روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: طرح‌های نو و ابتكاری مد و لباس از مرحله ثبت ایده تا تولید و بازار مورد حمایت قرار می‌گیرند.


    
در نوزدهمین جلسه كارگروه ساماندهی مد و لباس حمایت از طرح‌های جدید مد و لباس برگرفته از فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی مطرح شد.معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تاكید بر ثبت آثار طراحان لباس گفت: یكی از دغدغه‌های اصلی طراحان لباس ثبت‌اثر است كه از این پس با همكاری دفتر امور هنرهای تجسمی، كارگروه ساماندهی مد و لباس و دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت آثار طراحان لباس براساس قانون حقوق مؤلفان و مصنفان انجام می‌شود.

در این جلسه حمایت از طرح‌های نو از ثبت اثر تا تولید و عرضه با پشتیبانی وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی و تبلیغ از طریق رسانه ملی و ... مطرح شد
و دبیرخانه كارگروه ساماندهی مد و لباس برای پذیرش طرح‌های مذكور و پیگیری حمایت‌های قانونی اعلام آمادگی كرد.

محمد حسین ایمانی؛ رئیس كارگروه ساماندهی مد و لباس بر ضرورت تشكیل تالارهای دائمی عرضه طرح‌های مد لباس كه می‌تواند مكانی برای تبادل تجربات طراحان لباس نیز باشد، تاكید كرد و افزود: اگر این فضاها فراهم شود طراحان به طور مداوم می‌توانند طرح‌های خود را ارائه كنند و مخاطبان خاص مانند تولید كنندگان می‌توانند از جدیدترین طرح‌ها استفاده كنند. طرح پارك فرهنگی فناوری مد و لباس كه در كارگروه تصویب شده است در همین راستا اقدام موثری خواهد بود كه تحقق آن نیازمند حمایت وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی است.

در این جلسه همچنین دو طراح لباس طرح‌های جدید خود را برای كارگروه ساماندهی مد و لباس ارائه كردند
.سازمان توسعه و تجارت نیز در این جلسه اعلام آمادگی كرد گروه‌های توانمند در عرصه معرفی مد و لباس ایرانی و اسلامی معرفی شده از سوی كارگروه را به منظور برپایی نمایشگاه در خارج از كشور مورد حمایت قرار دهد.
 
در جلسه كارگروه ساماندهی مد و لباس نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای عضو كارگروه شامل وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و معادن، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی، ریاست جمهوری، طراحان لباس، اتحادیه صنف تولید كنندگان و فروشندگان پوشاك تهران و سازمان توسعه تجارت حضور داشتند.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:modolebas.ir