با تاریخچه برند مایکل کورس آشنا شوید
در این مقاله با زندگی نامه مایکل کورس و تاریخچه کامل برند کورس آشنا شوید

تاریخچه برند مایکل کورس Michael Kors

مایکل کورس Michael Kors (متولد شده تحت نام کار اندرسون Karl Anderson در 9 آگوست سال 1959) یک طراح مد مقیم در شهر نیویورک آمریکا است که لباس‎های ورزشی برای زنان طراحی می‎کند. او رییس افتخاری و مدیر ارشد اجرایی کمپانی اش یعنی کمپانی با مسئولیت محدود مایکل کورس (KORS) می‏باشد که در رابطه با لوازم جانبی مد فعالیت می‎کند. کورس اولین طراح لباس‎های آماده برای زنان برای برند مد فرانسوی یعنی سلین (Celine) از سال 1997 تا 2003 بود.

بیشتر بدانید : لباس شب تان را از کلکسیون تابستانی مایکل کورس انتخاب کنید

زندگی شخصی مایکل کورس Michael Kors
مایکل کورس 1

کورس تحت نام کارل اندرسون کوچک در لانگ آیلند نیویورک متولد شد، او پسر خوآن همبرگر Joan Hamburger ، مدل سابق بود که اولین شوهر او کارل اندرسون دانشجوی کالج بود. مادر او با بیل کورس زمانی که او 5 سال داشت دوباره ازدواج کرد و نام خانوادگی او به کورس تغییر پیدا کرد. مادرش به او گفت که او می‎توانسته است یک اسم کوچک جدید نیز برای او انتخاب کند و او بعدا اسم خودش را به مایکل دیوید کورس تغییر داد. او در شهر مریک نیویورک بزرگ شد و از دبیرستان جان اف کندی در شهر بلمور Bellmore نیویورک فارغ التحصیل شد. مادر او یهودی بود و پدر او نیز نژاد سوئدی داشت. کورس با شریک خود، Lance LePere در 16 آگوست سال 2011 ازدواج کرد.

حرفه‎ی کاری مایکل کورس Michael Kors
مایکل کورس 1

کورس از زمانی که خیلی جوان بود میل و اشتیاق فراوانی به مد داشت. مادر او تصور می‎کرد این میل پسرش به این قضیه ربط داشت که او در صنعت پوشاک یک مدل بوده است. مایکل حتی لباس عروسی مادرش را برای ازدواج دومش زمانی که 5 سال سن داشت طراحی کرده بود. به عنوان یک نوجوان، کورس شروع به طراحی لباس‎ها و فروختن آن‎ها در زیرزمین خانه اش کرد. در سال 1977، او در موسسه‎ی مد تکنولوژی در شهر نیویورک ثبت نام کرد. گرچه او بعد از تنها 9 ماه از موسسه بیرون انداخته شد و در خیابان 57 ام کاری در یک بوتیک پیدا کرد، محلی که در آن جای کوچکی به او برای فروش طراحی‎هایش اختصاص داده شده بود. کمی بعد از این زمان، داون ملو (Dawn Mello)، رییس بخش مد در فروشگاه Bergdorf او را کشف کرد. او از کورس خواست که مجموعه‎ی خود را به خریداران این فروشگاه نشان دهد و او از آن زمان مجموعه‎اش را داشته است.

در سال 1981، کورس بخشی برای فروش لباس‎های زنانه طراحی شده توسط خودش را در فروشگاه‎های Bloomingdale's، Bergdorf Goodman, Lord & Taylor, Neiman Marcus و Saks Fifth Avenue در اختیار داشت. به دنبال یک ورشکستگی در سال 1993 او مجبور شد برای مدتی خط تولید کورس را متوقف کند. او دوباره در سال 1997 توانست به روی پای خود بایستد و یک خط تولید با قیمت پایین تر راه اندازی کرد و در همان زمان اولین طراح لباس‎های آماده‎ی زنان در کمپانی مد سلین فرانسه نام گرفت. در مقامی که در سلین بر عهده داشت، کورس برای این کمپانی مد، موفقیت‎های فراوانی در زمینه‎ی لوازم جانبی مد (نظیر کیف) به همراه آورد و نظر منتقدین را به سوی آن جلب کرد. کورس در اکتبر سال 2003 سلین را ترک کرد و توجه‎اش را بر برند خودش معطوف کرد. کورس خط تولید لباس‎های مردانه را در سال 2002 راه اندازی کرد.

علاوه بر نشان دادن طراحی‎های خود توسط مدل‎هایی که لباس‎ها را بر تن می‎کنند و به مهمانان نشان می‎دهند، خطوط تولید MICHAEL Michael Kors و KORS Michael Kors در سال 2004 راه اندازی شدند. خط تولید MICHAEL شامل کیف‎های دستی و کفش‎های زنان و همچنین لباس‎های حاضری زنان می‎شود. خط تولید KORS در رابطه با شلوار‎های جین و صندل است. در حال حاضر کورس مجموعه‎ای کاملی از بوتیک‎ها در شهر‎های نیویورک، بورلی هیلز، پالم بیچ، منهاست و شیکاگو دارد. سال 2011، سیزدهمین سالی بود که کورس در این زمینه فعالیت داشته است.

در میان افراد مشهوری که طراحی‎های او را بر تن کرده‎اند افرادی نظیر جنیفر لوپز، راش مک آدامز، الیسا، هایدی کلوم و کاترین زتا جونز دیده می‎شود. میشل اوباما لباس بی آستین سیاه طراحی شده توسط او را در اولین نمایش خود به عنوان بانوی اول آمریکا بر تن کرد.

لباس میشل اوباما از طراحی های برند مایکل کورس Michael Kors
لباس طراحی شده مایکل کورس برای میشل اوباما

خوآن آلن لباس شب او را زمانی که برای دریافت بهترین جایزه‎ی نقش اول در جشنواره‎ی فیلم اسکار برای فیلم The Contender نامزد شده بود بر تن داشت. جنیفر گارنر در نقش مجری در سال 2006 برای جشنواره‎ فیلم اسکار لباس طراحی شده توسط کورس را بر تن داشت.

لباس جنیفر گارنر از طراحی های برند مایکل کورس Michael Kors
لباس طراحی شده مایکل کورس برای جنیفر گارنر

به عنوان مدیر بخش خلاقیت برند سلین Celine ، کورس لباس‎های زیادی برای بازیگران زن که روی صحنه بپوشند طراحی کرد از جمله Gwyneth Paltrow در فیلم Possession و رنه روسو برای فیلم The Thomas Crown Affair.
یکی از لباس‎های شب‎های معروف او توسط آلیشا کیز Alicia Keys برای اجرایش در مراسم سخنرانی باراک اوباما در 21 ژانویه‎ی سال 2013، پوشیده شد.

لباس  آلیشا کیز Alicia Keys از طراحی های برند مایکل کورس Michael Kors
لباس طراحی شده آلیسیا کیز توسط مایکل کورس

کمپین‎های تبلیغاتی برای کورس اغلب لباس ورزشی را نشان می‎دهد که طرفداران کورس به آن علاقه دارند. در کمپین‎های قبلی مدلی به اسم Carmen Kass بر روی یک جاده‎ی فرودگاه، در یک سفر سیاحتی به آفریقا و در حال استراحت روی یک قایق تفریحی، ظاهر شد.

کمپین تبلیغاتی برند مایکل کورس Michael Kors
کمپین تبلیغاتی مایکل کورس

کورس یکی از قضات جایزه‎ی اِمی در برنامه‎ی تلویزیونی Project Runway بود که در شبکه‎ی تلویزیونی براوو در طول 5 فصل به نمایش داده شد و فصل بعدی در شبکه‎ی Lifetime پخش شد. در 18 دسامبر سال 2012، اعلام شد که کورس این شوی تلویزیونی را ترک می‎کند و توسط طراح دیگری به اسم Zac Posen جایگزین می‎‏شود.
در ژانویه‎ی 2014، مجله‎ی آمریکایی Forbes گزارش داد که کورس حالا دارای یک ثروت شخصی برابر با بیش از 1 میلیارد دلار است که او را به میلیاردر دیگری در صنعت مد تبدیل کرده است.

دیگر افتخارات

در سال 2013، مایکل توسط مجله‎ی The Time 199، در لیست سالانه‎ی این مجله در بین 100 فرد با نفوذ در جهان قرار گرفت. او همچنین در لیست 100 نفر بانفوذ نیویورکی در روزنامه‎ی New York Observer در بخش مد قرار گرفت. کورس مورد تقدیر موسسه‎ی مد تکنولوژی (FIT) قرار گرفته است و جایزه‎ی سال 2013 این انستیتو را برای هنرمندی مد دریافت کرده است. همین اواخر، کورس در لیست 50 نفر با قدرت سال 2014 مجله‎ی Out قرار گرفت. در سال 2012، به او جایزه‎ی یک عمر فعالیت‎های هنری یعنی قلب طلایی توسط موسسه‎ی غیرانتفاعی God's Love We Deliver اعطا شد که سازمانی است که غذا‎های تازه در اختیار افرادی که مبتلا به ایدز هستند قرار می‎دهد، کورس بیش از 20 سال است که با این سازمان همکاری می‎کند.

در سال 2010، کورس جایزه‎ی Oliver R. Grace را برای خدمات برجسته در رابطه با تحقیقات پیشرفته برای درمان سرطان دریافت کرد، یک جایزه‎ی افتخاری که از سوی موسسه‎ی تحقیقاتی سرطان، یک موسسه‎ی غیرانتفاعی آمریکایی که تلاش خود را صرف درمان‎‎های پیشرفته برپایه‎ی سیستم ایمنی برای مبارزه با سرطان کرده است، به او اعطا شد. در سال 2010، کورس جوانترین فردی بود که تابحال جایزه‎ی یک عمر فعالیت‎های برجسته‎ی Geoffrey Beene را از سوی انجمن طراحان مد آمریکا (CFDA) دریافت کرد و جایزه‎ی FIFI بنیاد Fragrance را برای یک عمر فعالیت برجسته دریافت کرد. در سال 2007، کورس به عنوان طراح سال در نمایشگاه مد برگزار شده در دانشگاه Marymount انتخاب شد.

مسائل حقوقی

در ژانویه‎ی سال 2009، Tony Duquette که یک طراح هنرمند است از کورس به خاطر استفاده‎ی نادرست از نام تجاری Duquette و تصویر او در تبلیغ کلکسیون لباس تابستانی سال 2009 کورس استفاده کرده، شکایت کرد. در ژوئن سال 2013، برند کورس دومین برند شیک بعد از Tiffany & Co شد که از باشگاه Costco به خاطر ادعای اشتباه در تبلیغات که آن‎ها محصول او را فروختند، شکایت کرد.

در فرهنگ عامه

به کورس در فیلم The Devil Wears Prada توسط شخصیت میراندا پریستلی که توسط مریل استریپ بازی می‎‏شود، اشاره شد. در آن صحنه پریستلی به سمت دفترش می‎رود و لیستی از دستورات را به دستیار شخصی خودش (با بازی امی بلانت) می‎دهد. پریستلی می‎گوید "خواهشا به دعوت مهمانی کورس بله بگو و من می‎خواهم راننده من را در ساعت 9.30 به مهمانی برساند و سر ساعت 9.45 دقیقه دنبال من بیاید".
به کورس در آهنگ Dance که توسط نیکی مینانژ خوانده شده است اشاره شده است. Drake همچنین به مایکل کورس در آهنگ "From Time" اشاره می‎کند و رپر معروف Pusha T در آهنگ "Numbers on the Boards" نیز اسمی از کورس می‎برد. به علاوه، کورس به عنوان مهمان در نقش خودش در یکی از اپیزود‎های سریال تلویزیونی Gossip Girl ایفای نقش می‎کند، همان سریالی که به طور مکرر چندین اثر او را از مجموعه‎ی کارهایش نشان داده است.



بیشتر بدانید : جدیدترین کلکسیون کتانی زنانه مایکل کورس برای پاییز 2020

بیشتر بدانید : نیم بوت زنانه مایکل کورس برای پاییز 2020

بیشتر بدانید : جدیدترین کلکسیون صندل های تابستانی از برند مایکل کورس

بیشتر بدانید : ساعت مچی زنانه مایکل کورس برای کلکسیون بهاری 2016

بیشتر بدانید : مایکل کورس : مدل مانتو و کت زنانه برای پاییز 2016

بیشتر بدانید : مجموعه لباس زنانه مایکل کورس برای پاییز 2015


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ