ملانیا ترامپ، مدل و همسر دونالد ترامپ از استایل و سبک لباس پوشیدن اش می گوید
ملانیا ترامپ سومین همسر دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری امریکا است. ملانیا ترامپ یکی از مدل های سرشناس بوده و در این مقاله در مورد سبک لباس پوشیدن اش می گوید.

مدل لباس و استایل ملانیا ترامپ ، همسر دونالد ترامپ

ملانیا ترامپ اسلوونیایی، مدل سابق و همسر سوم «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی آمریکا، به‌ندرت در مقابل دوربین‌ها ظاهر می‌شود، اما این بار به دلیل حضور جنجالی همسرش در انتخابات که بسیاری آن را در ابتدا یک شوخی تصور می‌کردند، تمام دوربین‌ها بر زندگی و رفتار و گفتار بانوی نه‌چندان‌احتمالی آینده کاخ سفید متمرکز شده است.

بیشتر بدانید : پالتو پاییزی به سبک ملانیا ترامپ شیک پوش!

سخنرانی ملانیا ترامپ در همایش ملی جمهوری‌خواهان در دوشنبه‌شب گذشته باعث شد حواشی این خانواده جنجال‌دوست به نهایت برسد. این طور که پیداست خانم ترامپ بخش‌هایی از سخنرانی خود را از سخنرانی «میشل اوباما» در گردهمایی حزب دموکرات در سال 2008 کپی کرده بود و از این طریق تا ماه‌ها خوراک برنامه‌های کمدی تلویزیون آمریکا را تامین کرد که یکی از اولین نمونه‌های آن را دو شب پیش «لورا بنانتی» در برنامه «استیون کولبرت» با شکل و شمایلی شبیه به ملانیا ترامپ به اجرا گذاشت.

 

لباس جنجالی که در یک ساعت نایاب شد

لباس جنجالی که در یک ساعت نایاب شد

اما گردهمایی جمهوری‌خواهان علاوه بر سخنرانی جنجالی، اتفاقات مهمتری هم داشت؛ لباس زیبای خانم ترامپ از دیگر حواشی این مراسم بود که بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و با تحسین و تشویق منتقدین حوزه مد و لباس و البته انتقاد تحلیلگران سیاسی اقتصادی همراه بود.
خلاف بسیاری از بانوی اول‌های کاخ سفید که معمولاً پیش و پس از انتخاب به این سمت سعی می‌کنند برندهای وطنی را برای حضور در مجامع عمومی انتخاب کنند، ملانیا ترامپ برای مراسم جمهوری‌خواهان لباس سفید زیبای «رکساندا ایلینسیچ» طراح صربستانی‌تبار ساکن انگلستان را انتخاب کرده بود. دلایلی وجود دارد که بانوی اولی چون «میشل اوباما» که خود قوانین مد و لباس بانوان اول را به اندازه کافی شکسته است، بیشتر لباس‌های طراحان آمریکایی را بر تن می‌کند. پوشیدن لباس طراحان غیر وطنی باعث می‌شود که پیام‌ها در ارتباط با تجدید اقتصاد آمریکا و حمایت از صنایع داخلی زیر سوال برود.

در همان ابتدا، بسیاری در توئیتر، کمپین‌هایی برای اعتراض به این موضوع - پوشیدن لباس طراح غیر آمریکایی در یک گردهمایی تمام‌آمریکایی - به راه انداختند که البته به دلیل رسوایی سخنرانی خانم ترامپ کمتر مورد توجه قرار گرفت. در حالی‌که استایل لباس انتخابی ملانیا بسیار مناسب و در شأن مراسم بود، اما انتخاب طراح غیر آمریکایی کمی تعجب‌آور بود. ملانیا ترامپ این لباس را یک ساعت پیش از برگزاری گردهمایی از وب سایت خرید محصولات لوکس «نت ا پورتر» خریداری کرده است و نمونه مشابه این لباس به دلیل استقبال گسترده و جنجال‌های مربوط به آن هم اکنون در سایت نایاب شده است و تنها مدل‌هایی مشابه با رنگ‌های صورتی و مشکی قابل خریداری است. قیمت نمونه اصلی لباس خانم ترامپ 2190 دلار است

 

تحلیل استایل پوشش ملانیا ترامپ

تحلیل استایل پوشش ملانیا ترامپ

لباس ملانیا ترامپ در گردهمایی جمهوری‌خواهان به رنگ سفید و از جنس ابریشم و کتان با آستین‌های ناقوسی شکل در ترکیب با کفش‌های پاشنه‌بلند «کریستین لوبوتان» یک گزینه بسیار زیبا و مناسب برای یک عروس مدرن تعریف می‌شود و تعادل و توازنی کاملا شیک و زیباست. در نگاه اول تصور می‌شود که خانم ترامپ در انتخاب لباس حتما از راهنمایی چندین استایلیست کمک گرفته است، اما سخنگوی او به شبکه تلویزیونی «E!» گفته است: «خانم ترامپ استایلیست ندارد و چون سلیقه خوبی دارد اگر لباسی را دوست داشته باشد آن را خریداری می‌کند».

ملانیا ترامپ در رابطه با استایل خود می‌گوید: «من گرایش‌های دنیای مد را دنبال نمی‌کنم و در انتخاب لباس به ندای درونی خودم گوش می‌دهم و آنچه را که می‌پسندم برای موقعیت مناسب آن انتخاب می‌کنم». استایل فعلی ملانیا ترامپ به عقیده بسیاری از صاحب نظران این حوزه بسیار حساب شده است. استفاده از لباس «شیفت» _ لباسی که از جزئیات بی بهره و معمولا فاقد آستین است، این نوع لباس‌ها معمولا با دامن «A» شکل همراه است، آدری هپبورن و ژاکلین کندی این نوع لباس را در دهه 50 و 60 میلادی  - که بسیار استایل «کلر آندروود» شخصیت سریال تلویزیونی «خانه پوشالی»-درام سیاسی شبکه نتفلیکس که در رابطه با رقابت‌های انتخاباتی آمریکا است- را تداعی می‌کند در بسیاری از موقعیت‌ها، استفاده از کمربند، پالت رنگ‌های خنثی، رنگ‌های اصلی میهن پرستانه-مرتبط با رنگ‌های پرچم ایالات متحده – مانند لباس قرمزی که در گردهمایی «آیوا» بر تن داشت همگی نشان می‌دهد که او نیز خود را به طور جدی برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی به همراه همسرش آماده کرده است. «شولدر روب» یا هنر ایجاد تعادل کت یا پالتو بر روی شانه‌ها بدون ایجاد مشکل در آراستگی ظاهر که او پس از معرفی «دونالد ترامپ» در آیوا انجام داد تنها به خیاطی هنرمندانه لباس مرتبط نیست و نشان می‌دهد که او در انتخاب استایل لباس یک حرفه‌ای است. انتخاب رنگ بندی هماهنگ و مناسب نشان می‌دهد که او بانویی منظم و سازمان‌یافته است که همه چیز حتی کفش‌هایش را هم بر اساس رنگ‌بندی مناسب انتخاب می‌کند. آرایش موهای او نیز همیشه مکمل ظاهر برازنده او بوده است.

 

آیا انتخاب لباس هم مثل سخنرانی کپی‌برداری بود

آیا انتخاب لباس هم مثل سخنرانی کپی‌برداری بود

کیت میدلتون دوشس کمبریج و سامانتا کامرون همسر نخست وزیر سابق انگلستان از شیک‌پوش‌ترین زنان انگلستان محسوب می‌شوند به همین دلیل تعجبی هم ندارد که ملانیا ترامپ کمی از استایل آنها ایده بگیرد. با انتخاب لباس برند «رکساندا» در گردهمایی جمهوری خواهان و رسوایی سخنرانی تقلید شده از میشل اوباما حالا انتخاب برند رکساندا توسط ملانیا ترامپ نیز نوعی کپی‌برداری تفسیر شده است. در میان بانوان سیاسی یا مرتبط با سیاست بدون شک «سامانتا کامرون » طرفدار واقعی لباس‌های این طراح صربستانی است و حتی در روز خداحافظی با خانه شماره 10«داونینگ استریت» به عنوان بانوی نخست وزیر انگلستان نیز لباس زیبای این طراح را بر تن کرده بود. لباس‌های رنگارنگ «رکساندا» مورد علاقه دوشس کمبریج هم هست و کیت میدلتون برای چندمین بار لباس زرد و سفید این طراح را این بار در مسابقات تنیس ویمبلدون به تن کرده بود. از مشتریان و علاقه‌مندان آمریکایی این طراح هم باید به «میشل اوباما» اشاره کرد که سال گذشته در روز آخر سفر به کامبوج لباس رنگارنگ این طراح را بر تن داشت.

لباس زرد و سفید کیت میدلتون Kate Middleton

لباس زرد و سفید کیت میدلتون Kate Middleton

 

مدل لباس و سبک لباس پوشیدن کیت میدلتون Kate Middleton

مدل لباس و سبک لباس پوشیدن کیت میدلتون Kate Middleton

 

 

مدل لباس و سبک لباس پوشیدن سامانتا کامرون

مدل لباس و سبک لباس پوشیدن سامانتا کامرون

 

کپی برداری از سخنرانی میشل اوباما از سوی ملانیا یک خطای کاملاً فاحش و بزرگ محسوب می‌شود و برای کسی که به احتمال بسیار ضعیف می‌تواند بانوی اول آینده ایالات متحده باشد فراموش‌نشدنی است. انتخاب طراح غیر آمریکایی نیز یک گاف و نشان‌دهنده عدم تجربه در محافل و موقعیت‌های سیاسی است. اما از نظر کپی برداری در انتخاب لباس خیلی نمی‌توان به ملانیا خرده گرفت، زیرا خانم رکساندا ایلینسیچ طراح صربستانی با ملانیا ترامپ اسلوونیایی از نظر سرزمین مادری که یوگسلاوی سابق باشد مشترک هستند و موفقیت هر دو در دنیای مد یکی در طراحی و دیگری در مدلینگ باعث نزدیکی بیشتر این دو می‌شود. شاید بتوان گفت که ملانیا ترامپ این بار رویای آمریکایی خود را با سرزمین مادری قسمت کرده بود و خیلی هوای جمهوری‌خواهان نه چندان خوشحال از نامزدی ترامپ را نداشت.

 

مدل لباس و سبک لباس پوشیدن میشل اوباما

مدل لباس و سبک لباس پوشیدن میشل اوباما

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : modonline.ir