مصاحبه ای خواندنی با مدیه الشرقی طراح مد مگان فاکس و کریس جنر
مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi صاحب کسب و کار، طراح مد و شاهزاده خانم اماراتی متولد فجیره، پیشرو در طراحی لباس در خاورمیانه است و ظرافت جهانی امارات را با برچسب مدیه الشرقی خود در نظر گرفت.

دیدار با مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi طراح لباس اماراتی مگان فاکس و کریس جنر

مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi برای برخی از معروف ترین چهره ها در جهان از جمله آلساندرا امبروزیو Alessandra Ambrosio ، نیکول ریچی Nicole Richie، مگان فاکس Megan Fox و کریس جنر Kris Jenner لباس طراحی می کند.. همچنین طراحی جلد برخی از محبوب ترین نشریات صنعت کار اوست و نیز بخش مهمی را در مجله هفته مد پاریس اداره می کند. نشریه العربیه انگلیسی به طور انحصاری با این زن در ورای نام تجاری گفتگو کرد.

 

چگونه حرفه طراحی مد شما آغاز شد؟

من سفر خود را زمانی که دختر بچه بودم آغاز نمودم. با وجود خیاط هایی در اطرافم من غرق در مد شدم، زیرا مادرم طراح لباس بود. من فرآیند طراحی و خیاطی را می دیدم و همیشه از آن لذت می بردم. همیشه می دانستم این مسیری است که می خواهم دنبال کنم.
هنگامی که اشتیاق خود را برای طراحی کشف کردم، تحصیلات خود را در دانشگاه مد ESMOD فرانسه دنبال کردم و تحت تعلیم طراح سرشناس لبنانی عابد محفوظ دوره کارآموزی خود را گذراندم. پس از آن اتیکت خود را آغاز نمودم، و قادر به تحقق رویای خود شدم.

 

مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi 

1-madiyah-al-sharqi-launches-at-fivestory-new-york-716xauto.jpg

 

مفهوم و الهام بخش اتیکت شما چیست؟

سفرهای متعدد، همیشه برای من الهام بخش بوده است. من اروپا و به خصوص پاریس را می پرستم. زمانی که آنجا بودم، همیشه نسبت به خلق کردن احساس نیاز می کردم، زیرا پاریس شهری زیبا، پر از زرق و برق و جذابیت بی انتهاست و آن چیزی است که من در طرح های خود برای آن تلاش می کنم.

 

چگونه می توانید طراحی یک مجموعه جدید را آغاز کنید؟

طراحی و مد هنر هستند، و هنر هرج و مرج است. هنر هرگز نباید محدود و یا به هیچ وجه تعریف شود. من خودم را به یک فرایند در مراحل اول محدود نمی کنم. تمام این هنر با الهام شروع می شود، که معمولا توسط تصادفی ترین موضوعات در زندگی روزانه من احساس می شوند. پس از آن، طرح ها را رسم می کنم و به پاریس می روم تا پارچه انتخاب کنم. سپس آنها را برای تولید ارسال می کنم، طرح ها تشکیل می شوند، و من روی تغییرات و اصلاحات کار می کنم.

 

کلکسیون جدید مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi - عکس شماره 1

کلکسیون جدید مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi - عکس شماره 1

 

بهترین توصیه شما برای تحصیل در رشته طراحی مد و لباس چیست؟

در دانشگاه Esmod، ما بر پیش نویس تهیه الگو و طراحی بسیار متمرکز شدیم. بسیار فنی بود، اما داشتن چنین تجربه ای برای یک طراح بسیار مهم است. من به طراحان آینده توصیه می کنم بر روی بخشش فنی تمرکز کنند، و همیشه بخشی از قلب و روح خود را روی هر قطعه که ایجاد می کنید، قرار دهید.

 

فکر می کنید چرا اتیکت شما به خوبی استقبال شده است؟

دوستداران مد همیشه می خواهند چیز جدید و متفاوتی را امتحان کنند، که باعث ظهور طراحان جدید می شود. من خوش شانس هستم که به افرادی دسترسی دارم که از مجموعه من دیدن می کنند.

 

بزرگترین چالش شما در هنگام ایجاد این کسب و کار چه بود؟

شرکت های تولیدی زیادی در منطقه و یا یک منبع متنوعی از پارچه برای طراحان وجود ندارد.

 

کلکسیون جدید مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi - عکس شماره 2

کلکسیون جدید مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi - عکس شماره 2

 

فکر می کنید چه کسی بهتر نشان دهنده نام تجاری شماست؟

من مفتخرم که بسیاری از چهره های معروف و عادی لباس های من را می پوشند. دیدن هر کسی که لباس مدیه الشرقی را به تن دارد، شادی را برایم به ارمغان می آورد. اینکه فقط یک شخص را به نمایندگی از نام تجاری خود انتخاب کنم می تواند سخت ترین کار باشد، زیرا افراد زیادی نشانگر آن هستند.

 

آیا شخص خاصی وجود دارد که دوست داشته باشید لباس های شما را بر تن کند؟

[ستاره سوسیالیست و رئالیست تلویزیون آمریکا] اولیویا پالرمو

 

آخرین مجموعه شما در مورد چیست؟

مایلم آزمایش های زیادی روی رنگ و پارچه در کنار هم انجام دهم و با طول و لایه ها خلاقیت به خرج دهم. این مجموعه تفسیر مجددی از برخی از شاخص ترین تصاویر دهه 1970 است.

 

چگونه صحنه مد در منطقه در طول سال ها رشد کرده است؟

من تحت تاثیر قرار گرفتم زیرا بسیاری از طراحان با استعداد در منطقه وجود دارد. ما به آرامی از سیستم های پشتیبانی در اطراف خود، مانند مدارس مد، رسانه و غیره بهره می بریم.

 

کلکسیون جدید مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi - عکس شماره 3

کلکسیون جدید مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi - عکس شماره 3

 

آیا تفاوتی بین تقاضاهای مشتریان خاورمیانه و اروپایی وجود دارد؟

هر بازاری سبک، فرهنگ و ریشه های خود را دارد، و قطعا در خواسته ها و سلیقه ها منعکس شده است. در اروپا، افراد بیشتر به دنبال ترکیب پارچه، رنگ های جامد، برش های حاشیه ای هستند." زنان خاورمیانه هر پارچه براقی را دوست دارند، آنها عاشق گلدوزی و برش هایی هستند که مکمل فرم بدن است.

 

چه توصیه ای برای کسانی دارید که مایل به ورود به این صنعت هستند؟

زمانی که شما به عنوان یک طراح وارد دنیای مد می شوید، پرشور بودن در مورد کاری که انجام می دهید مهم است. این صنعت بسیار گیج کننده است، پس می تواند گاهی اوقات چالش برانگیز و حتی خسته کننده باشد، اما اگر اشتیاق زیادی دارید می توانید آن را انجام دهید و موفق شوید.

 

کلکسیون جدید مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi - عکس شماره 4

کلکسیون جدید مدیه الشرقی Madiyah Al Sharqi - عکس شماره 4

 

برای آینده اتیکت خود چه برنامه ای دارید؟

من هرگز برای آینده برنامه ریزی نمی کنم زیرا صنعت مد با روند جدیدی که هر روز در حال ظهور است، همیشه بسیار تعجب آور است. من ترجیح می دهم با زمان پیش بروم. اجازه دهید طراحی های آینده من در حال حاضر غافلگیر کننده باشد.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ