جنیفر آنیستون هم رازهای اندام متناسب و صورت زیبایش را فاش کرد!!
 جنیفر آنیستون یکی از زنان جذاب هالیوودی است که هنوز هم در سن 46 سالگی تناسب اندام و جذابیت خودش را دارد. پیشنهاد می کنیم با رازهای زیبایی و تناسب اندام این چهره زیبا آشنا شوید.

رازهای تناسب اندام و زیبایی جنیفر آنیستون Jennifer Aniston

46ساله است اما صورت و ظاهرش زنی 30 یا 35 ساله را تداعی می‌کند. خبری از چین و  چروک‌های 40 سالگی به بعد در او دیده نمی‌شود و هیچ نشانی از چربی یا گوشت اضافه هم در او پیدا نمی‌کنید. جنیفر آنیستون بازیگر هالیوود در دهه پنجم زندگی‌اش همچنان نقش زن‌های جوان و در انتظار ازدواج را بازی می‌کند و همچنان می‌درخشد. اگر دل‌تان می‌خواهد با رازهای زیبایی اندام و جوانی این بازیگر سینما آشنا شوید حتما این مطلب را از زبان خود خانم آنیستون بخوانید.

 

راز تناسب اندام جنیفر آنیستون، غذای او نیست

در گزارشی نوشته بودند که من غذای آدم‌های بزرگسال را نمی‌خورم و غذای من مثل غذای بچه‌ها بیشتر پوره و له شده میوه است. در‌صورتی که من از یک سالگی تا امروز هیچ‌وقت غذای بچه نخورده‌ام. اگر فکر می‌کنید راز لاغری من این است و خیلی راحت به‌دست آمده، اشتباه می‌کنید. برنامه لاغری و تناسب اندام من شامل وعده‌های غذایی سالم و البته ورزش‌های مختلف است.

 

تمرینات ورزشی جنیفر آنیستون

هفته‌ایی 5 تا 6 بار در باشگاه تمرینات سخت با وزنه و  دستگاه انجام می‌دهم. هفته‌ای دو روز هم اسپینینگ یا دوچرخه را تمرین می‌کنم. هر شب قبل از خواب حدود 50‌ بار تمرین دراز و نشست انجام می‌دهم تا عضلات شکمم سفت شود،  غیر از این تمرین‌ها هفته‌ای سه روز یوگا و شنای سوئدی هم انجام می‌دهم  و هفته‌ای یک‌بار یک ساعت پیلاتس کار می‌کنم.

 

تعادل در خوردن، یکی از رازهای جنیفر آنیستون است

رژیم غذایی به معنی غذا نخوردن نیست. رژیم غذایی درست و علمی یعنی اینکه شما در خوردن تعادل داشته باشید و حواس‌تان به مواد غذایی که می‌خورید، باشد. برای رسیدن به هدف و وزن مورد‌نظرتان باید برنامه‌ای مدون داشته باشید که عادات غذایی شما را تغییر بدهد و از سمت غذای ناسالم و زیاد خوردن به سمت غذای سالم و مفید و البته به اندازه خوردن حرکت کنید.

برنامه غذایی به شما کمک می‌کند که در مسیر مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات قدم بردارید و غذای‌تان عاری از نان سفید و برنج و چربی و شکر بیش از اندازه باشد. عادات غذایی درست یعنی اینکه شما جلوی ذخیره‌سازی چربی را در بدن‌تان بگیرید و  نگذارید چربی‌ها کوهی شوند که دیگر خلاص شدن از آنها به کاری غیر‌ممکن تبدیل شود. تا جایی که می‌توانید باید از رفتن به رستوران‌هایی که غذاهای فست‌فودی سرو می‌کنند، اجتناب کنید و حتما مواد اولیه سالم از فروشگاه بخرید و خودتان آشپزی کنید. در غذا خوردن‌تان هم تعادل داشته باشید.

هیچ‌وقت وعده‌ای را حذف نکنید. من همیشه صبحانه می‌خورم و هیچ‌وقت بدون صبحانه از خانه خارج نمی‌شوم. اگر ناهار نخورم حتما به‌جای آن چند وعده کوچک تا عصر می‌خورم تا شب به‌دلیل گرسنگی بیش از حد غذا نخورم. وعده شام من هیچ‌وقت سنگین  نیست. سبزیجات بخار‌پز و تکه‌ای مرغ یا ماهی را برای شام انتخاب می‌کنم. هیچ‌وقت به خودم گرسنگی نمی‌دهم. وقتی سر فیلمبرداری و کار هستم وعده‌های کوچک مرغ، ماهی و سبزی تازه با خودم دارم. گرسنگی بیش از حد ولع را برای خوردن غذا بیشتر می‌کند و نمی‌گذارد مغز به بدن فرمان سیری بدهد.

 

رژیم غذایی جنیفر آنیستون

برنامه غذایی خانم ستاره متشکل از یک جدول استوار شده از کربوهیدرات، چربی و پروتئین است. رژیم او به 40،30،30 هم معروف است.

نمونه‌ای از رژیم غذایی او به این شرح است:

- 40 درصد کربوهیدرات : میوه‌ها و سبزیجات

- 30 درصد پروتئین : مرغ، بوقلمون، ماهی، گوشت گاو و توفوپ

- 30 درصد چربی : روغن‌زیتون، روغن ماهی و آووکادو

سبزی ؛ میان‌وعده محبوب جنیفر

وعده غذایی اصلی من سبزی است؛ سبزیجات پهن برگ مثل اسفناج، کاهو و کلم. من یک کاسه مخصوص برای درست کردن سالاد دارم. در این کاسه سبزیجات بخار‌پز شده یا خام را با کمی نان سبوس‌دار برشته شده و کمی روغن‌زیتون مخلوط می‌کنم و می‌خورم. هم غذایی سیر کننده است و هم به‌دلیل فیبر زیادی که دارد به دستگاه گوارشم کمک می‌کند تا خوب کار کند.

 

برنامه غذایی یک روز کامل جنیفر آنیستون

صبحانه

یک کاسه کوچک کورن‌فلکس غلات، یک لیوان شیر کم‌چرب، یک عدد هلو یا سیب یا دو عدد  نان تست (سبوس‌دار) با یک قاشق مربا‌خوری کره بادام‌زمینی و یک تکه پنیر، یک لیوان قهوه بدون شکر

 

ناهار

سوپ کرفس

مواد لازم برای تهیه سوپ کرفس

کرفس: 200‌گرم
جو: نصف پیمانه
قارچ: 100‌گرم
پیاز: یک عدد
شیر: یک پیمانه
روغن‌زیتون: یک قاشق غذاخوری

روش تهیه 

جو را با یک عدد پیاز نگینی شده و یک لیوان آب روی حرارت کم بگذارید تا بپزد.
جو که پخت کرفس نگینی شده را اضافه کنید.
قارچ را هم بریزید و بعد از 10دقیقه شیر را هم به مواد اضافه کنید و بگذارید روی حرارت کم بپزد و جا بیفتد. این سوپ را بایک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون سرو کنید.

سالاد عدس و لوبیا سفید

عدس پخته و لوبیا سفید ‌و کمی پیازچه را با هم مخلوط کنید و با کمی روغن کتان میل کنید.

شام

من به وعده شام خیلی اهمیت می‌دهم. ساعت خوردن شام  هم برایم خیلی مهم است. هیچ‌وقت بعد از ساعت7 شام نمی‌خورم. حتی اگر سر کار باشم هم سعی می‌کنم با خودم یک وعده کوچک برای شام داشته باشم تا سر ساعت7 شامم را بخورم. محبوب‌ترین غذا برای شام من ماهی است. ماهی سفید، سالمون و  قزل‌آلا انتخاب‌های همیشگی من هستند. ماهی سر‌شار از امگا3 است.

 اگر می‌خواهید چین و چروک‌ها را تا 60‌سالگی عقب بیندازید حتما در هفته دو بار ماهی بخورید.

طبخ ماهی‌سفید با آجیل

مواد لازم :

ماهی سفید با آجیل همراه با چاشنی
لوبیا سبز بخارپز شده
یا ماهی قزل‌آلا با مارچوبه
موسیر و سس قارچ

روش تهیه :

ماهی قزل‌آلا را با کمی سیر و موسیر رنده و جعفری خرد شده و روغن‌زیتون طعم‌دار کنید ‌و برای نیم ساعت با حرارت 180درجه سانتی‌گراد در فر بگذارید. قارچ را نگینی خرد کنید و با کمی کره و خامه کم چرب تفت دهید و روی ماهی بریزید.

 

غذای مکزیکی و هندی

من عاشق غذاهای تند مکزیکی و هندی هستم. خیلی دوست دارم در هفته یک وعده غذای مکزیکی  و یک‌ وعده غذای هندی بخورم. یک‌بار یک متخصص تغذیه به من توصیه کرد حتما غذای تند و فلفلی را در وعده‌های روزانه‌ام بگنجانم. غذاهایی تند و کم‌چربی که سوخت‌و‌ساز بدن را بالا می‌برد. راستش را بخواهید متابولیسم بدن من خیلی خوب نبود.

من در دوران نوجوانی و جوانی در خوردن غذاهای فست‌فود و پر از کالری زیاده‌روی کردم و به‌همین دلیل تا چند سال پیش دستگاه گوارشم خیلی خوب کار نمی‌کرد، اما از وقتی سبزیجات فیبر‌دار و میوه می‌خورم و در غذاهایم از فلفل استفاده می‌کنم وضعیت سوخت‌و‌سازم خیلی فرق کرده است. غذاهای مکزیکی بر پایه گوشت است و غذاهای هندی هم بیشتر از سبزیجات و گوشت مرغ  و ماهی درست می‌شود.

آرایشگرم به من گفته مرغ‌های فلفلی و ماهی به درخشان شدن و تقویت موهایم کمک می‌کند. من غذا می‌خورم که اول از همه سلامت باشم؛ قلبم خوب کار کند و خوب زندگی کنم. غذا می‌خورم که سالم باشم و بعد به زیبایی فکر می‌کنم، یعنی زیبایی و تناسب‌اندام در وهله دوم قرار دارد. شعار من در زندگی این است «برای سلامت بدن غذا بخورید هم زیبا می‌شوید و هم تناسب‌اندام پیدا می‌کنید.»

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : سیب سبز