کاربرد جیب کوچک شلوار جین چیست؟
در تمامی مدل های شلوار جین یک جیب کوچکدر سمت راست و بالا قرار دارد که هیچ کسی دلیل آن را نمی داند. با ما همراه شوید تا دلیل این طراحی ختص را بدانید.

کاربرد جیب کوچک شلوار جین

شلوار جین به شلوارهایی گفته می‌شود که با پارچه دنیم و یا Dungaree دوخته شده باشند. دنیم نام نوعی پارچه کتان با بافت راه‌ راه و ضخیم است که اگر چه همه‌ گونه پوشاک با آن دوخته می‌شود ولی این پارچه عمدتاً برای دوخت شلوار به کار می‌رود. در ایران در لفظ عوام به «جین»، «لی» هم گفته می‌شود که در حقیقت لی نام یک برند است؛ (برند Lee) . نخستین سازندگان شلوار جین آبی ژاکوب دیویس ، کالوین راجرز ، و لوی اشتراوس (لیوایس) در سال ۱۸۷۳ بودند؛ ولی از سال ۱۹۵۰ در میان نوجوانان محبوبیت یافتند.

  بیشتر بدانید : آموزش تصویری تنگ کردن شلوار جین

دلیل استفاده از جیب های کوچک در شلوار جین

دلیل استفاده از جیب های کوچک در شلوار جین

 

چرا در طراحی شلوار جین از جیب های کوچک استفاده شده است؟

در زندگی تان چند جفت شلوار جین داشته اید؟بیست تا؟ پنجاه تا؟ در تمام مدت پوشیدن جین،شرط می بندیم که هرگز درباره آن جیب کوچک اضافی در جلوی شلوار فکر نکرده اید و اگر هم فکر کردید، بیش از چند ثانیه نبوده است. در مواقعی مانند هنگامی که قبل از بیرون رفتن از خانه کلیدهایتان را به زور در آن چپانده اید،احتمالا بیشتر از یک تفاوت جزئی در زندگی تان بوده است.

آن جیب کوچک در طول سالیان سال، عناوین مختلفی داشته : از جمله جیب جلویی،جیب سکه،جیب کبریت و جیب بلیط.

 

کمپانی لیوایز Levi Strauss & Co اولین طراح شلوار جین

کمپانی لیوایز Levi Strauss & Co اولین طراح شلوار جین

 

اما جیب کوچک شلوار جین دقیقا برای چیست؟

به نظر می رسد که این جیب کوچک که در سمت راست بالای شلوار جین قرار دارد در اصل برای ساعت جیبی تعبیه شده بود.

لیوای استراوس Levi Strauss و جیکوب دیویس Jacob Davis هر دو از بنیانگذاران اصلی کمپانی لیوایز هستند. تریسی پانک  Tracey Panek از کمپانی لیوایز ( Levis ) Levi Strauss & Co می گوید: " این جیب روی قدیمی ترین لباسهای کار ( waist overalls ) در Levi Strauss & Co ظاهر شد که به سال 1879 بر می گردد.

این جین های پرچ شده با مس،یک جیب کوچک برای نگه داشتن ساعت های جیبی کوچک برای کارگران مرد از نجارها و معدن چیان گرفته تا مهندسین راه آهن داشتند و آن طرح تا به امروز پابرجا بوده است!

 

جیب کوچک شلوار جین برای قرار دادن ساعت جیبی

جیب کوچک شلوار جین برای قرار دادن ساعت جیبی

 

این روزها ما با ساعت ها و تلفن های هوشمند از زمان آگاه می شویم و آن جیب کوچک معمولا خالی است اما ایده خوبی است که برای جا دادن خرده ریزهای نسل جدید، دوباره در مورد آن فکر کنیم، چیزهایی از قبیل رژ لبهای مایع و .... .

جیب کوچک تعبیه شده در شلوار جین

جیب کوچک تعبیه شده در شلوار جین

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ