عکس‌های هافینگتن پست از حجاب خانم‌های ایرانی و وعده‌های روحانی
عکس‌های هافینگتن پست از حجاب خانم‌های ایرانی و وعده‌های فرهنگی روحانی. رئیس جمهور جدید ایران، حسن روحانی: بسیاری از زنان در جامعه ما که قوانین حجاب را قبول ندارند زنان پاکدامنی هستند. آراز فضائلی حدود 1 سال گذشته شروع به عکاسی از زنانی کرد که نوع پوشش آنها فراتر از مقررات سنتی...
سایت روزنامه هافینگتن پست در مطلبی به نوع و مدل لباس پوشیدن زنان و دختران ایرانی بر اساس قوانین حجاب حاکم بر کشور پرداخته است.

هافینگتن پست در این باره می‌نویسد:

غرب، ایران را کشوری که خاستگاه «مد» است نمی‌داند. بر اساس قوانین اسلام، زنان در ایران باید لباس‌هایی که تا حدی گشاد هستند و توجهات را به سمت خود جلب نمی‌کند و همزمان موهای آنان را نیز بپوشاند بر تن کند، نوع لباس پوشیدنی که در این کشور «حجاب» خوانده می‌شود.



http://www.seemorgh.com//uploads/1392/10/hejab-zan-irani.jpg
لاک زدن، پوشیدن صندل و لگین نیز از سوی پلیس ایران ممنوع شده است. اما این روزها نشانه‌‎هایی مبنی بر اینکه همه این موارد می تواند تغییر کند، نیز وجود دارد.

رئیس جمهور جدید ایران، حسن روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش وعده‌های خوبی را با هدف عادی سازی مسئله تعیین لباس‌های زنان از سوی نیروهای بسیج یا پلیس لباس شخصی ارائه کرد: روحانی در سخنانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه جولای گذشته گفت: بسیاری از زنان در جامعه ما که قوانین حجاب را قبول ندارند زنان پاکدامنی هستند. تاکید ما باید بر نجابت باشد و نه صرفا بر ظاهر.

http://www.seemorgh.com//uploads/1392/10/hejab-zan-irani3.jpg
«آراز فضائلی» طراح، حدود 1 سال گذشته شروع به عکاسی از زنانی کرد که نوع پوشش آنها فراتر از مقررات سنتی بود، وی تصاویر آنها را بر روی وبلاگ خود با عنوان «ایام تهران» گذاشت.

فضائلی پس از مطالعه بر روی مدهای خارج از کشور، تشویق شد تا وبلاگی را با هدف آنچه وی گمان می‌کرد سوء تفاهمی از وضعیت پوشش زنان در داخل ایران برای خارج از کشور به وجود آمده است را از بین ببرد.

http://www.seemorgh.com//uploads/1392/10/hejab-zan-irani2.jpg
وی در گفت وگو با روزنامه آتلانتیک پست در این باره می گوید: آنها (غربی‌ها) همان چیزی را که در خبرها مشاهده می کنند باور می کنند و فکر می‌کنند بسیاری از آنها درست است، چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : caffecinema.com



مطالب پیشنهادی :
ست کردن لباس به رنگ سال، به سبک Elizabeth taylor
به رنگ سال خرید کنید
مدل هایی زیبا از طراحی ناخن به رنگ سال
اتاق خواب تان را با رنگ سال همراه کنید
معرفی 10 رنگ برتر سال برای انواع پوشش