موفق ترین طراح دنیای مد، کارولینا هررا از رازهای موفقیتش می گوید!!!
کارولینا هررا Carolina Herrera سی و پنج سال است در دنیای مد به عنوان یک طراحی لباس حضور پر شور و موفقی دارد. به همین بهانه می خواهیم مصاحبه ای خواندنی با او داشته باشیم.

کارولینا هررا Carolina Herrera در 35 سال حضور و رمز و راز موفقیت او در مد

در کالج هنر و طراحی ساوانا ( Scad = Savannah College of Art and Design ) نمایشگاه" Refined Irreverence "برگزار شد که اولین نمایشگاه نگاه به آثار گذشته هررا است. به سرپرستی رافائل گومز Rafael Gomes، نمایشگاه ها در موزه هنر  SCAD در ساوانا برقرار است و همگی مجموعه  کارهای هررا را به نمایش می گذارند. در مجموع 134 مدل پوشاک وجود دارد، که از آن جمله برخی لباس های مجموعه افتتاحیه در سال 1981 و لباس پوشیده شده توسط کارلی کلاوس Karlie Kloss در اوایل این سال هستند. لباس های پر زرق و برق ساخته شده برای میشل ابوما Michelle Obama ، لباس های قرض داده شده برای فرش قرمز به لیدی گاگا Lady Gaga و تیلور سوئیفت Taylor swift و همچنین به ندرت لباس های مجموعه شخصی هررا در این مجموعه وجود دارند. همه ی این ها با هم، در نمایشگاه دید فوق العاده ای از یکی از مهم ترین نام های مراکز مد آمریکایی به وجود آورده اند.

 

کالج هنر و طراحی ساوانا ( Scad = Savannah College of Art and Design )

کالج هنر و طراحی ساوانا ( Scad = Savannah College of Art and Design )

 

کلمه "نماد و شمایل" امروزه بسیار مورد استفاده است، اما طراحی که سزاوار این توصیف است کارولینا هررا Carolina Herrera است. در 35 سال حضور او، او لباس بانوان اول، عروس ها، افراد مشهور، افراد اجتماعی و خانم های کارگر با لباس های یکسان در طرح هایی که ظرافت را با روح مدرن ترکیب می کنند، طراحی کرده است که نمود زنانگی و تجلیل جایگاه زن در پوشش لباس است. این چشم اندازی است که او را بسیار وفادار نشان می دهد و آتلیه هررا در شهر نیویورک را به یک نام تجاری جهانی پر رونق رشد داده است که آماده ی ارائه لباس، وسایل تزئینی زیبایی، پوشاک و لباس عروس و عطرهای متنوع کرده است. این برای زنی که طراحی را پس از تشویق سردبیر مد افسانه ای، دیانا ویریلند Diana Vreeland آغاز کرده است، اصلاً بد نیست.

 

کارولینا هررا Carolina Herrera و دیانا ویریلند Diana Vreeland

کارولینا هررا Carolina Herrera و دیانا ویریلند Diana Vreeland

 

 

کارولینا هررا Carolina Herrera موفق ترین طراح دنیای مد

کارولینا هررا Carolina Herrera موفق ترین طراح دنیای مد

 

کارولینا هررا با یاهو استایل در در کالج هنر و طراحی ساوانا ( Scad = Savannah College of Art and Design ) یک روز پس از دریافت جایزه Étoile ( جایزه ای در زمینه مد و طراحی لباس ) در قدردانی از تلاش های او برای مد و طراحی صحبت کرد، در اتاقی مملو از دانشجویان SCAD که مشتاقانه به صحبت ها و تجربیات او در مورد حدود 40 سال تجربه گوش می دادند. او برای آنها بر اهمیت حفظ چشم و گوشی باز نسبت به دنیای اطرافشان تأکید می کرد. این درسی بود که او از استاد خود دیانا ویریلند Diana Vreeland آموخته و هم چنین عقیده شخصی خود برای رسیدن به موفقیت بود. او به ما گفت "من مشتاق دیدن نمایش امشب دانشجویان هستم "و از ما جدا شد. شاید راز مشهور شدن کارولینا هررا فقط در این است که در تمام حالات مختلف، خوشحال از الهام و چشیدن چیزهای نو و جدید است.

 

کارولینا هررا Carolina Herrera، پائولو والاس Paula Wallace مسئول SCAD و پاتریشیا هررا در لنسینگ مرکز میشیگان در افتتاحیه ی "کارولینا هررا  Refined Irreverence "در  SCAD FASH
carolina01.jpg

 

در ادامه مصاحبه ای خواندنی یاهو استایل را با کارولینا هررا می خوانیم :

یاهو استایل : جایزه toileÉ را به شما تبریک می گوییم! شما اشاره کردید که اولین بار است که SCAD را در آتلانتا و ساوانا می بینید. تصور شما پیش از این چه بوده است؟

کارولینا هررا : تماشایی بوده است. من هرگز پیش از این SCAD را ندیده بودم و می خواهم همه  دنیا بدانند در اینجا چه خبر است، کار فوق العاده ای که مسئول و بنیانگذار SCAD پائولو والاس Paula Wallace آن را انجام داده است. او چشم انداز روشنی دارد و راهی که اعضای تیم در آن با یکدیگر فعالیت می کنند بی عیب و نقص است من امیدوارم که او روزی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باشد![با لبخند]

 

شما تجربه 35 سال کار حرفه ای دارید و" Refined Irreverence" اولین تجربه موزه نگاه به آثار گذشته شماست. برای شما دیدن این نمایش شبیه چه بود؟

موزه داران که در SCAD کار می کنند و دختر من پاتریشیا که با هم مشغول همکاری هستند، نیز چشم انداز روشنی از این نمایشگاه دارند. ما بسیار مراقب بودیم تا لباس هایی را انتخاب کنیم که یادآور تاریخ سابقه من باشند، اما آن ها خیلی زیاد بودند. انتخاب ترکیب صحیحی از آن ها بسیار مهم بود. آن ها باید خاطرات زیادی را برای شما به ارمغان می آوردند.
بسیاری از خاطرات مرور شدند، برخی از آن ها خوب و برخی بد هستند! البته بیش تر آنها خاطرات خیلی خوبی بود، اما یکی از لباس هایی را که دیدم به فکر فرو رفتم، اوه خدای من لباسی که در آن جا بود، سجافش هنوز کامل نشده بود! این لباس مربوط به اولین نمایش مجموعه ی من در سال81 بود.

 

لباسی از طراحی های کارولینا هررا Carolina Herrera متعلق به اولین نمایش مجموعه در سال 81

لباسی از طراحی های کارولینا هررا Carolina Herrera متعلق به اولین نمایش مجموعه در سال 81

 

با نگاهی به نمایشگاه، یک لباس که توجه شما را بیش از همه جلب کرده باشد، می توانید انتخاب کنید؟

نه هرگز. من به همه لباس هایم به یک چشم نگاه می کنم. همیشه می گویم، علاقه به یکی از آن ها مثل این است که 4 دختر داشته باشی و یکی را فقط دوست داشته باشی. من واقعاً همه  آن ها را دوست دارم. اگر آن ها به نمایش گذاشته شده اند به این دلیل است که دوستشان دارم.

 

شما هم چنین گفتید که ظرافت و زیبایی نشانهایی از طراحی شما می باشند. آیا شما تصور می کنید که ظرافت مفهومی است که در طول زمان از دست داده شده است؟

کمی از دست رفته است، درست است، اما دوباره بازخواهد گشت. مد تکرار ایده هاست. وقتی چیزی مدتی مد نبود، چندسالی صبر کنید دوباره مد خواهد شد. امروزه زنان دوست ندارند ظریف نامیده شوند.

 

این لباس شب بنفش ساتن از مجموعه ی بهاری 2011 کارولینا هررا است و توسط آنجلینا جولی در نمایه مد 2010 پوشیده شده است

این لباس شب بنفش ساتن از مجموعه ی بهاری 2011 کارولینا هررا است و توسط آنجلینا جولی در نمایه مد 2010 پوشیده شده است

 

 

چگونه تعادل بین ظرافت با روی مد به نظر رسیدن را برقرار می کنید؟

خب، شما زمان را نمی توانید نادیده بگیرید. شما باید ببینید در جهان چه می گذرد و بدون از دست دادن سبک خود و یا سبک محل زندگی خود، خود را تطبیق دهید. اما امروزی باشد. شما می توانید زیباترین لباس را با الهام از قرن 18 را داشته باشید، اما در کجا یک زن این لباس بزرگ را می پوشد؟ او نمی تواند با این لباس در تاکسی ای قرار بگیرد.

 

بنابراین شما الهام کمی از دیگر لباس ها گرفتید؟

بله، جزئیاتی در مد وجود دارد. من خیلی به برهنگی اعتقاد ندارم.

 

نمایشگاه لباس کارولینا هررا

نمایشگاه لباس کارولینا هررا

 

چرا اینطور است؟

من فکر می کنم مردم در اشتباهند. شما می توانید زنی را ببینید که کاملاً پوشیده است و خیلی جذاب به نظر می رسد. لازم نیست لباسی سه سایز کوچکتر از سایز خودتان بپوشید یا نیمی از بدن خودتان را نشان دهید تا زیبا به نظر برسید. در واقع من فکر می کنم جذاب تر این است که همه ی چیز را به نمایش نگذاشته و برخی چیزها را رمزآلود باقی بگذارید.

 

شما قبلا درباره اینکه چطور دیانا ویریلند Diana Vreeland شما را به شروع خط مد تشویق کرد، صحبت کردید. چه چیزی را در مورد او بیش تر به یاد دارید؟

آه، او عالی بود! او زنی با عقاید مدرن، پر از کنجکاوی، فانتزی و هوشمندانه بود. شما باید او را تحسین کنید. برای من، کنجکاوی کیفیت درجه یکی است که شما باید در زندگی داشته باشید، برای مردان، زنان، کودکان و هر کسی. شما باید به جهان اطرافتان علاقه مند باشید، و او کاملاً پر از کنجکاوی بود. او می خواست بداند شما چه انجام می دهید و به چه فکر می کنید، برنامه های خود برای 30 سال آینده از همین حالا مشخص کنید. او ذهن بزرگی با سبک های بسیار و با ظرافت داشت. او زن زیبای سنتی نبود. اما مدرن بود، شما حتماً به او توجه می کردید، زیرا او جذاب بود. من بسیار خوش شانس بودم که او مربی من بود.

 

آیا طراحی چیزی بود که شما سعی کردید برای طراحان جوان فراهم کنید؟

خب ، اگر آن ها از من بخواهند بله، اما من به آن ها نمی گویم "می توانم مربی شما باشم؟" ( با لبخند )
شاید کمی مغرورانه باشد. خب! من مربی پرابال گورانگ Prabal Gurung ( یکی از طراحان مطرح در زمینه مد و لباس ) زمانی که او سرمایه گذار مد بود، بودم، او بسیار با استعداد بود و کار با او بسیار فوق العاده است. من فکر می کنم بیش تر از آنچه او از من یاد بگیرد، من از او یادگرفتم.
باور کردنی نیست. باید چنین راهی باشد تا ایده های جدید شما را تازه و به روز نگهدارند. شما باید چشم وگوش کاملاً باز داشته باشید.

 

لباسی دیگر از مجموعه طراحی های کارولینا هررا

لباسی دیگر از مجموعه طراحی های کارولینا هررا

 

برای همه دانشجویان SCAD که این ماه فارغ التحصیل می شوند، توصیه شما برای موفقیت و حرفه ای طولانی چیست؟

اول از همه، آن ها باید مد را با شور و عشق دوست داشته باشند. با شور و عشق. برای اینکه چیز ساده ای نیست. و فقط نشان دادن زرق و برق نیست، برای نمایش کارهای زیادی قابل انجام است و موارد تشکیل دهنده زیادی باید فراهم شود. هم چنین شما باید متوجه باشید که با غرور باید در دنیای مد زندگی کنید.

 

این ها برخی از خودخواهی های بزرگ هستند

اوه بله! [با لبخند] به همین دلیل است که می گویم باید عاشق آن باشید. به این دلیل که کار بزرگی است و خیلی از خودتان را باید در این حرفه قرار دهید. اما مهم ترین چیز برای طراحان مد این است که آن ها باید سبک خودشان را به نمایش بگذارند. به دلیل اینکه در پایان، اگر شما شروع به کپی از این، آن و دیگر چیزهایی که مد هستند، انجام دهید، جایگاهی نخواهید داشت.

 

سه چیزی که فکر می کنید هر زنی باید در کمد لباس هایش داشته باشد، چیست؟

اوه خدای من- این سه چیز وجود ندارند. من نمی شناسم زنی که تنها به سه چیز نیاز داشته باشد! راه و روش زنانگی در این است که می گوید "من نیازی به رفتن به فروشگاه برای خرید یک جفت کفش دارم "و شما لباس شبی را می بینید ."اوه،چقدر زیباست، بهتر است آن را پرو کنم- دوستش دارم!"شما به آن نیازی ندارید، اما آن را می خرید، آن را در کمد خود آویزان می کنید و بسیار زیبا به نظر می رسد.

 

لباس های طراحی شده کارولینا هررا در نمایشگاه

لباس های طراحی شده کارولینا هررا در نمایشگاه

 

و سرانجام، در طول زندگی حرفه ای خود، نوع مورد علاقه لباس برای خانم ها از نظر شما چیست؟

انواع متفاوتی وجود دارند. اما من زنی را دوست دارم که سبک خود را دقیق می داند. کسانی که بیش از حد طبق رسوم نیستند، چگونه سبک پروژه خود را می دانند که اصالت خاصی در ذهن خود دارند و می دانند که چگونه بپوشند تا با هم ست و یکدست باشند. به دلیل اینکه در کار ما، من ملزومات اولیه را به شما می دهم و شما با سبک خود آن ها را می پوشید. من به شما نمی گویم، "اوه، چرا لباس را با کفشی در آن نمایش مد بود نپوشیدی؟" نه. شما باید خودتان آن را حس کنید. و من زنی را دوست دارم که چنین کاری را انجام می دهد.

صحبت با شما افتخاری برای ما بود، و دوباره تبریک می گوییم.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ