نخل طلایی جشنواره کن را کدام برند جواهرات طراحی می کند؟
نخل طلایی جشنواره کن Cannes سمبل مهم این جشنواره است که توسط برند معتبر جواهرات، برند شوپار Chopard طراحی می شود.

شوپارد Chopard برندی که نخل طلایی جشنواره کن را طراحی می کند

نخل طلایی، سمبل همیشگی جشنواره فیلم بین المللی کن محسوب می شود. هر سال، این نخل به برترین فیلم به عنوان جایزه داده می شود. نخل طلایی با درخشش بی سابقه ای که دارد بیشتر بر شهرت و اعتبار جشنواره فیلم کن افزوده است. برگ های نخل طلا با الماس هایی که به وسیله مسئول شورای طلا و جواهرات (RJC) جمع آوری شده است، تزیین شده و زیبایی آن را چند برابر می کند. درخشندگی و تابش یک تشعشع نورانی آن نشان افتخار بهترین سازنده فیلم است که شهرت و اعتبار مجموعه عظیم فرش قرمز را به همراه دارد. 

در هفتادمین سالروز جشنواره کن، شوپارد بیست سال است که با خیره کننده ترین رویداد سینما در جهان این جشنواره را برگزار می کند. در بزرگداشت این سالگرد، یک جواهر ساز سوئیسی این نخل طلایی بی نظیر را ساخته است. برای اولین بار ، الماس های کوچک و نقش و نگار روی  برگ ها جلوه خاصی به آن بخشیده است. با اینکه شوپارد از تجملات انتقاد می کند، اما وابستگی عمیق خود را به این جشنواره ابراز می کند چرا که این جواهر از موادی با اصول و مقررات حرفه ای به خصوصی ساخته شده است. 

 

فهرست پنج برنده اخیر جایزه نخل طلایی 

2016: من، دانیل بلیک –کن لوچ 

2015: دیپان – زاک اودیار 

2014: خواب زمستانی –نوری بیلگه چیلان 

2013: آسمان گرم ترین رنگ است – عبداللطیف بیلگه جیلان 

2012: عشق – میشائیل هانکه

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با تاریخچه برند شوپارد آشنا شوید

 

این نخل زیبا که سال 1988 در آتلیه های جواهر سازی ژنو شوپارد طراحی شد، هر اینچ از آن خلاقیت زیبایی را از جواهر سازی نشان می دهد. بالای شاخه آن قلب کوچکی طراحی شده است که یکی از سمبل های جواهرات شوپارد می باشد. برگ های خوش ترکیب آن به نظر می رسد یخ زده اند، انگار که تحت تاثیر نسیم ملایم قرار گرفته اند. 

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 1

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 1

 

این نخل طلا از طلای 18 عیار و به وزن 118 گرم ساخته شده است. این نخل به سنگ کریستال مانند الماس زمرد چسبیده است و چشم هر کسی را به خود خیره می کند. همین جزئیات باعث می شود این نخل طلا واقعا بی نظیر به نظر برسد، چون طبیعت هرگز دو سنگ مشخصی را کنار هم قرار نمی دهد. حدود 40 ساعت زمان لازم است تا یک نخل طلایی به مرحله نهایی ساخت برسد. به مدت چندین سال است شوپارد تعهد خود را به مسئولیت همکاری با این جشنواره ثابت کرده است. برای اولین بار در می 2013 با برگزاری 66 امین جشنواره کن، این پروژه در مقیاس وسیع ، شکلی از پروژه های قابل توجهی را دربرداشت که در تسریع سازی توسعه لوکس هدف گذاری شده بودند. کلکسیون فرش سبز (Green Carpet) نیز در همان سال چشم هر کسی را به خود خیره کرد. از این رو، یک ساعت ساز سوئیسی قبول کرد تا با به کارگیری مواد خاص و با مسئولیت پذیری هم در سطح اجتماعی و هم در زیست محیطی این نخل طلا را بسازد. 

 

کلکسیون فرش سبز Green Carpet شوپارد Chopard 

کلکسیون فرش سبز Green Carpet شوپارد Chopard

 

از سال 1988 این سمبل توسط شوپارد ساخته شد 

همه چیز از سال 1977 شروع شد، زمانی که پیر ویوت Pierre Viot ، رئیس جشنواره در آن زمان از کارولین شوفله Caroline Scheufele ، نائب رئیس و مدیر هنری خواست تا این نخل طلایی را دوباره طراحی کند. از سال 1988، این جام صاحب نام در کارگاه های ژنو ساخته شده اند، برای همین شوپارد شریک رسمی این جشنواره محسوب می شود. کارولین شوفله Caroline Scheufele اولین جلسه خود را با پیر ویوت Pierre Viot برگزار کرد و گفت :" من در دفتر او متوجه نخل طلایی درست پشت سر او شدم. خواستم تا نگاه دقیق تری به نخل بیندازم. او از من پرسید که آیا دوست داری نسخه جدیدی را بسازی. بله او از من خواست دوباره آن را بسازم. 

 

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 2

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 2

 

من خوشحال بودم و برای انجام این کار شوق بسیاری داشتم ! سال بعد وقتی بهترین فیلم در این رقابت معرفی شده بود، مخاطبان هم متوجه زیبایی بی نظیر درخت نخل طلایی شدند و آن را سمبل عشق به سینما می دانند. 
کارولین شوفله Caroline Scheufele تصمیم گرفت تا این بار نخل طلایی را سبک تر درست کند و حجم آن بزرگتر باشد. او به رگبرگ ها در ساقه و ترتیب 19 برگ توجه کرد. او ساقه را طوری طراحی کرد که به شکل یک قلب پایان می یابد که یکی از سمبل های جواهرات شوپارد محسوب می شود.  
کارولین شوفله در سال 1998، این نخل را به طور کامل طراحی کرد، این جام بی نظیر با انحناهای ظریف خود و برگ های برافراشته به طرز بی نظیری در یک قاب سنگ کریستال نگه داشته شده است. 

 

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 3

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 3

 

هم اکنون این درخت نخل که از طلاهای fairmoned سمبل داستانی ساخته شده است ، عشق بین کارولین شوفله و هنر هفتم می باشد. در این همکاری طولانی مدت ، شوپارد به عنوان شاهکار رسمی جشنواره فیلم کن معرفی شد. 

 

 

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 4

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 4

 

هرساله، اهدای جایزه درخت نخل به توسعه صنعت ساخت فیلم کمک می کند. شوپارد تبدیل به مظهر قهرمان اصلی شده است که سینما و جادو را  در هم آمیخته است.  هفتادمین سالگرد جشنواره کن، نشانه ای از شور و حرارت شناخته شده است. این شور و عشق در طی 20 سال گذشته بین سینما و شرکت شوپارد حتی از زمان طراحی دوباره نخل طلایی شکوفا شده است. 

 

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 5

نخل طلا جشنواره کن Cannes که به وسیله برند شوپارد Chopard طراحی می شود - عکس شماره 5

 

به همین دلیل، امسال هم در این روز ویژه این نخل طلایی با الماس هایی برفی خواهد درخشید. در طول این مراسم شگفت انگیز ، شما نیز فرصتی خواهید داشت تا قطعه هایی بی نظیر و منحصر به فرد را از مجموعه فرش قرمز کشف کنید. 

 

جواهرات ریحانا Rihanna که توسط برند شوپارد Chopard طراحی شده است

جواهرات ریحانا Rihanna که توسط برند شوپارد Chopard طراحی شده است

 

 

جواهرات سونام کاپور Sonam Kapoor  که توسط برند شوپارد Chopard طراحی شده است

جواهرات سونام کاپور Sonam Kapoor  که توسط برند شوپارد Chopard طراحی شده است

 

 

جواهرات آدریانا لیما Adriana Lima  که توسط برند شوپارد Chopard طراحی شده است

جواهرات آدریانا لیما Adriana Lima  که توسط برند شوپارد Chopard طراحی شده است

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ