل می‌شوند. این که افرادی با پوست تیره یا روشن چه بپوشند تا چهره‌شان را زیباتر نشان دهد، کار چندان دشواری نیست. این ویژگی به ویژه برای خانم‌ها که به پوشش خود اهمیت بیشتری می‌دهند، مهم‌تر است. گاهی به‌ دلیل نداشتن آگاهی کامل از رنگ‌هایی که با چهره شما تناسب دارد، تنها به چند رنگ بسنده می‌کنید و از تنوع رنگ‌های شاد و زیبا غافل می‌شوید.

بیشتر بدانید : چگونگی انتخاب رنگ لباس

رنگ زمینه پوست‌تان را مشخص کنید

یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای تعیین رنگ مناسب لباس، مشخص کردن رنگ زمینه پوست‌تان است. معمولا پوست، سایه‌های مختلفی دارد اما تنها دو رنگ زمینه وجود دارد؛ به همین دلیل کار را برای انتخاب راحت‌تر می‌کند. برای تشخیص آن، دست‌تان را طوری قرار دهید که کف دست رو به بالا باشد. سپس به رگ‌های ناحیه مچ دست نگاه کنید. اگر رنگ رگ‌های خونی آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، رنگ پوست‌تان سرد و چنانچه رنگ رگ سبز یا نزدیک به زرد باشد، تن پوست‌تان گرم است.

برای تشخیص تن رنگ پوست، راه دیگری هم وجود دارد. یک تکه کاغذ سفید و صاف را کنار صورت‌تان نگه دارید و رنگ آن را با رنگ صورت‌تان مقایسه کنید. برای این کار سعی کنید در محیطی با نور طبیعی قرار گیرید زیرا نورهای مصنوعی روی رنگ پوست اثر می‌گذارند. اگر رنگ پوست‌تان نسبت به کاغذ سفید، به زردی، سبزی یا قهوه‌ای روشن متمایل بود، به احتمال زیاد تن پوست گرم دارید. در غیر این صورت، چنانچه رنگ پوست‌تان نسبت به کاغذ، صورتی، سرخ یا آبی بود، تن پوست شما سرد است. اگر هم رنگ پوست‌تان به خاکستری متمایل باشد، تن پوست شما خنثی است.

در افرادی که تن پوست سردی دارند، رنگ‌های سردی چون سفید، سیاه، آبی سلطنتی، خاکستری و سرمه‌ای بهترین گزینه‌ها به‌ شمار می‌روند. در واقع، بیشتر به‌دنبال رنگ‌هایی باشید که به رنگ آب، دریا و آسمان باشند.

در افرادی که تن پوست گرمی دارند، بیشتر رنگ‌هایی با تن «خاکی» مناسب آنهاست. رنگ‌هایی مانند نارنجی سوخته، کرم، زرد پررنگ، قهوه‌ای، سبز پررنگ، خاکستری مایل به قهوه‌ای و رنگ شتری بهترین رنگ‌های مناسب برای این افراد به‌شمار می‌روند. رنگ زرد و رزگلد از زیباترین رنگ‌ها برای افرادی با تن پوست گرم است.

بیشتر بدانید : رنگ کدام لباس مناسب رنگ پوست من است ؟

چرخه رنگ‌ها را بشناسید

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که با فردی مواجه شده‌اید که از دو رنگ متفاوت در پوشش خود استفاده کرده است که هرگز ترکیب این دو رنگ را تصور نمی‌کردید. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است با چرخه رنگ آشنا شوید. اگر چرخه رنگ را با یک خط به دو نیم تقسیم کنید، یک سمت این خط، رنگ‌های گرم و طرف دیگر رنگ‌های سرد را تشکیل می‌دهند. یک رنگ را در این چرخه رنگ انتخاب کنید. اگر انگشت‌تان را روی آن خط به سمت مخالف ادامه دهید، رنگ مکمل آن را مشاهده خواهید کرد؛ در واقع، یک رنگ سرد و یک رنگ گرم خواهید داشت. برای این کار، اولین رنگ انتخابی را طبق تن پوست‌تان انتخاب کنید و براساس چرخه رنگ، رنگ مکمل آن را بیابید. به عنوان مثال اگر تن پوست شما سرد است، برای مواردی چون گردنبند که برای پوشش بالاتنه استفاده می‌کنید، از رنگ‌های سرد و برای پایین‌تنه یعنی برای کفش‌ها یا کیف از رنگ‌های گرم بهره ببرید.


بیشتر بدانید : ست کردن لباس، رنگ آبی را با چه رنگ هایی برای پاییز امسال ست کنیم؟

بیشتر بدانید : ست کردن لباس : رنگ لباس،پوست و آرایشمان را چگونه ست کنیم؟

بیشتر بدانید : پوست من تیره است، چه رنگهایی برای من مناسب تر است؟

بیشتر بدانید : راهنمای پوشیدن لباس بر اساس رنگ پوست و موی شما !


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع :  khorasannews.com