هر گل برای خود معنی خاصی دارد از یک گل رز زیبا گرفته تا بابونه ی سفید .در تمامی آنها معنایی خاص نهفته است که با توجه به آن می توانید بفهمید که یک دسته گل مناسب برای هدیه دادن به طرف مقابل خود کدام یک می باشد و به راحتی آن را انتخاب کنید

زبان گل ها

یک دسته گل زیبا می تواند بهترین هدیه برای کسی باشد که دوستش دارید و باید بدانید هر کدام از این دسته گل های زیبا دارای معنی خاصی می باشند و ما در اینجا انواع گل ها و معنی هر کدام از آنها را برایتان بیان کرده ایم.
هر گل برای خود معنی خاصی دارد از یک گل رز زیبا گرفته تا بابونه ی سفید .در تمامی آنها معنایی خاص نهفته است که با توجه به آن می توانید بفهمید  که یک دسته گل مناسب برای هدیه دادن  به طرف مقابل خود کدام یک می باشد و به راحتی آن را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید : آداب هدیه دادن گل را بیاموزید

رز قرمز
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,رز قرمز

گل رز بهترین نوع گل برای هدیه دادن به کسی می باشد که عاشق او هستید . یک دسته گل رز با رنگ های گوناگون معانی متفاوتی هم دارد. رز سفید به معنی فروتنی و معصومیت ; گل رز زرد به معنای شادی و دوستی; گل رز صورتی قدردانی یا تحسین و گل رز بنفش نشانه ای از عاشق شدن در نگاه اول می باشد.
در ایالات متحده  گل رز مناسب برای هدیه به متولدین ماه ژوئن و هم چنین کسانی است که 15 امین سالگرد ازدواجشان می باشد.

پیئونی صورتی
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,پیئونی صورتی

این گل صورتی رنگ به معنای ثروت و افتخار است.این گل که به شکل مجموعه ای از شکوفه های زیبا لابه لای هم می باشد به معنای رفاه و عشقی خوب به همراه ثروت فراوان می باشد و علاوه بر اینها برای روز ولنتاین بسیار مناسب بوده و همچنین به عنوان یک هدیه ی بسیار زیبا برای 12 امین سالگرد ازدواج هم بسیار مورد استفاده می باشد.

بابونه سفید
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,بابونه سفید

گلبرگ های سفید گل بابونه نشانه ای از وفاداری و خلوص به عشق و صبر و سادگی می باشد .این یک دسته گل زیبا برای هدیه به همسر در 5 امین سالگرد ازدواج می باشد.

لاله قرمز
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,لاله قرمز

لاله  نشانه ای از ظرافت و فضل و بخشش می باشد ، اما لاله های قرمز نمادی از عشق کامل است. داخل لاله که تیره می باشد نشانه ای از تجمع عشق و حرارت و شور عشق می باشد. لاله زرد  نشانه ای از افکار شاد و لاله سفید نشانه ای از بخشش و لاله بنفش نماد یک خانواده ی سلطنتی می باشد که می توانید هر کدام از آنها را که مناسب می دانید به عنوان یک هدیه ی زیبا برای کسانی که دوستشان دارید انتخاب کنید.

میخک قرمز
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,میخک قرمز

در حالی که میخک قرمز مناسب ترین گل برای روز مادر می باشد و به معنای عشق به مادر است اما باید گفت در کل به معنای تحسین عمیق عشق و محبت است. از آنجایی که این نمونه گل به معنای عشق پاک وموفق می باشد باید گفت میخک سفید هم یک گل کاملا عاشقانه می باشد و میخک زرد هم نمادی بر رد کردن و عدم قبولی یک عشق می باشد. در ضمن گل میخک قرمز هدیه ای مناسب برای اولین سالگرد ازدواج هم می باشد.

آفتابگردان
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,آفتابگردان

جای تعجب ندارد که زیبایی قابل توجه و نهفته ی گل  آفتابگردان نشان دهنده گرمی و شادی و ستایش و طول عمر می باشد.یک دسته گل آفتابگردان با ساقه های بسیار بلند نه تنها یک هدیه ی بسیار زیبا برای می باشد بلکه مناسب برای 3 امین سالگرد ازدواج می باشد.

گل مینای ارغوانی
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,گل مینای ارغوانی

گل مینا زیبایی خاصی به دلیل مدل وحشیانه بودن خود دارد و در رنگ های متفاوتی می باشد . گلبرگ های زیبای آن نمادی از مسحور کردن و طلسم می باشد و قرمز، صورتی، سفید، و آبی و زرد آن هم نمادی از عشق و صبر و شکیبایی است و یک هدیه ی بسیار مناسب برای 20 امین سالگرد ازدواج و فخر به این همه سال زندگی مشترک می باشد.

گلهای داوودی سفید
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,گلهای داوودی سفید

گلبرگ های نازک گل داوودی نماد خوش بینی و شادی می باشد. گلبرگ سفید نشانه ای ازحقیقت یا عشق وفادار می باشد و گلبرگ های زرد میان آن هم نشانی از عشق جاویدان می باشد.

یاس بنفش
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,یاس بنفش

کسی که شکوفه های یاس بنفش را به عنوان یک هدیه در نظر می گیرد می خواهد احساسات اولیه ای از عشق خود را بیان دارد. شکوفه های یاس سفید نمادی ازمعصومیت می باشد که بهتر است دو شاخه از آن در کنار هم قرار گیرد و در مجموع باید گفت یاس بنفش هم مانند  رز ارغوانی برای نشان دادن عشق در نگاه اول  می باشد.

ارکیده صورتی
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,ارکیده صورتی

گل ارکیده از ظرافت خاصی برخوردار است و این مهمترین ویژگی آن می باشد و علاوه بر این به معنای عشق و زیبایی و قدرت می باشد .ارکیده ی صورتی  برای ابراز محبت های خالص و هم چنین مناسبت های فرهنگی بسیار مورد استفاده می باشد و رنگ صورتی آن نشانه ای از عقل و تدبیر است.

زنبق بنفش
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,زنبق بنفش

گلبرگ های ظریفی که این گل دارد نمادی از ایمان و شجاعت و عقل  می باشد .البته این در مورد زنبق آبی و بنفش می باشد و گل زنبق زرد نشان دهنده شور و هیجان و زنبق سفید نشانه ای از خلوص می باشد. قدمت این گل به دوران باستان باز می گردد و الهه ی یونان از آن به عنوان نمادی برای ارتباط بین آسمان و زمین  نام برده است.

شب بو سفید
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,شب بو سفید

یک دسته گل شب بو سفید علاوه بر نشانه ای از عشق نمادی است از داشتن یک زندگی شاد و رضایتمندی از زندگی و علاوه بر آن باید گفت به دلیل بوی خوش و خاصی که دارد طرفداران زیادی دارد.

نرگس زرد
زبان گل ها,برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم,معنای هر گل در رابطه,نرگس زرد

این گل یک هدیه ی بسیار مناسب برای دهمین سالگرد ازدواج می باشد. گلبرگ های روشن آن نمادی از تولد دوباره و جوانمردی و صمیمیت درعشق می باشد.  اما دقت داشته باشید یک شاخه تنها از این مدل گل نشانه ای از بدشانسی می باشد و باید دسته ای از این گل را تهیه کرده و اهدا کرد.


بیشتر بدانید : چطور کسی که دوستش داریم را عاشق خودمان کنیم؟

بیشتر بدانید : 5 روش عاشق کردن کسی که دوستش دارید

بیشتر بدانید : ایده هایی زیبا برای گل آرایی منزل تان

بیشتر بدانید : یک دسته گل زیبا برای تبریک روز مادر

بیشتر بدانید : بهترین گل ها برای باغچه های آپارتمانی!!

بیشتر بدانید : گل های آپارتمانی را با این ایده ها زیبا و متفاوت بچینید!!


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ