معمولا طراحان برتر دنیای مد دوبار در سال طرح‌های خود را در شهرهای بزرگ دنیا مانند میلان، پاریس، لندن و نیویورک به نمایش می‌گذارند...
 

معمولا طراحان برتر دنیای مد دوبار در سال طرح‌های خود را در شهرهای بزرگ دنیا مانند میلان، پاریس، لندن و نیویورک به نمایش می‌گذارند. بسیاری از مجله‌ها و منتقدان در مورد بهترین طراحان این صنعت بحث و گفتگو می‌کنند و نظر سنجی‌های مختلفی نیز در این زمینه در میان مردم انجام می‌دهند.

بعد از بررسی‌های فراوان، بلاخره تصمیم گرفتم برخی از این طراحان را به شما معرفی کنم. البته این طبقه بندی به گونه ای نیست که از بهترین به سمت بدترین فهرست شده باشد. اینها بهترین طراحانی هستند که به ترتیب به ذهن من آمده اند:
Dolce & Gabbana

1-  Dolche & Gabbana به مجله Viagra می‌گویند:" طرح‌های ما معرف ایتالیا و ایتالیایی‌های اصیل هستند". این طراحان معرف شهرتی کسب کرده اند که در صنعت مد غیر از یک برند مشهور، جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرده است. امروزه انتخاب اول هر شخصیت مشهور از هر کشور و ملیتی به حساب می‌آیند و کمپانی‌های بسیاری در طرح‌هایشان از آنها الهام می‌گیرند. آنها در زمینه‌های مختلفی مانند ورزش، موسیقی و صنعت فیلم دارای اعتبار خاصی هستند.

 

 Stella McCartney's 

2ـ Stella Mccartney . داستان موفقیت وی فقط تفاوت کوچکی با روابط و طرح‌های افسانه ای اش دارد. وی در سال 1971 بدنیا آمد و در سال 1995 از دانشگاه مرکزی سنت مارتین فارغ التحصیل شد. آخرین مجموعه وی با مجموعه‌های کمپانی‌های صاحب نام دنیا رقابت میکرد( مانند براون و برگ دورف گودمن) تنها بعد از گذشت دو سال استعداد بی نظیر او باعث شد تا به سمت سرپرست و مبتکر کمپانی "Chloe" منصوب شود. او نیز مانند مادرش لیندا طرفدار و حامی حقوق حیوانات است؛‌ جالب است بدانید او تنها طراح معروفی است که در صنعت مد به محیط زیست می‌اندیشد و هیچ گاه در طرح‌هایش از پوست حیوانات استفاده نمی کند. لباس‌های طراحی شده توسط استلا بسیار شیک و باکلاس هستند و هر کدام از آنها طرح انحصاری استلا مک کارتنی است.

 
Valentino Garavani

3- والنتینو گاراوانی: مانند تمام فوق ستاره‌ها با نام کوچکش معروف شده است. والنتینو یک طراح معروف ایتالیایی و یکی از طراحان مورد علاقه و احترام اهالی پاریس است.

 علامت و صفت بارز والنتینو "ثروت" است. او به خاطر نگاه دقیق و وسواسی به طرح‌ها و همچنین استفاده از گلدوزی در لباس‌هایش معروف شده است. زرق و برق طرح‌های والنتینو نمایشی و تجملی نیست، اما احتیاط و رازداری طرح‌هایش برخی اوقات جلوه لباس‌هایش را مخفی می‌کند، اما طرح‌های وی به لطیفی شیر و پودر است. طرح‌های والنتینو بسیار شیک و به طور غیرقابل انکاری زیبا هستند چرا که طرح و سلیقه تمام ایتالیایی‌ها را در خود جمع کرده است.


Giorgio Armani  

4- جورجیو آرمانی ، چیزی بیشتر از یک طراح است، او یک مبتکر و یک موسس است؛ او طراحی است که فقط به ملیت خودش تعلق ندارد، فراتر از مرزهای یک کشور است و مهمتر از همه او یک برند میلیارد دلاری است. جورجیو آرمانی زمانی به موفقیت رسید که در فیلم "American Giglo" برای هنرپیشه معروف آن زمان "ریچارد گری" لباسش را طراحی کرد. در دنیای مد تنها طراحی است که نامش باعث تضمین یک فیلم می‌شود.

راز موفقیت بی پایان جورجیو آرمانی کیفیت لباس‌هایش است. او لباس‌هایش را از بهترین مواد و پارچه‌ها تهیه می‌کند، همه دست اندرکاران دنیای مد و تمام منتقدین این صنعت اعتراف می‌کنند که لباس‌هایی که توسط این برند طراحی و تولید شده باشد قطعا از بهترین و با کیفیت ترین‌هاست.
 
Tom Ford

5- تام فورد: مطمئنا تام فورد یکی از سنگین وزن ترین طراحان دنیای مد است. او کارش را در کمپانی Yves Saint Laurent" به عنوان سرپرست ابتکاری آغاز کرد و همان نقش را نیز در کمپانی "گوچی" داشت. در کنار طرح‌های خلاقانه و زیبای وی برای " Gucci" و همچنین "Ysl"  فورد کمپانی خود را تاسیس کرد. کمپانی که از آ ن خود و به نام خودش بود.

بعد از آماده شدن مقدمات کار "تام فورد" بی درنگ امپراطوری خود را تاسیس نمود. به محض اینکه وی اولین مجموعه خود را به بازار عرضه کرد، با استقبال بی نظیری مواجه شد. بیشتر طرفداران وی را هنرپیشگان مشهور‌ هالیوود تشکیل می‌دهند از جمله: براد پیت، لیندسی لوهان، مدونا، جوانی فونیکس، جنیفر آنیستون و سالی فیلد. همچنین جورج کلونی نیز با صراحت علاقه و دلبستگی خود را نسبت به مجموعه عینک‌های آفتابی وی اعلام کرده است.

کمپانی تام فورد امروزه در زمینه تولید کت و شلوارهای مردانه، لوازم آرایش ، عینک‌های آفتابی و لوازم مردانه و زنانه فعالیت دارد.


Prada 

6- پرادا: کمپانی پرادا تاریخی صد ساله دارد. این برند صاحب نام در سال 1913 بوسیله ماریو پرادا و فرتلی پرادا در میلان تاسیس شد؛ آنها لباس‌هایی بسیار شیک و زیبا را از جنس چرم برای افراد ثروتمند تهیه می‌کردند. بعدها میکا پرادا نوه ماریو در سال 1978 این کمپانی را به ارث برد. میکا نیز با استعداد ذاتی که از پدربزرگش ماریو به ارث برده بود توانست طرح‌های تجملی و زیبای خود را به بازار ارائه کند. او طرح‌های شیک و زیبایی برای لباس‌های مردانه و زنانه و لوازم با کیفیت خود را در یک قالب هماهنگ به بازار عرضه کرد.

میکا می‌گوید:" باید بگویم پارچه ، پارچه است. آن چه می‌تواند شما را به عنوان یک طراح خلاق به دیگران معرفی کند این است که چگونه پارچه‌ها را با هم ترکیب کنید و در قالب یک لباس به دیگران نشان دهید".

 
Donatella Versace

 7- دوناتلا ورساچه، متولد 1959 الهه ای در دنیای مد است.این الهه یکی از بازماندگان خانواده معروف خود است، که صاحب هفت کمپانی است که همگی زیرمجموعه ورساچه به شمار می‌روند. دوناتلا معرف تصویر یک دختر خوشگذران و مرفه است. او طراحی لوازم و محصولات فرعی خود را با نام ورساچه آغاز کرد. بعدها توانست خط تولید محصولات بچه گانه را نیز شروع کند . Versus خط تولیدی است که اکنون دوناتلا طراح اصلی آن به شمار می‌آید.

Alexander McQueen's

8- الساندرا مک کوئین: هوشمندی طرح‌های برادران گریم نزدیک به طرح لباس‌های الساندرا مک کوئین است. چرا که وی نیز به طراحی ضد زن معروف بود که طرح‌هایش همه مانند مجسمه خشک و بی روح بودند. برخلاف طراحی تیره و تاریک مک کوئین، برادران گریم "گوتیک" مردانی فمینیست هستند ؛ اما در موارد دیگر با مک کوئین اتفاق نظر دارند.
 
 
Karl Lagerfeld

9- کارل لاگرفلد: شاید کارل لاگرفلد نهائی ترین طراح مد باشد. او طراحی فعال و مبتکر، هماهنگ با تغییرات جامعه ، یکی از موفق ترین و ثروتمندترین طراح‌های دنیای مد است. ضمنا او خودرا درگیر فضای مسموم کاری اش نمی کند. او همواره با موی دم اسبی ، عینکی تیره و کت و شلوار خوش دوخت اش در محافل ظاهر می‌شود. وی ترجیح می‌دهد پیراهن‌های سفیدش را "Hilditch & Key" به طور سفارشی بدوزند، جواهراتش را Chrome Hearts طراحی کند و کت و شلوارش را از Dior Homme تحویل بگیرد.

کارل لاگرفلد به خاطر نوشته‌های فیلسوفانه اش هم معروف است. زمانی وی در مصاحبه ای گفت:" زمانی که مردم از من سئوال می‌کنند که چکار می‌کنم، کلمه "طراحی" لغت مناسبی به نظرم نمی آید. به آنها میگویم که من در کار و حرفه مد هستم. در این حرفه لباسی آماده پوشیدن به مردم تحویل می‌دهم. کاری که باعث می‌شود شما در نهایت تبدیل به یک بنگاه و موسسه شوید".

 
Vivienne Westwood 

10- ویوینی وست وود: در طول زندگانی خود یک افسانه به شمار می‌رود. طراحی که بسیاری از طراحان از وی الهام می‌گیرند و کسی که لباس‌هایی طراحی می‌کند که مشتریان وفادار و ثروتمند خود را از دیگران متمایز و برجسته می‌سازد.انرژی خلاقانه وی روشی روشنفکرانه است که تا مرز دیوانگی و جنون پیش می‌رود.پارچه‌ها و مواد و تکنیک‌های تاریخی که وی از آنها برای لباس‌هایش استفاده می‌کند، رویکرد خاصی است که وی را از دیگر طراحان دنیای مد متمایز می‌سازد. معمولا نتایج چنین تکنیک‌هایی نامتعارف و غیرمعمول هستند.

ویوینی وست وود اشکال و قواعدی ویرانگر و قواعدی غیرمعمول را در لباس‌هایش بکار می‌گیرد که از زمان خودش جلوتر هستند.امروز او مجموعه لباس‌های زنانه خود را در پاریس و پوشاک مردانه را در میلان به نمایش می‌گذارد.  
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
درخشش لباس قرمز دختر شایسته جهان
مشکلات لباس پنه لوپه کروز در افتتاحیه فیلم جدیدش!
میلا جووویچ لباس عروسی اش را خودش طراحی کرد!
مجموعه محرمانه شرکت لاکوست(lacoste)
آنجلینا جولی؛ چهره جدید در تبلیغات عطر کمپانی "امپریو آرمانی"