لباس عروس های به یاد ماندنی در جشنها - قسمت اول
عروس جوان، لباس عروسی ساتن با آستینهای بلند و طرح دوزی شده، انتخاب کرد.

ممکن است این لباس ها به اندازه لباس عروس به یاد ماندنی در جشن اخیر سلطنتی بریتانیا غوغا به پا نکرده باشند اما به همان اندازه با شکوه و چشمگیر هستند. 

1 - جوآن فونتین ( Joan Fontaine )
20 آگوست سال 1939
اینطور نقل شده است که جوآن فونتین در شب قبل از عروسی اش تماس تلفنی دریافت می کند، هم بازی اش برایان اهرن (Brian Aherne ) می گوید مطمئن نیست که می خواهد این کار را انجام دهد، اما جوآن می خواهد که این جشن عروسی برگزار شود. این کار انجام شد و او این لباس عروس ساتن بسیار زیبای جلو دکمه دارش را پوشید. 




2 - جین وایمن ( Jane Wyman ) 
26 ژانویه سال 1940 
جین وایمن با ستاره در حال ترقی رونالد ریگان (Ronald Reagan ) بعد از بازیگری در نقش مکمل او، ازدواج کرد و به واقع زوج کاملاً امریکایی نام گرفتند. عروسی شان را در  کلیسا و پذیرایی بعد از آن را در بورلی هیلز خانه دوست صمیمی و  نویسنده مقالات روزنامه، لولا پارسونز ( Louella Parsons ) برگزار کردند.  عروس جوان، لباس عروسی ساتن با آستینهای بلند و طرح دوزی شده، انتخاب کرد. این زوج در سال 1948 از هم جدا شدند، وایمن به کار خود ادامه داد تا موفق به کسب جایزه اسکار شد و ریگان وارد کاخ سفید شد. 



3 - گلوریا واندربیلت ( Gloria Vanderbilt ) 
28 دسامبر سال 1941 
نوجوان با شهرت جهانی گلوریا واندربیلت در روزهای بعد از کریسمس و ورود امریکا به جنگ جهانی دوم، با Pasquale di Cicco در کالیفرنیا، سانتا باربارا ( Santa Barbara ) ازدواج کرد ( ارول فلین Errol Flynn یک ساقدوش بود ). وارث که لباس عروسی از جنس ساتن و توری آویزانش 9 متر دنباله داشت، چند سال بعد، درست زمانی که او ارثیه 4.5 میلیون دلاری او را به دست آورد، او را ترک کرد. 




 4 - شرلی تمپل ( Shirley Temple ) 
19 سپتامبر سال 1945 
ستاره کودک مشهور شرلی تمپل در کمال تعجب، وقتی که 17 ساله بود برای اولین بار ازدواج کرد. این عروس جوان، لباس عروس ساتن سبک سنتی پوشید در حالی که داماد جان ایگار ( John Agar ) درست چند هفته بعد از اتمام جنگ، با لباس نظامی در مراسم خودش حاضر شد. 




5 - الیزابت تبلور ( Elizabeth Taylor ) 
6 می سال 1950 
هزاران تماشاگر خیابان را در بیرون از کلیسای Good Shepherd در بورلی هیلز احاطه کردند تا بتوانند الیزابت تیلور 18 ساله را پیش از عروسی اش با وارث هتل کنراد نیکی هیلتون در لباس عروسی از جنس ساتن یقه قلبی اش ببینند (طراحی هزار و پانصد دلاری هدیه شده به او توسط MGM ). این ازدواج زیاد دوام نیاورد و بعد از آن هفت بار دیگر ازدواج کرد. 




6 - ژاکلین بوویر کندی ( Jacqueline Bouvier Kennedy ) 
12 سپتامبر سال 1953 
ژاکلین بوویر کمتر از هشت سال قبل از اینکه سناتور جان اف کندی رئیس جمهور شود،  با او در نیوپورت ( Newport ) رود آیلند ( Rhode Island ) ازدواج کرد. لباس او چهار و نیم  متر پارچه نیاز داشت ، ابریشم بافت عاجکاری، جشن عروسی اش حادثه اجتماعی بی چون و چرای فصل بود. 




7 - گریس کلی (Grace Kelly ) 
19 آوریل 1956 
گریس کلی با رینر سوم، شاهزاده موناکو ( Prince Rainier III ) در لباسی مجلل از پارچه ابریشمی براق بند دار و تور زیبا با بالاتنه و دامن مدل flared ساخته شده توسط هلن رز ( Helen Rose ) طراح لباس MGM  عروسی کرد. کلی هالیوود ،جایی که او را برنده جایزه اسکار کرد، را ترک کرد تا همسر شاهزاده موناکو شود. 




8 - لوسی بینز جانسون (Luci Baines Johnson) 
6 آگوست سال 1966 
وقتی که لوسی بینز جانسون با عضو نیروی هوایی پارتیک ناجنت ( Patrick Nugent ) در مقابل تقریباً 700 مهمان و 55 میلیون بیننده تلویزیون ازدواج کرد ، یک کمدین می گوید در این جشن عروسی هیچ کسی دعوت نشده بود به جز یک کشور! 




9 - لیزا مینلی (Liza Minnelli) 
3 مارس سال 1967 
لیزا مینلی توسط مادرش جودی گارلند ( Judy Garland ) به پیتر الن ( Peter Allen ) معرفی شد. لیزا مینلی در لباس عروسی ساده با یک بالاتنه توری و دامن ساده با موزیسین ایتالیایی ازدواج کرد ( بعداً در برادوی به عنوان The Boy From Oz جاودانه شد ). 




10 - پریشیلا بیولو پریسلی (Priscilla Beaulieu Presley) 
اول می 1967 
هتل علاء الدین (Aladdin ) در لاس وگاس محل برگزاری ازدواج پریشیلا بیولو و الویس پریسلی پس از هشت سال بود. از قرار معلوم پریشیلا خودش لباس عروسی ابریشمی- توری با تزئینات زیبای مرواریدی را طراحی کرد. داماد با لباس رسمی زربافت زیبا، چکمه های وسترن پوشیده بود. 




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ