هر دو عروس خودشان لباس های عروسشان را انتخاب کرده اند. دایانا لباسش را به کمک دیوید و الیزابت امانوآل طراحی کرده بود، لباس او دنباله ای به طول 25 متر داشت و ده هزار مروارید روی آن کار شده بود و تور روی آن کاملا دست دوزی بود.
 
دایانا اسپنسر( شاهزاده ولز ) همسر اول شاهزاده چارلز بود که در سن سی و شش سالگی در یک حادثه رانندگی درپاریس درگذشت. نگاه کردن به عکس های پرنسس دایانا یک بار دیگر به ما یادآوری می کند ، که او چقدر دوست داشتنی و محبوب بود. ورود به خانواده سلطنتی بریتانیای کبیر، زیبایی، مُدگرایی و کمکهای انسان دوستانه، دایانا را به یکی از سرشناس‌ترین و محبوبترین زنان جهان تبدیل کرد. کیت میدلتون با فرزند او به نام ویلیام ازدواج کرد و اکنون جانشین دیانا می باشد و بسیارمحبوب است .او اکنون باردار است و قسم خورده است که اگر فرزندش دختر باشد به یاد مادر ویلیام نام او را دایانا بگذارد. اگر چه دایانا شاهزاده خانمی خیالی بود و از اعتماد به نفس کمتری برخوردار بود ، اما کیت شاهزاده خانمی کاملا حرفه ای است و فقط اینکه او برای کاهش وزن خود دنبال چاره ای بود و در نهایت خود را لاغر کرد .کیت میدلتون و پرنسس دایانا هر دو به عنوان نمادهایی در مد و لباس می باشند ، اما سبک و شیوه ی آنها با یکدیگربسیار متفاوت است.با خواندن مطلب زیر وتحقیق در شیوه آنها در دهه مربوط به خود متوجه خواهید شد که سلیقه ی این دو در مد و لباس و ... کاملا متفاوت است. نوشته ای از والری ایساکوف
داشتن تاج یا نداشتن آن؟ 

دایانا گذاشتن تاج را بسیاردوست داشت. او علاوه بر روز عروسی خود ، در تاریخ 29 ژوئیه 1981 ، در روزهای بسیار زیادی از سال که در مراسمی رسمی حاضر می شد بر سرش تاج می گذاشت. اما کیت تاکنون ، فقط در روز عروسی خود ، در تاریخ 29 آوریل 2011 تاج گذاشته است و گذاشتن تاج را دوست ندارد ومی گوید شبیه به این است که بخواهیم موهای خود را بپوشانیم و حجاب داشته باشیم.
 
هنگامی که او جوان بود 

دایانا و کیت هر دو به عنوان زنان جوان شیک پوش شناخته شده هستند. این تصویری از دایانا در ماه سپتامبر 1981، و کیت در مدرسه اسکاتلند ، در 23 ژوئن  2005 است. نگاه کیت سرشار از اعتماد به نفس است .دایانا با لباس چهارخانه و یقه بلند و کلاهی پشمی بر سر کاملا بازیگوش و سربه هوا به نظر رسیده است.
 
دو نامزد بسیار متفاوت

در عکس نامزدی دایانا در 24 فوریه 1981  او کاملا خجالتی و سنگین به نظر می رسد لباسی به رنگ آبی روشن و یقه ای کاملا بلند پوشیده است و 100 درصد با شرم و حیا و پیرو سبک قدیم می باشد. اما ویلیام و کیت ، یک زن و شوهر کاملا مدرن که  با یکدیگر بسیار راحت هستند و حتی لباس های آنها تقریبا با هم ست می باشد و یکرنگ است. این جالب است که کیت همان حلقه ی دیانا (مادر همسرش ) را در دست کرده است که یک یاقوت بزرگ و 14 الماس دور تا دور آن می باشد.
 
دو لباس عروس معروف در جهان

هر دو عروس خودشان لباس های عروسشان را انتخاب کرده اند. دایانا لباسش را به کمک  دیوید و الیزابت امانوآل طراحی کرده بود، لباس او دنباله ای به طول 25 متر داشت و ده هزار مروارید روی آن کار شده بود و تور روی آن کاملا دست دوزی بود. تینا براون می نویسد که 20 سال پیش دیانا اسپنسر لباس عروسی به تن کرد که آستین پفی و از جنس ابریشم و دنباله ای به طول 25 و تور آن دست دوزی و پر از مروارید بود . اما، لباس عروس کیت را الکساندر مک کوئین طراحی کرده و کاملا ساده بود و فقط به خاطر اینکه مشخص باشد لباس عروس است یک تور بسیار ساده بر سر داشت.
 
مدل موهای کیت و دایانا 

موهای دایانا همیشه مدل پرپری و به رنگ های روشن و اغلب طلایی بود و بیشتر مواقع کلاه می گذاشت.اما موهای کیت غالبا بلند و صاف و مشکی است و پائین موهایش را معمولا فر می کند.
 
همان طور که به نظر می رسد به همان اندازه هم موفق هستند 

دایانا در این عکس در یک لباسی رسمی با نواردوزی های طلایی کاملا جدی به نظررسیده است و از اعتماد به نفس کمی برخوردار است.اما کیت که در یک مراسم کاملا رسمی در 2012 شرکت کرده است لباسی بسیارساده به تن کرده، و حتی یک کلاه نظامی را با اعتماد به نفس زیاد به صورت کج بر سر گذاشته است و به مانند یک سرباز ایرلندی در لباسی یشمی رنگ به نظر رسیده است.
 
یکی از این زنان از بازی چوگان متنفر است و دیگری بر خلاف آن 

دایانا یک دامن کوتاه که به مانند دامن رقاصه ها می باشد و با جوراب هایی تا مچ پا و کاپشنی بزرگ تر از اندازه که متناسب برای بازی چوگان می باشد پوشیده است و عکس او متعلق به سال 1986 است. برخلاف او کیت میدلتون یک پیراهن کاملا باز و زیبا  ، همراه با عینک آفتابی ، برای شرکت در بازی چوگان به تن کرده است. 
 
دایانا و کیت در لباس مجلسی

یکی از نکات اصلی در هنگام پوشیدن لباس مجلسی و برای شاهزاده خانم ها لباس سلطنتی در یک مراسم رسمی ،این است که حتما  کیف دستی متناسب با لباس به دست بگیرند. در این تصویر دایانا در یک مراسم خیریه حضور دارد که لباس او کاملا بلند و ساده است و مدل موهای او هم کوتاه و روشن است. اما کیت ، در یک  کنسرت در باشگاه رویال آلبرت در سال 2012 حضور پیدا  کرده است و لباس او علاوه بر باز بودن دارای آستین های کوتاه توری می باشد و روی لباسش کاملا کار شده است. اما در نهایت هر دوی آنها کاملا حرفه ای و مطمئن کیف های مجلسی به دست گرفته اند.
 
در یک موقعیت رسمی 

دایانا با این لباس و کمربندی که محکم بسته است بسیار لاغر به نظر رسیده است ، و با این لباس در یک جشن سلطنتی در سال 1993 شرکت کرده است. او در اینجا دیگر از چارلز جدا شده ، اما هنوز طلاق او ثبت نشده است و توانسته در این جشن شرکت کند. در آن سو ، کیت همسر پسرش ، در این تصویر که در ماه جولای 2011 گرفته شده است، بسیار باریک اندام و لاغر و به مانند دایانا کمربندی محکم دور کمرش بسته و باریک تر و لاغرتر به نظر رسیده است.
 
یک روز خاطره انگیز

در این عکس ، دایانا در مراسم روز صلح در سال 1992، یک کت سیاه و سفید با دکمه های طلایی و یک کلاه زیبا پوشیده است و در مقابل کیت هم در چنین مراسمی در تاریخ 13 نوامبر 2011 شرکت کرده است و به یاد این روز در بریتانیا چنین لباسی را به تن کرده است 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ