«سهیل عباسی» در این کارگاه به هنرجویانش گفت: مولاژ از جدید ترین روش های طراحی لباس در جهان است به طوری که تمامی طراحان برتر جهان از این روش برای طراحی لباس استفاده می کنند.

 به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره مد ولباس فجر؛ کارگاه آموزش« مولاژ » با مدیریت « سهیل عباسی » از طراحان بین المللی لباس های مسلمانان روز گذشته در جمع انبوهی از علاقه مندان و طراحان و اصحاب رسانه برگزار شد .
« سهیل عباسی » در این کارگاه به هنرجویانش گفت: مولاژ از جدید ترین روش های طراحی لباس در جهان است به طوری که تمامی طراحان برتر جهان از این روش برای طراحی لباس استفاده می کنند.
وی ادامه داد:  مولاژ کلمه ای فرانسوی است که در فارسی به معنای حجم سازی کاربرد دارد بنابر این این روش به افراد کمک می کند که هر چیزی را که در ذهن خود دارند و یا از طریق الگوی خطی طرحی را بدون پرو اجرا کند و در مراحل ابتدایی با استفاده از پارچه متقال و در مراحل پیشرفته تر با استفاده از پارچه اصلی این طرح دوخته می شود.
عباسی افزود: فردی که قصد یادگیری  روش مولاژ را دارد باید  علاوه بر تسلط به تکنیک های الگو و دوخت تمامی آیتم های دوخت یک لباس را در نظر بگیرد، پارچه ها را بشناسد و بداند که در واقع چه خطوطی به بهتر دیده شدن افراد کمک می کند.،  در ورک شاپ های این جشنواره نیز سعی شده تا هر بار یک طرح خطی از مدلی را کشیده و با استفاده از پارچه های متقال این طرح ها را روی مانکن اجرا کنیم. در واقع روش مولاژ در دنیای امروزی از رفت و آمد های خسته کننده جلوگیری می کند و افراد با ارائه سایز خود به راحتی و بدون پرو لباس می دوزند.
این طراح لباس در جمه حاضرینی که با اشتیاق در حال یادگیری این روش هستند بیان کرد: در واقع روش مولاژ در دنیای امروزی از رفت و آمد های خسته کننده جلوگیری می کند و افراد با ارائه سایز خود به راحتی و بدون پرو لباس مورد پسند خود رامی دوزند هم چنین در این روش پیچیده ترین طرح ها و یقه های خاص را می توانید بدوزید به طوری که این روش در حال حاضر مرسوم شده است به عنوان مثال تمام افراد معروف دنیا مانکنی که به سایزشان باشد را دارند و طراحان با روش مولاژ بدون پرو برای آنها لباس طراحی می کنند و به صورت دوخته شده برایشان ارسال می کنند.
وی در پایان آموزش خود این طور توضیح می دهد: افرادی که قصد آشنایی با مولاژ را دارند باید پارچه ها را بشناسند و بدانند که در واقع چه خطوطی به بهتر دیده شدن افراد کمک می کند.
گفتنی است کارگاه های آموزشی در هشت بخش جنبی جشنواره مد و لباس فجر از 11 تا 18 اسفند ماه در سالن حجاب به کار خود ادامه می دهند.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : fajrmodelebas.ir


مطالب پیشنهادی :
طراحی لباس جی کرو J.Crow برای تابستان 2011
شیک پوش ترین پدرهای هالیوودی!
لباس عروس زوج سلطنتی انگلیس در کاخ باکینگهام رونمایی شد !
مجموعه جواهرات2011 میکال نگرین Michal Negrin !
ستارگانی که همیشه با ظاهر عجیبشان همه را متعجب می کنند !!