دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس از برگزاری نخستین شوی زنده «سیر تمدن لباس در ایران» در خرداد خبر داد.
 

 

 علیرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص برگزاری نمایش زنده مد و لباس ایرانی گفت: هدف از برگزاری این نمایش ارائه لباس‌های ایرانی در دوره‌های مختلف تاریخی برای نشان دادن فرهنگ جامعه ایرانی است.

دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس اضافه كرد: طرح‌ها و مدل‌های ارائه شده در این نمایش نشان دهنده سیر چگونگی روند فرهنگ و تمدن جامعه ایرانی در دوره‌های مختلف زندگی در میان پادشاهان و عامه مردم است.

حسین زاده در خصوص طرح‌های مد و لباس در این نمایش گفت: علاوه بر اینكه با برخی از طراحان و تولیدكنندگان لباس تعاملاتی را در این زمینه داشته‌ایم،‌ تمامی طراحان لباس و مد می‌توانند با ارائه طرح‌ها و مدل‌های لباس از طریق فراخوان كه طی هفته‌ آینده اعلام می‌شود،‌ در نمایش شوی زنده لباس شركت كنند.

دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس خاطرنشان كرد‌: نمایش زنده سیر تمدن تاریخ لباس در ایران ارائه كننده‌ مدها و لباس‌های ایرانی از دوران هخامنش تا زمان حال است.

وی در خصوص اجرای این نمایش برای عموم گفت: قصد داریم تمام مدها و لباس‌هایی را كه هم به صورت سنتی و قدیمی در ایران مرسوم بوده و هم به صورت مدرن با مدل‌‌های جدید امروزی متداول شده است را برای عموم به عرضه نمایش بگذاریم.

حسین زاده در خصوص سبك اجرای شوی زنده لباس گفت: این برنامه در غالب یك نمایش هنری "موسیقی و حركت " است كه در آن موسیقی همراه با حركات موزون توسط مانكن‌های زنده ‌اجرا خواهد شد.

وی در خصوص روز و ساعت برگزاری نمایش گفت: به علت اینكه در خرداد برگزاری انتخابات،‌ مراسم ایام فاطمیه (س) و رحلت امام (ره) را پیش رو داریم،‌ برنامه شوی زنده لباس بعد از برگزاری انتخابات برگزار می‌شود.

دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس تأكید كرد: شوی زنده سیر تمدن تاریخی لباس در ایران توسط كارگروه مد و لباس همچنین برخی مؤسسات خصوصی فرهنگی و هنری در تالار وحدت به مدت چند شب اجرا خواهد شد.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:tamashagaran.ir